Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-06-20, 03:22
Medlem
plastdunks avatar
"Den föreslagna lagen, som skall ersätta den nuvarande lagen(1969:612) om förbud mot professionell boxning, innebär i huvudsak följande.Tävlings-, tränings- eller uppvisningsmatch i kampsport som tillåter deltagarna att med slag, sparkar eller annat våld avsiktligt träffa motståndarens huvud får inte anordnas utan tillstånd."

2006-06-20, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunk
"Den föreslagna lagen, som skall ersätta den nuvarande lagen(1969:612) om förbud mot professionell boxning, innebär i huvudsak följande.Tävlings-, tränings- eller uppvisningsmatch i kampsport som tillåter deltagarna att med slag, sparkar eller annat våld avsiktligt träffa motståndarens huvud får inte anordnas utan tillstånd."

Enligt den här definitionen skulle det vara helt okej och lagligt alltså att ordna professionella matcher där man avsiktligt krossar testiklar, hals, ryggrad, knän, lever, mjälte och njurarna på motståndarna. Man kan importera riktigt fattiga människor och erbjuda dem mycket pengar om de vinner. Lagen bäddar alltså för gladiatorvåld, till skillnad från de rätt säkra och väl kontrollerade matcherna inom K1 t ex.
2006-06-20, 10:37
Medlem
Zinkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronto
Tur att boxningen kontrolleras så att dessa monster inte skall kunna utöva sin vidriga så kallade sport i fred. Tänk dig själv vilken fruktansvärd sport det handlar om. De slår varandra, ibland så att en eller till och med båda utövarna börjar blöda. Och vad gör domaren där egentligen? Han bryter ju matchen först när den ene inte längre kan försvara sig, borde han inte bryta tidigare?

.

Hmm jag tycker samma sak om feminister hur kan dom få göra och säga de dom gör. Borde vi förbjuda dom, ja tycker de men tror inte det skulle gå.

Det är friviligt kan inte tänka mig att det finns många som blir tvingade att sparra här i Sverige.
2006-06-20, 11:36
Medlem
Bä$tuzs avatar
De flesta människor är i stort sett rakt igenom onda och det gäller i synnerhet socialdemokrater. Konsekvensen är att den här världen blir en jävligt otrevlig plats att leva på.
2006-06-20, 11:48
Medlem
Allstaar: så som jag tolkat så är det såhär:

För motionen att förbjuda:

117 socialdemokrater
34 folkpartister
19 kristendemokrater
11 centerpartister
2 miljöpartister
1 oberoende (osäker om denna)

Betyder att 119 från sosse blocket och 64 från borgerliga röstade för.

Värt att notera att ingen från vänsterpartiet röstade för.. Kanske var det gratis rödvinsprovning någonstans eller så är dom kanske för kampsport för att det ska integrera blabla

Mot att förbjuda:

18 moderater
20 vänsterpartister
5 miljöpartister
1 oberoende

25 från sosseblocket och 18 från borgerliga vill inte förbjuda.

Hmm vad kan man säga, ingen liberal var emot förslaget.. så mycket för folkpartiet.

Avstod från att rösta:

4 socialdemokrater
27 moderater
5 folkpartister
1 vänsterpartist
6 kristendemokrater
4 centerpartister
6 miljöpartister

11 från sosseblocket och 42 från borgerliga avstod från att rösta

Summa sumarum, vill ni ha eran sport så skall ni främst rösta på vänsterpartiet eller moderaterna. Dock så var det mycket mer moderater som inte ville rösta överhuvudtaget
2006-06-20, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mlk
Allstaar: så som jag tolkat så är det såhär:

För motionen att förbjuda:

117 socialdemokrater
34 folkpartister
19 kristendemokrater
11 centerpartister
2 miljöpartister
1 oberoende (osäker om denna)

Betyder att 119 från sosse blocket och 64 från borgerliga röstade för.

Värt att notera att ingen från vänsterpartiet röstade för.. Kanske var det gratis rödvinsprovning någonstans eller så är dom kanske för kampsport för att det ska integrera blabla

Mot att förbjuda:

18 moderater
20 vänsterpartister
5 miljöpartister
1 oberoende

25 från sosseblocket och 18 från borgerliga vill inte förbjuda.

Hmm vad kan man säga, ingen liberal var emot förslaget.. så mycket för folkpartiet.

Avstod från att rösta:

4 socialdemokrater
27 moderater
5 folkpartister
1 vänsterpartist
6 kristendemokrater
4 centerpartister
6 miljöpartister

11 från sosseblocket och 42 från borgerliga avstod från att rösta

Summa sumarum, vill ni ha eran sport så skall ni främst rösta på vänsterpartiet eller moderaterna. Dock så var det mycket mer moderater som inte ville rösta överhuvudtaget

Stort tack!
2006-06-20, 13:56
Medlem
Vädurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mlk

Avstod från att rösta:

4 socialdemokrater
27 moderater
5 folkpartister
1 vänsterpartist
6 kristendemokrater
4 centerpartister
6 miljöpartister

Har folkpartiet gjort några uttalanden om de här nya regleringarna om kampsporter? Det är verkligen märkligt att följa ett så taffligt formulerat förslag, som dessutom går tvärt emot liberalt tänkande.
2006-06-20, 15:31
Medlem
Bä$tuzs avatar
Nu är det här ett sportforum men varför skulle Folkpartiet plötsligt i någon enskild fråga börja bry sig om liberalt tänkande? Om deras åsikter i övrigt följer någon ideologi så är det ju i alla fall inte liberalism.
2006-06-20, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bä$tuz
Nu är det här ett sportforum men varför skulle Folkpartiet plötsligt i någon enskild fråga börja bry sig om liberalt tänkande? Om deras åsikter i övrigt följer någon ideologi så är det ju i alla fall inte liberalism.

För att de säger sig själva vara ett liberalt parti
2006-06-20, 17:44
Medlem
Vädurs avatar
Nu är det risk att det övergår till partipolitik istället för diskussion om den nya vansinniga lagen som ingen ännu vet hur den slår på idrotten, men jag tar den risken.
Jag vill minnas att både Fp och M varit starkt för att tillåta proffsboxning i Sverige tidigare. Minns jag så väldigt fel? Eller har något nytt och revolutionerande dykt upp som försvarar den här (enligt min åsikt) totalt vansinniga lag?

Om någon person börjar leka med ord och få att kampsport är alla sporter och idrotter där en eller flera personer vinner genom att slå/sticka ned motståndaren, så är plötsligt kendo och vanlig klassisk fäktning i farosonen.
...såvida man inte inför specialregler där träff mot huvud inte längre är tillåtna.

Nå, Ålänningarna blir väl glada i alla fall, om svenska klubbar börjar åka dit för att genomföra sina tävlingar när de nu är förbjudna att genomföra i Sverige.
2006-06-26, 18:25
Medlem
mm

Jahaja..
Då får man väll börja boxas ute på stan på kvällarna igen då?
Eller vad är egentligen meningen med lagen?

Jävla förmyndarstat..
2006-07-11, 21:52
Medlem
Fan vad arg, ledsen och besviken man blir! Och inte ett skit kan man göra åt det heller.

Jag HATAR Bosse Ringholm. Hoppas gubbjäveln dör snart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in