Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-02-08, 09:49
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Vad är en referens är bör du lära dig eftersom det tillhör grunderna för programmering.
Kika här: https://www.freecodecamp.org/news/un...-d49139beb1c4/

tackar...
Citera
2022-02-08, 09:51
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Jag tror du har överkomplicerat det mer än vad du behöver, om detta är din originella fråga som läraren ställt dig; Vad betyder det att en nod har en referens till en annan nod?

Då svarar du att det betyder att i en nod finns det ett värde, och även en nod som pekar på en annan nod. Det är allt du behöver veta, i detta fall behöver du bara förstå strukturen och hur det fungerar.

Head -> nästa nod - > nästa nästa nod -> osv..

och i varje nod (inkl. headen) finns det ett värde. Du behöver inte gå djupare än så, isådanafall skulle du läst C och varit närmare maskinkod men det verkar du inte läsa just nu.

Jag lär mig programmering på egen hand just nu och snöande in lite i det här. Tack för ditt svar, det hjälpte.
Citera
2022-02-08, 13:12
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1psykfall
Jag lär mig programmering på egen hand just nu och snöande in lite i det här. Tack för ditt svar, det hjälpte.
Kul! Bra att det löste sig, jag rekommenderar dig att ta kursen algoritmer och datastrukturer, räcker med att du hittar en bok och övningar eller någon onlinekurs så ska du se att du får en riktigt bra förståelse för datastrukturer och dess för och nackdelar.
__________________
Senast redigerad av XX1 2022-02-08 kl. 13:30.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback