Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-18, 13:54
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08-55331000
Vid bommen finns det några träd som blurrats ganska hårt, vad det nu kan betyda. https://www.google.com/maps/@59.0228...7i16384!8i8192
Stora delar av Muskövägen är blurrad för att dölja en kontaktledning ser det ut som.
https://www.google.com/maps/@58.9698...7i13312!8i6656 Så vad som är vad kan vara svårt att gissa, men den som tittar på blurrningen vid bommen kan ju få en bra uppfattning om vart en eventuell kamera kan finnas.

Blurrningen av träden är nog en Google-bugg, Google brukar inte blurra kameror.

Det som blurras längs med Muskövägen är ett staket.
Citera
2022-02-18, 14:10
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Jag undrar hur noga polisen kollat datorn och telefonen? Tar väl ändå ett tag att tömma enheterna på historik och sedan sammanställa det? Finns inget där så måste han ju haft en 3e telefon med sig om det är så att han skulle träffa nån på Muskö en specifik dag och plats.
Citera
2022-02-18, 14:45
Medlem
Tråknicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Jag undrar hur noga polisen kollat datorn och telefonen? Tar väl ändå ett tag att tömma enheterna på historik och sedan sammanställa det? Finns inget där så måste han ju haft en 3e telefon med sig om det är så att han skulle träffa nån på Muskö en specifik dag och plats.

Samtidigt är det rimligt att det är avgjort på förhand och han redan har en adress med sig, den han säger till vakten. Ju färre spår desto bättre och ju färre telefoner desto bättre.

Enorm tvek på att man nämner en adress till en militär där det senare skall göras upp smuggelbusiness dock.
Citera
2022-02-18, 14:55
Medlem
Vad ska vi säga om Terjes FB?. Här finns ju 1000 frågor vad det är för umgänge han har. Det är en hel drös av slovaker och rumäner. Vad är det för ett märkligt umgänge?. Vad pysslade han med egentligen. Han har intresse av polsk TV. Kan Terje flytande polska/rumänska. Han har väl valt någon sorts utanför samhällets insyn och man kan misstänka att han är på jaktmarker som är diffusa. Är han utpressad på något sätt?. Någon har en hake på honom. Vad kan detta vara?. Är han involverad i något projekt med polacker/rumäner som vi och Helge inte känner till.

Hela fallet är mystiskt men det är också i stort sett alla hans vänner på FB.
Senast redigerad av leosurvey 2022-02-18 kl. 14:59.
Citera
2022-02-18, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Vad ska vi säga om Terjes FB?. Här finns ju 1000 frågor vad det är för umgänge han har. Det är en hel drös av slovaker och rumäner. Vad är det för ett märkligt umgänge?. Vad pysslade han med egentligen. Han har intresse av polsk TV. Kan Terje flytande polska/rumänska. Han har väl valt någon sorts utanför samhällets insyn och man kan misstänka att han är på jaktmarker som är diffusa. Är han utpressad på något sätt?. Någon har en hake på honom. Vad kan detta vara?. Är han involverad i något projekt med polacker/rumäner som vi och Helge inte känner till.

Hela fallet är mystiskt men det är också i stort sett alla hans vänner på FB.

Tror han drev med skrot og kransebinding (Halmkranser) de brukes vel i forskjellige dekorasjoner tror jeg, ser noen rumenere på vennelista også driver med kransebinding.
Citera
2022-02-18, 15:12
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Tror han drev med skrot og kransebinding (Halmkranser) de brukes vel i forskjellige dekorasjoner tror jeg, ser noen rumenere på vennelista også driver med kransebinding.
Skrothandel och halmslöjd i mindre skala (Terjes huvudsakliga affärsverksamheter) domineras helt av zigenare och tattare.
Citera
2022-02-18, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Nej inte som jag uppfattade det när jag var på platsen i helgen.
Bilen som hade fyrhjulsdrift och vägde 2 ton enligt registreringshandlingar hade kört med nosen ner i en bergsskreva efter att ha kört upp på en meterhög bergskulle och över kullen.

Kanske skulle en sådan bil kunna ta sig upp för egen maskin ur skrevan om man använder hjulens olika drivkraft, men vet ej säkert(?). Dock verkar bilen gått sönder av mötet med naturen - det låg massa vita och röda genomskinliga plastbitar liksom svarta plastdelar från bilens framparti kvar på platsen, men bilen var borta.

Trädstubben var inte riktigt i vägen varken för bilen på vägen in i grönskan eller om bilen skulle ut samma väg. Jag tror inte trädet har fällts för att underlätta bilens utfärd ur skogspartiet - möjligen för att försvåra samma sak.

Verkar vara bilens vänstra baklyse som är smashat hel toch hållet. Av bilder att döma kan tallen vara orsaken till det.
Citera
2022-02-18, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tråknick
Samtidigt är det rimligt att det är avgjort på förhand och han redan har en adress med sig, den han säger till vakten. Ju färre spår desto bättre och ju färre telefoner desto bättre.

Enorm tvek på att man nämner en adress till en militär där det senare skall göras upp smuggelbusiness dock.
Man tar nämner en närliggande adress gissar jag.
Citera
2022-02-18, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AB-CD
T

Jag tror att någon har försökt få upp bilen igen. Backat in i trädet så bakljus splittras.

Det är även min teori.
Citera
2022-02-18, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AB-CD

Snittet ser ut som att vara sågat långt ner (lite in i "jorden"), för att inte stubben skulle hindra för mycket.

På de tidigare bilderna är stubben högre. Min teori är att stubben har kapats en gång till mellan bildtagningarna. Troligen av bärgaren.
Citera
2022-02-18, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Skrothandel och halmslöjd i mindre skala (Terjes huvudsakliga affärsverksamheter) domineras helt av zigenare och tattare.
Ja man kan undra vilka tankar som flög genom huvudet på Terje när han passerade Årjäng. Kan det vara någon rumänsk flicka som väckte hans lustar och drev honom mot Stockholm. Han drogs mot Stockholm eftersom hans djuriska lustar var för starka. Vad pysslade Terje med på nätet?.
Citera
2022-02-18, 16:18
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tråknick

Jo men vad som helst kan ju hända efter vägen som gör att han måste kunna kontakta den han ska möta upp. Han kan iofs ha haft en lapp med sig med info men tycker ändå det skulle vara sannolikare att han hade en till telefon med för att hålla kontakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in