• 3
  • 4
2022-02-07, 23:27
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvileja
På Wordpressidan som du länkade till i första inlägget sägs att artikeln skall ha funnits på Brusas sida den 3 eller 4 januari, men sedan tagits bort.

Det hela verkar lite skumt. Vad som sägs är att den avlidne skulle ha varit en tidigare chef för ett Parisföretag i Versailles, som betalat in till en livförsäkring på flera miljoner euro med barn och barnbarn som förmånstagare. Försäkringsbolaget varken ersätter eller återbetalar premien, även den på flera miljoner euro (!).

Naturligtvis kan det vara så att man respekterar personlig integritet, dock borde det väl även i Frankrike finnas någon skvallersida som snokar reda på det mesta. Jag lutar åt att historien inte är sann. Vad gäller försäkringsvillkoren i Frankrike verkar det såpass snårigt att jag inte vill försöka rota i det.

Som sagt, jag utesluter inte heller att det är en klintbergare. Just den detaljen om självmord är ju rätt skruvad.

Missade det som stod om att Brusas Facebook-post har raderats. Bra att du nämnde det. Det var synd! Får hoppas på att någon sparat ner en screenshot åtminstone.

När det gäller skvallerblaskor så hänger det ju i slutändan på att någon fransos tar sig tid att översätta materialet till engelska, så att det genererar sökträffar.

Tolkar i alla fall i artikeln som att det har rapporterats i franska media om att försäkringsbolag inte ersätter vaccinskador. Men detaljerna är bristfälliga. Artikeln visar en screenshot från någon fransk nyhets-outlet som enligt google translate lyder:
Citat:
Ändring om ersättning för biverkningar avslås.
Vaccinationsbegränsning: JA.
Erkännande av statligt ansvar i händelse av problem: NEJ.
Vad tycker du om de vaccinerade?

Verkar också som att Frankrike har någon slags motsvarighet till läkemedelsförsäkringen, men som bara gäller för obligatoriska vaccin, dvs inte för vaxx mot covid. Om man "frivilligt" har tagit emot skottet så är man hänvisad till att starta en rättsprocess, eller att ansöka om kompensation från "National Office for Compensation for Medical Accidents".

EDIT: "Medical accidents". Jo tjena!
Senast redigerad av RustyShackleford 2022-02-07 kl. 23:30.
Citera
2022-02-07, 23:53
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Min personförsäkring täcker inte Vaccinskador.
Å andra sidan täcker den inte heller sjukdom som av WHO fastställts som pandemi.

Livförsäkringen nämner inget liknande men å andra sidan hade den så pass många undantag att jag har svårt att se en situation där den skulle betalas ut.

Genialiskt!

Citat:
Ursprungligen postat av Rezard
Ni kan vara lugna, Svenska regeringen avsatte 10 000 00 SEK för ev. vaccinskador. Om vi delar ut det jämt till alla i den där facebookgruppen Biverkningar av vaccin – offentligt forum” så blir det 333 SEK per skalle. Staten tar hand oss alltid!

The plot thickens!

"Freemasonry and the Number 33"
https://www.fraternalties.com/blogs/...-the-number-33
Citera
2022-02-08, 02:03
Medlem
RustyShacklefords avatar
Jag spårade upp Reddit-tråden för samma ämne, och tråd-konsensus verkar vara att nyheten är en klintbergare.

Citat från den franska factcheck-siten "20 minutes" (google-översättning):
Citat:
The Servicepublic.fr website specifies that the beneficiary of life insurance does not receive the associated premiums "in the event of the insured's suicide during the first year of the contract".
https://www.20minutes.fr/societe/321...rance-vie-faux

However, for insurers, vaccination against Covid-19 has never been a criterion for breaking a life insurance contract. The French Federation of Insurers (FFA) has moreover denied this infox to 20 Minutes in March 2021: “There is no such clause. The FFA regrets this attempt at misinformation on a public health subject as essential as vaccination, and recalls that insurance contracts do not provide for exclusions relating to the consequences of vaccination. »

Detta, i kombination med att Akvileja uppmärksammade mig på att den ursprungliga franskspråkiga Facebook-posten har "tagits bort", är nog tillräckligt med spikar i kistan för att begrava denna story. Den gode advokat Brusa har högst sannolikt aldrig gjort något sånt inlägg på sin Facebook och har inget med saken att göra.

Mea culpa.

EDIT:
Ska höra mig för med Mod om det går att ändra trådrubriken, så att detta inte blir en evighetsdiskussion om något som redan är fastställt.
Senast redigerad av RustyShackleford 2022-02-08 kl. 02:39.
Citera
2022-02-08, 02:37
Medlem
RustyShacklefords avatar
I Reddit-tråden fann jag även en länk till en blog som hade screenshot på brevsvar från två olika tyska försäkringsbolag. Att döma av dessa så verkar vaxx-skador inte täckas av försäkring -Precis som i Sverige då. Står tyvärr inget specifikt om vad som gäller för livförsäkring.

Handläggare Sabine Glock (fett namn! ) på "Die Haftpflichtkasse" svarar:
Citat:
Gesundheitsschäden durch die Corona-Schutzimpfung sind leider nicht mitversichert.

Hälsoskador orsakade av coronavaccinationen täcks tyvärr inte av försäkringen.

"Techniker Krankenkasse" svarar såhär:
Citat:
Die Corona - Impfungen werden nicht durch die Krankenkassen, sondern durch die einzelnen Bundesländer organisiert und durchgeführt. Mögliche Folgeschäden werden daher auch nicht von der Techniker Krankenkasse getragen.

Coronavaccinationerna organiseras och utförs inte av sjukförsäkringsbolagen, utan av de enskilda delstaterna. Eventuella följdskador bärs därför inte av Techniker Krankenkasse.

Breven är längre än så, men orkade inte knappa in allt. Här är länken med screenshots:
https://unser-mitteleuropa.com/coron...pdate-v-20-01/
Citera
2022-02-08, 05:26
Medlem
arne99s avatar
Ett inslag i Tucker 7/2 av en numera red pilled Tucker som börjar 22min 25sek in i inslaget som går att se på länken nedan, om en märklig ökning på 40% av dödsfall bland livförsäkringstagare i arbetsför ålder rapporterat av bolag i branchen.
https://rumble.com/vucei2-tucker-car...ry-7-2022.html
Citera

Moderatormeddelande

Postat av gason 2022-02-08, 06:24
Moderator
Rubriken ändrad då det specifika fallet i trådstarten visade sig vara falskt.
Tråden kan fortsätta med en bredare diskussion om försäkringsbolag betalar ut ersättning för skador orsakade av covidvaccin.

Originalrubrik: "Försäkringsbolag jämställer covid-vaxx med självmord - Vägrar betala ut livförsäkring"

/Moderator
2022-02-08, 06:51
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Ett inslag i Tucker 7/2 av en numera red pilled Tucker som börjar 22min 25sek in i inslaget som går att se på länken nedan, om en märklig ökning på 40% av dödsfall bland livförsäkringstagare i arbetsför ålder rapporterat av bolag i branchen.
https://rumble.com/vucei2-tucker-car...ry-7-2022.html

Ja och det är inte bara OneAmerica som har gått ut med detta. Nu även flera andra försäkringsbolag:
"New life insurance data from Aegon shows an increase of over 258% in benefit payouts in post-vaccine 2021 vs. a year earlier"
https://www.naturalnews.com/2022-02-...021-covid.html

Citat:
Numerous other insurance carriers, including MetLife and Prudential Financial, are reporting similar increases. Many of them say they were forced to burn through far more cash than planned, cutting into the capital they set aside to ensure solvency.
Citat:
A majority of the deaths that occurred in 2020 also had a relatively muted impact on the life insurance industry because it was mostly older people without life insurance who died.

That all changed in 2021, however, when the injections started getting plunged into people’s arms. All of a sudden, new “variants” started appearing out of nowhere that affected other age groups, including young people, who were not dying prior to the jabs.

Man får utgå ifrån att försäkringspremierna snart kommer skjuta i höjden. Alternativet är väl att bolagen börjar åberopa "force majeure", om nu något sådan skulle vara möjligt i dagens politiska miljö. Alla storföretag verkar ju tydligen vara "stakeholders" nu på ett eller annat sätt.
Citera
2022-02-08, 08:17
Medlem
Flera försäkringsbolag ser att deras kunder dör, helt sjukt!!! De får betala ut livförsäkringar i parti och minut. Vad faan är det som händer?

Citat:
The implication to many was clear - that the Covid-19 vaccine is linked to the excess mortality, and months of vaccine injury reports were now spilling over to actuarial data - which is beginning to show, among other things, that younger, working-age people began dying in greater numbers as vaccine mandates hit - for a disease which primarily kills older, non-working age individuals. The counter argument, often presented without evidence, is that the increase is due to people who postponed elective surgeries and other medical treatments during the pandemic.

https://www.zerohedge.com/covid-19/l...ome-disturbing
Citera
2022-02-08, 08:49
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Håller inte med dig helt.
I samma artikel så läste du säkert att familjens advokat är namngiven. Det ska vara en man vid namn Carlo Alberto Brusa:
https://fr.wikipedia.org/wiki/Carlo_Alberto_Brusa

Enligt Wiki så är Brusa en existerande person. Står att han är en italiensk advokat, verksam i Frankrike.
Vidare så har Wiki besvärat sig med att karaktärsmördat Brusa och utnämnt honom till "konspirationsteoretiker", vilket i min bok indikerar att han sannolikt är en hedervärd person; frihetsälskande och med hög moralisk resning.

Dessutom ser han ut som han skulle kunna vara Joerg Spraves italienska kusin, vilket gör att jag gillar honom ännu mer:
https://www.youtube.com/watch?v=VHApRnyWl0s

Artikeln uppger vidare att han ska ha skrivit om fallet på sin Facebook. Jag antar då att detta är den ursprungliga källan till nyheten. Om han verkligen har det, och detaljerna överensstämmer med artikeln, så får man nog anta att detta faktiskt har hänt.

Svårt att tro att en praktiserande advokat går ut och ljuger offentligt om en rättegång som aldrig har skett.
Det skulle vara karriärsjälvmord.

Här är hans Facebook-flöde. Nån som kan franska och vill ta på sig uppgiften att snoka rätt på den post artikeln syftar på?
https://www.facebook.com/cab2626/

Och återigen. Det finns inte tillstymmelse till någon som helst bevisning av något slag. Bara påståenden.
Citera
2022-02-08, 16:42
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Och återigen. Det finns inte tillstymmelse till någon som helst bevisning av något slag. Bara påståenden.
Men det är numera väldigt många som står upp och påstår saker trots smutskastning, karaktärsmördande på steroider och risken att förlora leverbrödet runt om i världen, jag kan inte dra mig till minnes om något motsvarande.
Citera
2022-02-08, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
Tar man ett ej godkänt sk vaccin då har man visat dåligt omdömme och tagit en chans.
EXAKT, Dom borde få betala sin sjukhusvistelse själva jävla PRO - Vaccare #ironi
Citera
2025-01-08, 07:26
Medlem
Hegamons avatar
Jag har skickat en anmälan till Läkemedelsförsäkringen här: https://lff.se/

Har fortfarande kvar eksem i ansiktet och har en hosta eller allergisk reaktion som varat sedan jag fick vaccinet. Det blir inte bättre utan kvarstår. Använder äppelcidervinäger i ansiktet för att lindra eksemen. Har lagt min huvudkudde i en plastpåse för att lindra allergin och sover med en liten presenning över mitt täcke så jag hostar mindre nattetid. Svårt sova när jag hostar.

Har inga stora förhoppningar på att jag ska få någon ersättning. Men ska skriva i tråden hur det gick.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in