2022-02-05, 14:39
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Jag har kontanter och vill ha in dom på kontot så jag kan beställa en sak online.
har inte ica banken så antar jag inte kan sätta in pengar på ica?

Hur gör jag?
Citera
2022-02-05, 14:44
Medlem
welcometorealitys avatar
Besök en insättningsautomat nära dig.
Citera
2022-02-05, 14:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Jag har kontanter och vill ha in dom på kontot så jag kan beställa en sak online.

Hur gör jag?

Gå till närmaste insättningsautomat.

https://www.xn--insttningsautomat-sqb.se/
Citera
2022-02-05, 14:45
Medlem
Anti-WOGs avatar
Går in på din bank?
Citera
2022-02-05, 16:02
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Hur gör jag?
Om du inte har en storbank som funkar med insättningsautomat eller har svårt att ta dig till en sådan nu på helgen så kanske du känner någon som kan swisha om det inte är en stor summa.
Du kan också fylla på Paygoo mastercard hos olika kiosker / bensinstationer eller köpa värdekod från paysafecard som vissa sidor accepterar samt går det att sätta in till skrill / neteller som ger dig ett virtuellt kort till att börja med.
Citera
2022-02-05, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Om du inte har en storbank som funkar med insättningsautomat eller har svårt att ta dig till en sådan nu på helgen så kanske du känner någon som kan swisha om det inte är en stor summa.
Du kan också fylla på Paygoo mastercard hos olika kiosker / bensinstationer eller köpa värdekod från paysafecard som vissa sidor accepterar samt går det att sätta in till skrill / neteller som ger dig ett virtuellt kort till att börja med.
Om man valt att använda en bank som inte är ansluten till insättningsautomater så får man ju skylla sig själv. Men som du säger så finns det ju lite andra alternativ om man vill lösa situationen.
Citera
2022-02-05, 19:43
Medlem
Det borde stå på bankens hemsida hur du kan göra. Det vanliga är att besöka sitt bankkontor eller använda insättningsautomat.
Citera
2022-02-05, 19:49
Avstängd
31G350125s avatar
Bankkontor tar ej emot kontanter längre. Vill du tvätta dina kontanter så är det insättningsautomat som gäller eller via Forex.. Förut har Forex haft avtal med visa banker där man fått sätta in via gratis via dem.
Citera
2022-02-05, 19:54
Medlem
Citat:

Hur gör jag?

15000 per månad får du sätta in på bankkonto via insättningsautomat.

Öppna flera konton på olika banker.

Ha en bra förklaring till insättningarna annars lpser banken dem.

Köp en sak sälj den och när du säljer saken får du in pengarna på kontot.
Citera
2022-03-06, 12:19
Medlem
Skulle det funka att besöka en sån där insättningsautomat med ett mastercard från N26 och peta in några femhundringar?
Citera
2022-03-06, 13:59
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kronhorkuken
Skulle det funka att besöka en sån där insättningsautomat med ett mastercard från N26 och peta in några femhundringar?

Nej

"I dagsläget är det kunder till Handelsbanken, Länsförsäkringar Bank, Nordea, SEB och Swedbank/Sparbankerna som har tillgång till insättningstjänsten"

https://bankomat.se/tjanster/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in