2022-01-17, 14:08
Medlem
Hoggorms avatar
Hej,

Jag har precis bytt frn ett urldrigt webbhotell till Loopia. Jag har letat precis verallt efter hur man lgger till regler s att inkommande mail sorteras i olika mappar baserat p nyckelord och inte bara hamnar i "inkorgen". Det mste ju g att gra? Har alltid haft s tidigare.

Ngon som vet hur man lser detta? Har allts googlat snder efter detta men hittar ingen som har samma problem?
Citera
2022-01-17, 14:21
Avstngd
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoggorm
Hej,

Jag har precis bytt frn ett urldrigt webbhotell till Loopia. Jag har letat precis verallt efter hur man lgger till regler s att inkommande mail sorteras i olika mappar baserat p nyckelord och inte bara hamnar i "inkorgen". Det mste ju g att gra? Har alltid haft s tidigare.

Ngon som vet hur man lser detta? Har allts googlat snder efter detta men hittar ingen som har samma problem?

Det kan du nog inte. Det r inte loopia som gr det, utan klienten.
Citera
2022-01-17, 14:32
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Hej,

Det r vl en vanlig IMAP/SMTP-mailserver. Tror att du (p sin hjd) kan f Autoreply i webb-grnssnittet.
Du kan ocks koppla in O365 d du kan du ha regler i "molnet".
Annars fr du ha reglerna i klienten. Microsoft Outlook r ett exempel.
Citera
2022-01-17, 14:49
Medlem
Hoggorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det r vl en vanlig IMAP/SMTP-mailserver. Tror att du (p sin hjd) kan f Autoreply i webb-grnssnittet.
Du kan ocks koppla in O365 d du kan du ha regler i "molnet".
Annars fr du ha reglerna i klienten. Microsoft Outlook r ett exempel.

Oj detta var mer komplicerat n jag trodde, kan inte mycket om servrar och snt... Hur menar du koppla in outlook? Allts jag trodde Loopia var min klient men jag kanske har blandat ihop det?
Citera
2022-01-17, 14:58
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Oj detta var mer komplicerat n jag trodde, kan inte mycket om servrar och snt... Hur menar du koppla in outlook? Allts jag trodde Loopia var min klient men jag kanske har blandat ihop det?
Du kan anvnda tex Outlook som e-postklient genom att stlla in uppgifterna fr IMAP och SMTP (som finns nr du loggar in hos Loopia) i Outlook. Du kan d anvnda Outlook fr att lsa och skicka mejl parallellt med att du anvnder Loopias webmail.

Kolla
https://support.loopia.se/wiki/microsoft-outlook/
Citera
2022-01-17, 15:14
Medlem
Hoggorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du kan anvnda tex Outlook som e-postklient genom att stlla in uppgifterna fr IMAP och SMTP (som finns nr du loggar in hos Loopia) i Outlook. Du kan d anvnda Outlook fr att lsa och skicka mejl parallellt med att du anvnder Loopias webmail.

Kolla
https://support.loopia.se/wiki/microsoft-outlook/

Aha, okej men d frstr jag. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in