Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-03-21, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EarthWindAndFires
Svenska polisen har inte gps'en, dom missade den helt!

Det var Terje's anhöriga som fann den och norska polisen som har analyserat den.

Jag upplever det som att Terjes anhöriga varit genuint oroade över vart Terje tagit vägen och har svårt att se hur de skulle ha motiv till att planera för hans försvinnande, som en del användare i tråden verkar vilja göra gällande i brist på andra uppslag kring hans försvinnande.

Stämmer det att det är de anhöriga som underrättar polis/politiet om GPS:en är det en sån sak som visar på deras engagemang i att han ska bli återfunnen. Inte att de själva skulle ha planterat ut villospår med GPS-kordinater som de själva lagt in i GPS:en i efterhand.

Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Det troliga är ju att han kan ha fått en blackout/Tia/Psykos i samband med kraschen, vaknar upp och tror han snart är framme då GPSn visar Kanada.

TIA-attack och efterföljande Stroke är väl inte helt otänkbart egentligen?

TIA-attack heter TIA/drypp på norska och Stroke heter hjerneslag. Vet inte om det behöver förtydligas till de norskspråkiga i tråden vilket sjukdomstillstånd som avses, men här kommer ett citat från NHI.no gällande TIA:

"Selv om et TIA-anfall ikke varer så lenge og ikke etterlater seg noen varige skader, er det en hendelse du ikke må underslå. Omtrent en tredjedel av dem som får et TIA-anfall, får et hjerneslag i fremtiden. Et TIA-anfall er advarsel om at et hjerneslag kan komme, og en mulighet for å sette iverk tiltak som hindrer hjerneslag."

Källa:
https://nhi.no/sykdommer/hjernenerve...nger/tia-drypp

TIA är således en föraning om att den som drabbas också kan komma att drabbas av Stroke.

Kan Terje ha råkat ut för TIA under dagarna före försvinnandet och ignorerat symptomen? Eller har han drabbats av annan plötslig sjukdom under dagarna före försvinnandet och i direkt samband med försvinnandet? Eftersom han ännu inte är återfunnen lär det inte gå att fastställa, men det kan inte heller uteslutas?

Andra orsaker till försvinnandet kan inte heller uteslutas, som t.ex. att brott skulle ligga bakom...

Teorierna om att något brott ligger bakom försvinnandet är återkommande i tråden! Antingen genom att Terje utsatts för brott vid själva försvinnandet, eller att han själv varit involverad i något redan tidigare:

Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Terje höll på med lite dunkla affärer, dessa affärer var anledningen till Sthlmresan, men något gick fel där ute på Kanada och Terje tas av daga. Om någon i hans omgivning är medveten om dessa afärer är svårt att sia om, mkt möjligt att fler kan ha varit inblandade

Vad blir egentligen efterspelet i ett fall som detta? Vad har hänt med gården och Terjes bostad idag? Vilka möjligheter finns och har funnits att söka spår i bostaden? Kan Terje ha lämnat något efter sig som kan ge svar på vart han skulle, åt vilken riktning fallet lutar och hur man ska jobba vidare? (Idag jobbas förmodligen ingenting med fallet, det känns som ett cold case, där det inte finns nya uppslag att utreda.) Om Terje själv inte är eller varit misstänkt för brott får kanske inte polis söka igenom bostaden? Vad har de anhöriga för möjligheter? Kan och får de gå igenom hans saker? Kolla anteckningsböcker efter noteringar, kontakter, telefonnummer? Det känns inte som deras jobb att leka eller agera privatspanare, men var det de som uppmärksammade GPS:en, så tänker jag att de ändå verkar angelägna om att få en lösning på detta!

Det hade varit fantastiskt om det gått att ta in narkotikahund att söka igenom bil och bostad för att se om något förvarats där, men om Terje inte själv misstänkts för något brott görs det väl knappast någon sådan sökning. Om polis inte undersökte detta när bilen väl plockades in? Det troligare är väl ändå att han inte skulle kört något från Norge till Sverige, utan oavsett om det skulle handlat om narkotika eller stöldgods så är det snarare att det skulle tagits från Sverige till Norge?
Senast redigerad av neveroddoreven 2024-03-21 kl. 20:05.
Citera
2024-03-21, 20:10
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neveroddoreven
Vad blir egentligen efterspelet i ett fall som detta? Vad har hänt med gården och Terjes bostad idag? Vilka möjligheter finns och har funnits att söka spår i bostaden? Kan Terje ha lämnat något efter sig som kan ge svar på vart han skulle, åt vilken riktning fallet lutar och hur man ska jobba vidare? Om Terje själv inte är eller varit misstänkt för brott får kanske inte polis söka igenom bostaden? Vad har de anhöriga för möjligheter? Kan och får de gå igenom hans saker? Kolla anteckningsböcker efter noteringar, kontakter, telefonnummer? Det känns inte som deras jobb att leka eller agera privatspanare, men var det de som uppmärksammade GPS:en, så tänker jag att de ändå verkar angelägna om att få en lösning på detta!

Det hade varit fantastiskt om det gått att ta in narkotikahund att söka igenom bil och bostad för att se om något förvarats där, men om Terje inte själv misstänkts för något brott görs det väl knappast någon sådan sökning. Om polis inte undersökte detta när bilen väl plockades in. Det troligare är väl ändå att han inte skulle kört något från Norge till Sverige, utan oavsett om det skulle handlat om narkotika eller stöldgods så är det snarare att det skulle tagits från Sverige till Norge?

Mkt intressanta tankar från dej, men mest troligt har inget undersökts hemma hos Terje, vittnesmål från anhöriga är nog vad som plockats in.
Den svenska polisen har ju inte gjort ett enda rätt i detta fallet, pinsamt är bara förnamnet för deras insats.

Sedan kan vi glömma alla dessa korkade inlägg om demens och tia-attack, att nummerplåten är bortskruvad och bortkastad för att gömma bilens identitet så länge som möjligt säger till 100% att Terje utsattes för ett brott.
Citera
2024-03-21, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyre
Vad jag tycker er lite konstig dock, er han hadde skrevet start från Tønsberg. Varfor inte hemma og skrivit Nykirke eller Horten - hadde han et annat ærende der precis innan avfart?

Detta är väldigt intressant! Mötte han upp någon i Tønsberg som gav honom instruktioner för fortsatt resa?

Han kan i och för sig kommit på där att han inte är lika bekant med vägarna och tänker att det underlättar att starta igång GPS:en en bit in på resan. (Närmare hemmet är han bekant med vägarna och vet vartåt han ska och behöver således inte använda GPS:en.)

Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Ang adresserna som vissa gärna vill koppla till Pål och Louise.
Visst, Terje hade sökt på nätet efter en schäfervalp och Pål som föder upp schäfrar bor i närheten av en av adresserna som var inslagna. Problemet är ju att det fanns många fler adresser inslagna utan någon koppling till hundar vad jag vet. Åtminstone verkar inte Åstedt hittat någon på de andra de besökte?
Sen hade Terje slagit in adressen till en bensinmack, varför inte slå in adressen direkt till Pål om det var dit han skulle?

Ang Louise så var det väl nån i tråden som trodde sig kunna utläsa att en adress som syntes i bild var i närheten av där hon bott.

Är det nån som har kvar en bild där man ser gpsen med adresserna inslagna?
Jag hade gärna velat skapa mig en egen uppfattning om hur mkt man egentligen ser av adresserna.

Detta vore absolut intressant att få reda på vilka adresser som knappats in på GPS:en. Vad finns på adresserna? Lunchrestauranger, övernattningsställen, rastplatser och andra lämpliga stopp för en långresa? Sevärdheter och fornminnen? (Om han nu hade sådana intressen?)

Om Terje var ute på "hemligt uppdrag" har han kanske inte knappat in de rätta adresserna i GPS:en, utan någon närliggande granne (dvs något husnummer upp eller ner +/- ) för att inte avslöja för mycket om han skulle stoppats för något?

Hade Terje knappat in adressen till en mack (inget märkligt för någon på långresa) så var det väl helt enkelt macken han skulle till! Eller...? Handlade han något på macken? Eller var det i själva verket till någon granne han skulle? Många är inne på att PÅL är en misstänkliggjord person i sammanhanget. PÅL har tydligen en granne som har hus på Muskö, så det kanske inte alls var till macken eller till PÅL Terje skulle, utan det var istället grannen som Terje skulle träffa. Och ytterligare grannar finns troligen också i grannskapet och börjar de granskas i sömmarna finns säkert ytterligare fler med hemlighetsfullt förflutet...
Citera
2024-03-21, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Mkt intressanta tankar från dej, men mest troligt har inget undersökts hemma hos Terje, vittnesmål från anhöriga är nog vad som plockats in.
Den svenska polisen har ju inte gjort ett enda rätt i detta fallet, pinsamt är bara förnamnet för deras insats.

Sedan kan vi glömma alla dessa korkade inlägg om demens och tia-attack, att nummerplåten är bortskruvad och bortkastad för att gömma bilens identitet så länge som möjligt säger till 100% att Terje utsattes för ett brott.

Det är för mycket konstigheter kring detta fallet som gör att brott inte kan uteslutas! Om någon haft för avsikt att försena och förhala utredningen har de verkligen lyckats!

Hade Terje drabbats av Stroke borde han dock ha blivit återfunnen. Det har genomförts sökningar efter honom, men i ger har hittats. Dock var det en hund som gjorde sökning och vittnade något slags spår ett par hundra meter från bilen. Det var väl en blod-sökhund, om jag inte missminner mig? Kanske har det också gjorts sökningar med narkotikahund i närheten av där bilen påträffades, men jag har svårt att tänka mig att det skulle ha skett.
Senast redigerad av neveroddoreven 2024-03-21 kl. 20:41.
Citera
2024-03-21, 21:09
Citat:
Detta är väldigt intressant! Mötte han upp någon i Tønsberg som gav honom instruktioner för fortsatt resa?

Han kan i och för sig kommit på där att han inte är lika bekant med vägarna och tänker att det underlättar att starta igång GPS:en en bit in på resan. (Närmare hemmet är han bekant med vägarna och vet vartåt han ska och behöver således inte använda GPS:en.)

Detta vore absolut intressant att få reda på vilka adresser som knappats in på GPS:en. Vad finns på adresserna? Lunchrestauranger, övernattningsställen, rastplatser och andra lämpliga stopp för en långresa? Sevärdheter och fornminnen? (Om han nu hade sådana intressen?)

Om Terje var ute på "hemligt uppdrag" har han kanske inte knappat in de rätta adresserna i GPS:en, utan någon närliggande granne (dvs något husnummer upp eller ner +/- ) för att inte avslöja för mycket om han skulle stoppats för något?

Hade Terje knappat in adressen till en mack (inget märkligt för någon på långresa) så var det väl helt enkelt macken han skulle till! Eller...? Handlade han något på macken? Eller var det i själva verket till någon granne han skulle? Många är inne på att PÅL är en misstänkliggjord person i sammanhanget. PÅL har tydligen en granne som har hus på Muskö, så det kanske inte alls var till macken eller till PÅL Terje skulle, utan det var istället grannen som Terje skulle träffa. Och ytterligare grannar finns troligen också i grannskapet och börjar de granskas i sömmarna finns säkert ytterligare fler med hemlighetsfullt förflutet...

Har också tänkt att det var grannen han skulle till och inte PÅL. Om grannen verkligen har stuga på Muskö är det ett hett spår enligt mig. Det kan ju även vara så att PÅL får låna grannens stuga som någon slags betalning.

Om nu Terje verkligen var rädd för tunnlar kan han fått en ångest attack i mörkret på Muskö. Eller att PÅL och hans granne lurar Terje på pengarna genom att inte ge honom någon hund och då följer Terje efter.
Citera
2024-03-22, 09:22
Citat:
Det är för mycket konstigheter kring detta fallet som gör att brott inte kan uteslutas! Om någon haft för avsikt att försena och förhala utredningen har de verkligen lyckats!

Hade Terje drabbats av Stroke borde han dock ha blivit återfunnen. Det har genomförts sökningar efter honom, men i ger har hittats. Dock var det en hund som gjorde sökning och vittnade något slags spår ett par hundra meter från bilen. Det var väl en blod-sökhund, om jag inte missminner mig? Kanske har det också gjorts sökningar med narkotikahund i närheten av där bilen påträffades, men jag har svårt att tänka mig att det skulle ha skett.

Om nu Terje verkligen skulle köpa en hund av PÅL, så kan ju denne ha varit ute på Muskö.
Därför kör Terje dit och letar upp PÅL som befinner sig i sin grannens hus på Muskö ?
Terje har inte tid att vänta 2-3 dagar på att PÅL ska komma hem.

PÅL lurar Terje på pengarna, han får ingen hund, eller så hade förväntat sig att skaffa en valp men PÅL har bara vuxna hundar, och Terje är således inte nöjd med att betala fullpris för en fullvuxen hund.

Ett tjafs uppstår och PÅL får in en träff så Terje svimmar av eller rent av dör på fläcken. På Muskö finns många ställen att gömma Terje, alternativt är väl att köra ut Terje med båt en bit och dumpa honom några hundra meter ut.
Citera
2024-03-23, 08:28
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Här presenterats den ena teorin efter den andra - en del mycket spännande. Fiskehistorier har växlats med spionhistorier. Nu har jag fått feeling på en historia som ligger litet vid sidan om.

Terje får möte med en dam i en annan bil som åkte åt motsatt håll nära bommen. Kvinnan meddelade sin man per telefon att Terje var i faggorna. Mannen som är pensionerad militär går på gym, är stor och kraftig blir både arg och nyfiken när han hör om en främmande bil. Ovanför sin förstukvist som ligger strax intill den avspärrade vägen har han låtit sätta upp den hotfulla skylten "Trespassers will be shot - survivers will be shot again". Halft om halft ett dåligt skämt.
Då han ser att en bil gjort åverkan på bommen ilsknar han till. Han hör att en elektrisk såg sågar i ett träd längre upp och tar sej dit. Där får han se en förvirrad Tärje kämpa för att få loss sin bil. "Nä, nu djävlar" tänker han och tar kontakt. Terje som själv är på dåligt humör efter dagens struliga biltur som slutat på ett så olyckligt sätt svarar bistert att det här har mannen faktiskt inte med att göra.

"Jag bor faktiskt här" påpekar mannen vresigt och han är nu heligt förbannad. Rätt som det är när de står där och gruffar klipper mannen till vår vän. Terje som har glaskäke stupar som en klubbad oxe. Mannen gör ett paket av karln som han bär upp till sin gårdsplan. Han har missbedömt styrkan i sitt eget slag. Han får inget liv i vår vän. Terje är död. När mannen muddrar liket hittar han de 17000 som han stoppar på sig muttrande: "dom här har du ingen glädje av längre".

Med hjälp av två tiokilos säckar matjord bereder han i all hast en provisorisk grav åt Terje på tomten. Det är svårt att gräva men på ett ställe kommer han ner en bit. Han är klar när frun kommer hem. Alla tror att Terje har försvunnit. Och det har han ju också på sätt och vis.

Eftersom ärendet nu utreds av Grova-Brott hos polisen så har polisen detta på känn.

https://imgur.com/a/MFW5YsM

Ja det är inte helt lätt att flytta på ett lik utan hjälp, jag tror också han har blivit nedgrävd, möjligen i något närliggande potatisland som nu troligen är igenvuxet efter över 2 års tid, möjligen gick det fortfarande att gräva i landet eller i något växthus på ön.
Citera
2024-03-23, 10:44
Medlem
Sas det något nytt på Efterlyst om Terje i torsdags? Hann se reklamen på jobbet att de skulle prata om det, har tyvärr ej möjlighet att se på Efterlyst längre.
Citera
2024-03-23, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargensblod
Sas det något nytt på Efterlyst om Terje i torsdags? Hann se reklamen på jobbet att de skulle prata om det, har tyvärr ej möjlighet att se på Efterlyst längre.
Det var -7 grader i Stockholm 1 dec 2021.
Citera
2024-03-24, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Har också tänkt att det var grannen han skulle till och inte PÅL. Om grannen verkligen har stuga på Muskö är det ett hett spår enligt mig.

PÅL behöver inte vara inbland i detta, alls.

Men att det norska TV-teamet söker specifikt honom för sin intervju om Terjes försvinnande, samt det PÅL sedan säger i intervjun med Åsted ("Det er märkligt, men den der hittar ni ju aldrig.") utmärker sig i sammanhanget och det gör att funderingarna finns om PÅL har delaktighet och kännedom kring försvinnandet?

Det var användaren xyre som återgav intervjun på sida 320, Inlägg #3837 här i tråden:

Citat:
Ursprungligen postat av xyre
Ja, så det programmet. Førsta forsk på ringa på dorren er det ingen som oppnar. Norska teamet henger på macken ett tag innan dom provar igjen. På vag opp i gården kommer PÅ ut. Her er konversasjonen:

J: Hei! Er det PÅ?
På: A.. (går ned trappan och ut till porten)
J: Vi kommer fra et norsk TV-program som heter Åsted Norge, og vi leter etter en mann som ble borte i Sverige. Så har han altså hatt en GPS i den bilen sin - Izuzu pickup - og der har han skrevet inn adressen her. Så går det ja, ikke fullt et døgn, så ender bilden opp der ute på Muskö. (J tar pauser, PÅ er helt tyst under dessa setningar, inte ens et ok eller jaha..)
PÅ: Var detta en norrman?
J: Ja
PÅ: När va han her?
Andra reportern: Sent på kvelden 30. november i 2021.
PÅ: Men åkte han, kjørde han bil da eller?
Andra reportern: Ja
J: Du skal få se se. Her er bilen hans (visar bilder) - og det er mannen.
PÅ: Nej, jag har ju ingenting å fortelja, det.. det e så lange sen det der så att.. jag minns ju for fan knappt vad jag såg i går (skrattar lite)
J: Det vi vet han var ute etter, det var å kjøpe seg en hundevalp.
PÅ: Kjøpe hundvalp??
J: Ja
PÅ: Vilken ras då?
J: Schäfer
PÅ: (Skakar på huvud) Nä, jag har inga Schäfere
Andra reportern: Eller Border Collie har venner sagt
PÅ: Nej, jag har bara jakt-labbar.
J: Og aldri væt solgt til noen nordmenn?
PÅ: Nej (skakar huvud igjen)...
PÅ: Och du vet (med et leende) jag har holdt på i 55 år, det e lite svårt å minnas..
J: Siste 5 år da?
PÅ: Nej.
J: Okej da.
PÅ: Det er märkligt, men den der hittar ni ju aldrig.
J: Du tror ikke det?
PÅ: Neh, det er ju (oklar ljud)-löst. (sier han hopplöst el lönlöst kanske?)

Sen avsluter dom.

Adresserna som var inmatade i GPS:en bör vara undersökta (digitala sökningar på de boende m.m.), men även de närmaste grannfastigheterna om dessa adresser inte gav något.

En spekulation är att Terje var lite lat när han skulle ange adresser i GPS:en. Om han skulle till XYZ-vägen 22, är det inte omöjligt att han börjat skriva in adressen i GPS:en och när GPS:en börjar ge förslag om tänkbara adresser, t.ex "XYZ-vägen 1", "XYZ-vägen 2", "XYZ-vägen 10", "XYZ-vägen 48" bara valt det första av förslagen.

Det som talar emot denna spekulation att Terje angivit adressen till fastigheten där Louise finns och med hänsyn till att även Louise försvinner en kort tid senare känns det som ett allt för stort sammanträffande, att Terje i så fall slumpmässit fått in hennes adress i GPS:en. Om inte GPS:en känner av att det är en ofta förekommen sökt adress och ger förslag på den som ett av de första sökförslagen. Det har förmodligen varit mycket mer trafik till Louises adress än vad det är till någon annan fastighet i närheten, med hänsyn till vad som försigått där...

Terje känns dock som en sån gubbe som knappar in den rätta adressen i GPS:en.

Backar även tillbaka till nedan inlägg skrivet av användaren bottenpaflaskan, sida 227, Inlägg #2713:

Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Men två av hans samtal sticker ut.. Det ena är ett samtal som han ska ha ringt fel till en norsk kvinna runt 1730 ca 15 min innan bommen kördes sönder. Kvinnan svarade aldrig och har i förhör uppgett att hon inte känner Terje. Vem försökte han ringa?
Iom att numret var fel så måste det vara ett nummer han trodde sig kunna i huvudet eller haft ett nr nedskrivet men knappat fel siffror. Hade han haft det inlagt på telefonen så borde det stått ett namn?

Jag läste någonstans (men hittar inte tillbaka till källan nu) att polis undersökt telefonnumret som Terje ringde, men även kollat upp och vänt på siffrorna om han egentligen skulle ha försökt ringa något snarlikt nummer. De har inte lyckats ta reda på till vem han ämnat ringa istället.

Eftersom de vridit och vänt på siffrorna i telefonnumret, och verkar ha gjort det ganska ordentligt, bör de även ha undersökt närliggande gatuadresser till de adresser som var inslagna i GPS:en. Men samtidigt så hade hela GPS:ens existens missats vid en första undersökning av bilen, så det är svårt att säga hur noga utredningen genomförts fortsättningsvis...
Citera
2024-03-24, 07:08
Medlem
Har det någonstans i media framkommit var kvinnan bodde, dvs den kvinna som han ringde till från Muskö? Kan det ha varit i Tønsberg, där GPS:en sattes igång?

Jag tänker dock att Terje hittade mellan hemmet i Nykirke och Tønsberg, så han behövde inte använda GPS:en däremellan och det är anledningen till att GPS:en startades en bit in på rutten.
Citera
2024-03-24, 08:00
Citat:
PÅL behöver inte vara inbland i detta, alls.

Men att det norska TV-teamet söker specifikt honom för sin intervju om Terjes försvinnande, samt det PÅL sedan säger i intervjun med Åsted ("Det er märkligt, men den der hittar ni ju aldrig.") utmärker sig i sammanhanget och det gör att funderingarna finns om PÅL har delaktighet och kännedom kring försvinnandet?

Det var användaren xyre som återgav intervjun på sida 320, Inlägg #3837 här i tråden:

Adresserna som var inmatade i GPS:en bör vara undersökta (digitala sökningar på de boende m.m.), men även de närmaste grannfastigheterna om dessa adresser inte gav något.

En spekulation är att Terje var lite lat när han skulle ange adresser i GPS:en. Om han skulle till XYZ-vägen 22, är det inte omöjligt att han börjat skriva in adressen i GPS:en och när GPS:en börjar ge förslag om tänkbara adresser, t.ex "XYZ-vägen 1", "XYZ-vägen 2", "XYZ-vägen 10", "XYZ-vägen 48" bara valt det första av förslagen.

Det som talar emot denna spekulation att Terje angivit adressen till fastigheten där Louise finns och med hänsyn till att även Louise försvinner en kort tid senare känns det som ett allt för stort sammanträffande, att Terje i så fall slumpmässit fått in hennes adress i GPS:en. Om inte GPS:en känner av att det är en ofta förekommen sökt adress och ger förslag på den som ett av de första sökförslagen. Det har förmodligen varit mycket mer trafik till Louises adress än vad det är till någon annan fastighet i närheten, med hänsyn till vad som försigått där...

Terje känns dock som en sån gubbe som knappar in den rätta adressen i GPS:en.

Backar även tillbaka till nedan inlägg skrivet av användaren bottenpaflaskan, sida 227, Inlägg #2713:

Jag läste någonstans (men hittar inte tillbaka till källan nu) att polis undersökt telefonnumret som Terje ringde, men även kollat upp och vänt på siffrorna om han egentligen skulle ha försökt ringa något snarlikt nummer. De har inte lyckats ta reda på till vem han ämnat ringa istället.

Eftersom de vridit och vänt på siffrorna i telefonnumret, och verkar ha gjort det ganska ordentligt, bör de även ha undersökt närliggande gatuadresser till de adresser som var inslagna i GPS:en. Men samtidigt så hade hela GPS:ens existens missats vid en första undersökning av bilen, så det är svårt att säga hur noga utredningen genomförts fortsättningsvis...

Ibland brukar jag inte heller knappa in rätt adress, utan bara till tex en parkering eller själva området.
Det som utmärker sig är väl att Kanada inte är inmatat i GPSn?

Terje stiger istället ur bilen och frågar vakten på Muskö efter en specifik adress.
Finns inte denna adress i Terjes GPS ?

Kan det vara ryssens adress Terje skulle till men den ligger inte på Kanada, och det är ju ett nybygge utan gatunummer, vid tillfället ??
Men det är ju möjligt att han först skulle till ryssen och sedan fiska.

Ändå verkar det orimligt att Terje ska spendera tid i onödan på Muskö då han har bättre fiske i Nordnorge. Terje skulle väl möta mäklaren i Nordnorge och hämta upp nycklarna på Måndagen?
Eller om det var på Fredagen ?

I såna fall hade ju Terje inte mycket tid på sig att åka dessa 150 mil till Tromsö.
Hur lång tid tar det ?
3 dagar med bil framförallt när du kommer norrut går det mycket saktare och dåliga vägar i eventuellt dåligt väder och väglag.

Det var väl också en lukrativ marknad att köpa och sälja hundar under pandemin där man troligen kunde göra sig 5000kr rätt snabbt
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-03-24 kl. 08:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in