Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-01-03, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Då hoppas vi att det blir en bra spelning & inspelning, Vad jag har förstått så är Bandet
bättre live än på skiva, Men det är väl en tolkningsfråga kanske.
Visserligen så är ju en konsert en konsert & en skiva en skiva.

Dock har jag inte sett vare sig Träd Gräs & Stenar eller Träden Live.
Så hoppas att jag får möjlighet med tiden

Fick du tag på Träden vinylen till slut?

Hoppas du får se Träden live, håller tummarna för dig.

Vinylen ska jag inhandla i februari tänkte jag, det blev lite svårt nu innan jul då alla i familjen ville ha sina julklappar, men det är nästan roligare att få en skiva efter jul än vid jul :-)

Så här långt så har vi dessa nya låtar som Träden har spelat live (...och som kanske kommer på skiva sen):

"Städa på Öppna Förskolan"
"Lucia-improviserings Jam"
"Impro-Jam på Slaktkyrkan"
"Okänt Jam från Kollektivet Livet"

Dessutom så har Reine sjungit på "Ljuset Av Din Dag" när de spelat den live...kanske att de spelar in en version av den också till nästa LP?

Sen får vi se vilka bitar av låtarna som de behåller till studioversionerna...gamla låten "Kaffe Med Tårta" var ju till exempel helt fantastik live, men blev väldigt tråkig i den nedbantade studioversionen...men, men man kan inte få allt här i livet :-)
Citera
2025-01-03, 22:22
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekytt
Hoppas du får se Träden live, håller tummarna för dig.

Vinylen ska jag inhandla i februari tänkte jag, det blev lite svårt nu innan jul då alla i familjen ville ha sina julklappar, men det är nästan roligare att få en skiva efter jul än vid jul :-)

Så här långt så har vi dessa nya låtar som Träden har spelat live (...och som kanske kommer på skiva sen):

"Städa på Öppna Förskolan"
"Lucia-improviserings Jam"
"Impro-Jam på Slaktkyrkan"
"Okänt Jam från Kollektivet Livet"

Dessutom så har Reine sjungit på "Ljuset Av Din Dag" när de spelat den live...kanske att de spelar in en version av den också till nästa LP?

Sen får vi se vilka bitar av låtarna som de behåller till studioversionerna...gamla låten "Kaffe Med Tårta" var ju till exempel helt fantastik live, men blev väldigt tråkig i den nedbantade studioversionen...men, men man kan inte få allt här i livet :-)

Hoppas du får tag på Träden vinylen. Har för mig att Multicolor - nypressen gjordes i 500 ex,
https://www.subliminalsounds.se/2024...red-vinyl-2lp/

Det ska bli intressant ifall vi får en skiva till med Träden & hur länge bandet tänker hålla på,
Vore tråkigt ifall det bara blev en skiva med den "nya sättningen"
Citera
2025-01-03, 22:28
Medlem
Citat:
Hoppas du får tag på Träden vinylen. Har för mig att Multicolor - nypressen gjordes i 500 ex,
https://www.subliminalsounds.se/2024...red-vinyl-2lp/

Det ska bli intressant ifall vi får en skiva till med Träden & hur länge bandet tänker hålla på,
Vore tråkigt ifall det bara blev en skiva med den "nya sättningen"

Jag hoppas och tror att de kommer hålla på ännu länge...även om Jakob Sjöholm en dag går upp till Himmelen så borde de fortsätta tycker jag...Sigge Krantz är ju även han ganska gammal...men så länge som de orkar så hoppas jag de fortsätter med Träden & TGS...

Frågan är bara vem som skulle kunna ersätta Jakob på rytmgitarr?
Vore kul med någon lite otippad...men vi ta det den dagen som det kommer.
Citera
2025-01-03, 22:33
Medlem
Bara lite tråkigt att Café Oto i London inte uppdaterat bilden med Träden...Hanna finns tyvärr inte med på bilden:

https://www.cafeoto.co.uk/events/tra...h-stenar-2025/
Citera
2025-01-03, 22:39
Medlem
Citat:
Bandet har väl spelat in några folkmusik låtar ändå har jag för mig
Tegenborgsvalsen Frihetsdans I D-Moll , Svärmors Brudpolska , Sorgemarschen , Kristallen Den Fina
Kuk-Polska ,

För övrigt kan jag tycka att lyssnar man på Svärmors Brudpolska så är det lite bättre än Kebnekajse.
Det hade varit intressant med en spelning med både Kebnekajse & Träden

Det närmaste vi kom en spelning med Träden och Kebne var när Baby Grandmothers och Träden spelade på Festival Of The Midnight Sun år 2021. Kenny och Grandmothers stod och pratade med Träden när de kom fram till Skylten...dessa två band är ju trots allt blodomloppet för svensk progg :-)
Citera
2025-01-03, 22:49
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Det närmaste vi kom en spelning med Träden och Kebne var när Baby Grandmothers och Träden spelade på Festival Of The Midnight Sun år 2021. Kenny och Grandmothers stod och pratade med Träden när de kom fram till Skylten...dessa två band är ju trots allt blodomloppet för svensk progg :-)

Det var den konserten jag inte kunde se eftersom jag var uppbokad på annat håll.
Trots att Festival Of The Midnight Sun håller till här i Linköping. Grattis att du var där. Med tanke på banden som spelade där.

Fast det är lite roligt tycker jag att Baby Grandmothers spelade med tanke på att Mecki Mark Men spelade 1970 2 av tre medlemmar som var där spelade även där 1970
Citera
2025-01-03, 23:17
Medlem
Citat:
Det var den konserten jag inte kunde se eftersom jag var uppbokad på annat håll.
Trots att Festival Of The Midnight Sun håller till här i Linköping. Grattis att du var där. Med tanke på banden som spelade där.

Fast det är lite roligt tycker jag att Baby Grandmothers spelade med tanke på att Mecki Mark Men spelade 1970 2 av tre medlemmar som var där spelade även där 1970

Ja, det är roligt kuriosa. Har dock alltid haft lite svårt med Mecki Mark Men...Baby Grandmothers och Kebne är guld värda(!)

Lyssnade en gång en hel dag på Mecki Mark Men, men det blev inte bättre för det, tyvärr.
Citera
2025-01-03, 23:24
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ja, det är roligt kuriosa. Har dock alltid haft lite svårt med Mecki Mark Men...Baby Grandmothers och Kebne är guld värda(!)

Lyssnade en gång en hel dag på Mecki Mark Men, men det blev inte bättre för det, tyvärr.

Life offtopic kanske annars får vi ta det i Kebnekajse tråden.
Tycker dock att Running In The Summernigt skivan är deras bästa.
Beeing More Is Life finns där dock denna gång med sång fast från början var den instrumental
från Baby Grandmothers skivan som Subliminal Sounds gav ut
Citera
2025-01-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej

Haha ja. Typ vilken 13 åring som helst med en ostämd gitarr på valfri fritidsgård.

.

Ungefär så ja, om 13 åringar fortfarande spelade gitarr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in