Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-09, 23:12
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyre
Tja rubbergirl,

Ja vet, var mer datumet jag menade - kan dom ha raderat IG-posts från innan 30.?
Eller er det slump at dom börja posta denna dag?

Ok, er han inte skriven med henne i Ösmo (der TJ sannolikt passerade)?
Har inte så mkt tid at kolla upp dom..
Förväxlar inte MR med KB

Holder med att det inte er så unikt med båt på Muskö.
Var mer kombo av båt + häst + möjlig föremål TJ kunde va intresserad av att köpa som verka va lite intressant.

Klicka på de 3 punkterna på insta profilen & välj ”om det här kontot” så ser du att det skapades november 2021 så det är inte så troligt att de raderat tidigare poster.

Om Terje skulle ta omvägen till Muskö för att köpa en båtratt hade han inte behövt ljuga om sina förehavanden till nära & kära.
Citera
2024-12-10, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Klicka på de 3 punkterna på insta profilen & välj ”om det här kontot” så ser du att det skapades november 2021 så det är inte så troligt att de raderat tidigare poster.
Finns inte, endast 'Report account' eller 'Cancel' når man inte har login - men takk for opplysningen.
Citera
2024-12-11, 11:18
Medlem
Stugägaren ett par hus ifrån vägansvarige verkar ha norgesläkt.
Det kanske finns någon ljusskygg koppling till Terjes ärende? Exempelvis om något arvegods som ska stjälas.

Familjreferenser:
Citera
2024-12-11, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LongTimeListener
Alltså man skjuter väl inte någon bara för att han sågar ner ett träd?! Muskö ligger i stockholms skärgård, inte i typ Texas.
[...]

CG har tidigare jagat bort inkräktare innanför bomen
Han kanske råka skrämma TJ till döds och vill inte riskera hamna på kåken.

Citat:
[...] CG dök upp när de var ute och fotograferade och
han skrek till dem att de skulle försvinna därifrån. När CG närmade sig honom sa han
till honom att stanna. CG gjorde då plötsligt en rörelse och tog fram
en pistol. Han hörde ett metalliskt klickande ljud. CG riktade
pistolen mot honom i brösthöjd och sedan växlade han med att rikta den mot [...]
Påföljd m.m. Grovt olaga hot:
Villkorlig dom med samhällstjänst 220 timmar. Om fängelse i stället hade valts som påföljd
skulle fängelse 9 månader ha dömts ut.

DOM: https://easyupload.io/i69was
Citera
2024-12-11, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriand

Det var väldigt intressant i sammahanget, då vet vi att det finns folk som hotar inkräktare på Muskö.
Vi vet ju också att det är i detta området som Missing people har sökt, nära bryggan där CG bor.

Möjligt att han råkade trycka av denna gång?
när norrmannen kom på besök.

Kan det vara så att Terje faktiskt var nere vid bryggan där på Kanadavägen, längst ut på ön.
Sedan blir han jagad därifrån och kraschar med bilen på Salholmsvägen.
I stressen så tar han fel väg och kör fast.

Sista utvägen hade väl varit att ta en båt och fly därifrån ,men det är möjligt det var svårt att komma ut då det var is.

C*rl-G*sta D*rkert har hotat Andrz*j Urb*niak och Ad*m Iwan*wski genom
att rikta ett revolverliknande föremål mot dem och säga att de ska gå därifrån.
Det hände den 20 maj 2018 på Kanadavägen, Muskö, Haninge kommun. Hotet
var sådant att Andrz*j Urbani*k och Ad*m Iwan*wski kunde förväntas känna
allvarlig rädsla för sin och annans personliga säkerhet.
Brottet bör bedömas som grovt eftersom hotet påtagligt har förstärkts med
hjälp av en vapenattrapp.
Senast redigerad av Enhemligidentitet 2024-12-11 kl. 13:03.
Citera
2024-12-11, 13:04
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Men fortfarande är frågan,

Varför hamnade Terje på Muskö med en specifik gatuadress han sökte efter?
Ja det är den stora gåtan..
Visste han kvällen innan han skulle åka iväg att han skulle åka via Stockholm, varför då gå över till grannen o titta i en Atlas samt googla andra rutter?
Visste han inte det då, när bestämde han sig för det isf?
Och var fick han dessa adresser han hade knappat in ifrån?
Han verkar ha varit en man som planerat sina resor noga så denna plötsliga avvikelse mot Stockholm känns som något som kommit upp hastigt.
Känslan är att nån hjälpt honom slå in adresser på gpsen där han skulle göra något.
Senare hörde denne person av sig igen och bad Terje att åka till Muskö.
Var han inte kapabel hantera gpsen så förlita han sig väl på nån karta eller liknande.

Men detta nygamla vittne som påstår att Terje sagt att han skulle åka till Muskö, jag är övertygad om att han ljuger av en eller annan anledning.
Jag undrar om han och Terje var i kontakt under resan?
Citera
2024-12-11, 13:35
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriand

Bra grävt!!
Denne CG bor innanför bommen, har tidigare hotat "inkräktare", har Facebook och är garanterat med i Kanada-gruppen där bilden på den sönderkörda bommen publicerades bara nån minut efter att Terjes bil körde sönder den.
Han lär inte ha varit glad när han förstod att det fanns "inkräktare" på Kanada.
Citera
2024-12-11, 13:58
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Ja det är den stora gåtan..
Visste han kvällen innan han skulle åka iväg att han skulle åka via Stockholm, varför då gå över till grannen o titta i en Atlas samt googla andra rutter?
Visste han inte det då, när bestämde han sig för det isf?
Och var fick han dessa adresser han hade knappat in ifrån?
Han verkar ha varit en man som planerat sina resor noga så denna plötsliga avvikelse mot Stockholm känns som något som kommit upp hastigt.
Känslan är att nån hjälpt honom slå in adresser på gpsen där han skulle göra något.
Senare hörde denne person av sig igen och bad Terje att åka till Muskö.
Var han inte kapabel hantera gpsen så förlita han sig väl på nån karta eller liknande.

Men detta nygamla vittne som påstår att Terje sagt att han skulle åka till Muskö, jag är övertygad om att han ljuger av en eller annan anledning.
Jag undrar om han och Terje var i kontakt under resan?
Nu kommer jag inte ihåg hur många adresser T knappade in i gpsen, men hade han dom i huvudet måste han varit skärpt och med bra minne.

Eller fanns adresserna nedskrivna på ett papper?

Terjes mob, pc, plånbok med kreditkort och körkort kvar i bilen, men inte pappret.

Kan det vara så att gatuadressen T frågat vakten om stod nedskrivet på papper och någon där på Muskö ville inte att adressen skulle bli känd, så denne person tar pappret med adresserna ur bilen för att inte gatunamnet avslöjas ?

Eller hade T pappret på sig då han försvann ?

Eller som du skriver, var det någon annan som knappade in adresserna i gpsen ?

Om han inte fick adresserna via digital väg så har han ju fått dom personligen av någon, vem ???

Hoppas det gjorts grundlig kartläggning av Terjes förehavanden innan han lämnade Nykirke, att man kollat en bra bit bakåt i tiden.

Har svårt att tro att det inte skulle finnas minsta lilla digitala spår.
Eller så finns det en tredje mobil, en till pc, ja vad vet vi?

Allt från början av försvinnandet är skumt och inget hänger ihop.

Tänkt även på det här med att T var ute efter båtdelar till sin båt, jag har aldrig hört att T ägde någon båt. ( har du ? )
T hade bil och husvagn, men ingen båt
Citera
2024-12-11, 14:48
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Nu kommer jag inte ihåg hur många adresser T knappade in i gpsen, men hade han dom i huvudet måste han varit skärpt och med bra minne.

Eller fanns adresserna nedskrivna på ett papper?

Terjes mob, pc, plånbok med kreditkort och körkort kvar i bilen, men inte pappret.

Kan det vara så att gatuadressen T frågat vakten om stod nedskrivet på papper och någon där på Muskö ville inte att adressen skulle bli känd, så denne person tar pappret med adresserna ur bilen för att inte gatunamnet avslöjas ?

Eller hade T pappret på sig då han försvann ?

Eller som du skriver, var det någon annan som knappade in adresserna i gpsen ?

Om han inte fick adresserna via digital väg så har han ju fått dom personligen av någon, vem ???

Hoppas det gjorts grundlig kartläggning av Terjes förehavanden innan han lämnade Nykirke, att man kollat en bra bit bakåt i tiden.

Har svårt att tro att det inte skulle finnas minsta lilla digitala spår.
Eller så finns det en tredje mobil, en till pc, ja vad vet vi?

Allt från början av försvinnandet är skumt och inget hänger ihop.

Tänkt även på det här med att T var ute efter båtdelar till sin båt, jag har aldrig hört att T ägde någon båt. ( har du ? )
T hade bil och husvagn, men ingen båt
Jag minns inte heller men det var iaf en eller ett par adresser väster om Stockholm, flera i Stockholmsområdet och sen nån adress som på bilden man såg på gpsen såg ut att ligga vid Haparanda. Därefter var nästa inlagda position hans stuga i norra Norge.

Det jag hade velat ha svar på är när dessa adresser knappades in.
Hade han resrutten inslagen då han startade så bör han fått adresserna sent på kvällen före han startade. Antingen av någon personligen eller via telefon. Slogs dom in efter han påbörjade sin resa så bör han ha fått adresserna via telefon om han inte mötte upp någon då han stannade i Karlstad tex.

Man kan tänka sig ett scenario där Terje sitter fast i Stockholmstrafiken som var minst sagt kaotisk denna dag pga ett internationellt toppmöte. Han kontaktas via telefon och får en ny adress på Muskö. I kaotisk trafik är det inte läge börja slå på en gps så han väljer att skriva ned adressen och chansa och köra söderut och hoppas hitta utan. Eller så kunde han helt enkelt inte hantera gpsen. Det skulle förklara varför inte Muskö fanns inslaget som adress..
Men isf försvann denna lapp med honom.

Nej jag har inte hört något om nån båt.
Detta kommer från vännen/vittnet/affärspartnern som först hävdade att Terje åkt dit för att fiska.
Enligt vänner har han inget fiskeintresse.
Nu plötsligt hävdar samme man att han skulle köpa en båtratt. Denne man ljuger av en eller annan anledning enligt mig.
Citera
2024-12-11, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Bra grävt!!
Denne CG bor innanför bommen, har tidigare hotat "inkräktare", har Facebook och är garanterat med i Kanada-gruppen där bilden på den sönderkörda bommen publicerades bara nån minut efter att Terjes bil körde sönder den.
Han lär inte ha varit glad när han förstod att det fanns "inkräktare" på Kanada.

C.G bor väldigt nära bryggorna där man har sökt efter Terje med undervattenskameror.
Jag ogillar slumpen
Han hade nog koll på tjuvarna.
Citera
2024-12-11, 23:46
Medlem
Har tänkt mycket på detta fall.

Kom fram till en säker sak.

Nu pratar vi beroende psykologi.

Anledningen till att T.J inte berätta för sin släkt att han är på Muskö?''

För att han inte vill berätta, som att en alkoholist åker till systembolaget, inget man vill berätta.

Så åter igen gammal teori, säg att en anonym knarkare, bestämd plats och tid?

Jag vet inte om inte detta jag skrivit om men stark känsla för antingen hund eller knark, för det finns inget annat.
Citera
2024-12-12, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passnice
Har tänkt mycket på detta fall.

Kom fram till en säker sak.

Nu pratar vi beroende psykologi.

Anledningen till att T.J inte berätta för sin släkt att han är på Muskö?''

För att han inte vill berätta, som att en alkoholist åker till systembolaget, inget man vill berätta.

Så åter igen gammal teori, säg att en anonym knarkare, bestämd plats och tid?

Jag vet inte om inte detta jag skrivit om men stark känsla för antingen hund eller knark, för det finns inget annat.

Han hade bra ställt vad jag förstår, även om han såg ut som en loppisgubbe/polack.
Tror snarare han viftade med pengarna till fel person.
Hej jag har 17.000kr att betala för, och mer i datorn.
Eller någon som hotade honom på Muskö, sen föll han överbord vid bryggorna.
Det kan ju också vara så att han gått för hjälp ner mot denne C.G men att det då urartar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in