2023-07-28, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apan1891
Vad jag förstår av dokumentären och podden vill hennes anhöriga ha ett slut. Om hon lever skulle allt sluta lyckligt. Det får man hoppas för det anhöriga.

På vilket sätt uppfattade polisen som på allvar? Kan du utveckla?

De ringde upp mig igen och ville veta exakt hur dags jag gick på tåget, vart i vagnen vi var, vad jag hade på mig, såna grejer. De behövde exakta tidsangivelser, antagligen för att begära ut övervakningsbilder.
Citera
2023-07-28, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetroll
De ringde upp mig igen och ville veta exakt hur dags jag gick på tåget, vart i vagnen vi var, vad jag hade på mig, såna grejer. De behövde exakta tidsangivelser, antagligen för att begära ut övervakningsbilder.
Om man kollar på bilden hos Missing People så hade hon ett rejält ärr vid ena ögonbrynet och rakt uppåt. Har du sett Missing People bilder? Tänker på den där hon är ljushårig.

Nån som förresten vet hur det ärret hamnade där?
Citera
2023-07-28, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Har man läst förundersökningen mot hennes killkompisar är det svårt att ses att hon inte dödats av dem. All hemliga avlyssning, bilder osv av deras telefoner just från datumen louise försvann och framåt är sekretess och finns inte i HDA osv.

Den skulle jag vilja läsa. Var hittar jag den?
Citera
2023-07-30, 12:41
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Om man kollar på bilden hos Missing People så hade hon ett rejält ärr vid ena ögonbrynet och rakt uppåt. Har du sett Missing People bilder? Tänker på den där hon är ljushårig.

Nån som förresten vet hur det ärret hamnade där?

Jag tänker att det är ett typiskt sånt "Jag föll in i ett bord som liten" ärr
Citera
2023-07-30, 17:48
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvochbrod
Den skulle jag vilja läsa. Var hittar jag den?
Den finns på krimfup.se och sedan givetvis läs tråden om de Louise bodde med och deras rättegång. Där länkas även förundersökningen och dom.
(FB) Möjliga mördare åtalade för tortyr, vapen- och narkotikabrott, Stockholm, 2022-07-07
Nu finns det även en dokumentär på Krimrummet på Spotify ang Lollan.
Citera
2023-08-13, 12:15
Medlem
Kantarell1423s avatar
Försvunnen.
Louise Wester Åkersberga.
17 filer.
https://gofile.io/d/U8QNhp
Citera
2023-08-28, 15:00
Medlem
adcals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apan1891
Pojkvännen borde ha något med hennes försvinnande att göra. Han är den sista som ser henne och sätter sig i samma bil som henne. Annars borde han ha kunnat förklara vart hon tagit vägen.

En teori är att han körde henne till platsen som hon sedan dör på och sedan blir dumpad/begraven på. Möjligtvis till sina empatilösa vänner som väntade någonstans. Kanske i Åkersberga eller om det var Österåker eftersom MP sökte där.

Pokjkvännens version hade vart väldigt intressant att höra! Eftersom han troligtvis har med det hela att göra lär han inte berätta hur han gjorde det.

Exakt så! Hade ju gett tråden mycket ny luft också!

Men går det alltså inte att få ut utdrag från förhören? Polisen har ju garanterat frågat hur sista timmarna såg ut? Eller sitter han bara och håller käften säkert...
Citera
2023-08-28, 17:18
Medlem
Den här tråden är det inte mycket fart i. Polisens utredning verkar ju bara vara marginellt mer levande än Louise.
Citera
2023-09-02, 21:25
Medlem
1NZ4N1TYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kantarell1423
Försvunnen.
Louise Wester Åkersberga.
17 filer.
https://gofile.io/d/U8QNhp

Länken funkar ej. Uppdatera länken eller förklara meningen med inlägget.
Citera
2023-09-07, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adcal
Exakt så! Hade ju gett tråden mycket ny luft också!

Men går det alltså inte att få ut utdrag från förhören? Polisen har ju garanterat frågat hur sista timmarna såg ut? Eller sitter han bara och håller käften säkert...

Det finns en del av det förhöret i andra fupen. Men resten finns i Louises fup som förmodligen har sekretess om utredningen är pågående.
Citera
2023-09-15, 20:56
Medlem
Vart sitter dem som såg Louise sist?
Kan man begära ut ifrån KV när de har permission eller liknande?
Citera
2023-09-16, 15:18
Medlem
Dom kommer ut om ca 4 år och innan dess lär det bli permis ett gäng gånger. Men nya åtal lär vänta om Louise hittas. Och om inte så tror jag dom är öppet mål för dom har en rejäl knarkskuld som dom tre behöver betala men det kommer dom få svårt att göra, så då blir alternativet att få uppdrag av "cheferna" och med tanke på deras tidigare klantighet så kommer dom antingen åka in igen, eller dö. Det finns 0 hopp för dom där. Louise ska enligt uppgift haft en stor vänkrets med inte alldeles normala människor. Finns nog både en och två som vill hämnas henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in