Citat:
Ursprungligen postat av
bottenpaflaskan
Ja det är den stora gåtan..
Visste han kvällen innan han skulle åka iväg att han skulle åka via Stockholm, varför då gå över till grannen o titta i en Atlas samt googla andra rutter?
Visste han inte det då, när bestämde han sig för det isf?
Och var fick han dessa adresser han hade knappat in ifrån?
Han verkar ha varit en man som planerat sina resor noga så denna plötsliga avvikelse mot Stockholm känns som något som kommit upp hastigt.
Känslan är att nån hjälpt honom slå in adresser på gpsen där han skulle göra något.
Senare hörde denne person av sig igen och bad Terje att åka till Muskö.
Var han inte kapabel hantera gpsen så förlita han sig väl på nån karta eller liknande.
Men detta nygamla vittne som påstår att Terje sagt att han skulle åka till Muskö, jag är övertygad om att han ljuger av en eller annan anledning.
Jag undrar om han och Terje var i kontakt under resan?
Nu kommer jag inte ihåg hur många adresser T knappade in i gpsen, men hade han dom i huvudet måste han varit skärpt och med bra minne.
Eller fanns adresserna nedskrivna på ett papper?
Terjes mob, pc, plånbok med kreditkort och körkort kvar i bilen, men inte pappret.
Kan det vara så att gatuadressen T frågat vakten om stod nedskrivet på papper och någon där på Muskö ville inte att adressen skulle bli känd, så denne person tar pappret med adresserna ur bilen för att inte gatunamnet avslöjas ?
Eller hade T pappret på sig då han försvann ?
Eller som du skriver, var det någon annan som knappade in adresserna i gpsen ?
Om han inte fick adresserna via digital väg så har han ju fått dom personligen av någon, vem ???
Hoppas det gjorts grundlig kartläggning av Terjes förehavanden innan han lämnade Nykirke, att man kollat en bra bit bakåt i tiden.
Har svårt att tro att det inte skulle finnas minsta lilla digitala spår.
Eller så finns det en tredje mobil, en till pc, ja vad vet vi?
Allt från början av försvinnandet är skumt och inget hänger ihop.
Tänkt även på det här med att T var ute efter båtdelar till sin båt, jag har aldrig hört att T ägde någon båt. ( har du ? )
T hade bil och husvagn, men ingen båt