Citat:
Ursprungligen postat av
Akvileja
På Wordpressidan som du länkade till i första inlägget sägs att artikeln skall ha funnits på Brusas sida den 3 eller 4 januari, men sedan tagits bort.
Det hela verkar lite skumt. Vad som sägs är att den avlidne skulle ha varit en tidigare chef för ett Parisföretag i Versailles, som betalat in till en livförsäkring på flera miljoner euro med barn och barnbarn som förmånstagare. Försäkringsbolaget varken ersätter eller återbetalar premien, även den på flera miljoner euro (!).
Naturligtvis kan det vara så att man respekterar personlig integritet, dock borde det väl även i Frankrike finnas någon skvallersida som snokar reda på det mesta. Jag lutar åt att historien inte är sann. Vad gäller försäkringsvillkoren i Frankrike verkar det såpass snårigt att jag inte vill försöka rota i det.
Som sagt, jag utesluter inte heller att det är en klintbergare. Just den detaljen om
självmord är ju rätt skruvad.
Missade det som stod om att Brusas Facebook-post har raderats. Bra att du nämnde det. Det var synd! Får hoppas på att någon sparat ner en screenshot åtminstone.
När det gäller skvallerblaskor så hänger det ju i slutändan på att någon fransos tar sig tid att översätta materialet till engelska, så att det genererar sökträffar.
Tolkar i alla fall i artikeln som att det
har rapporterats i franska media om att försäkringsbolag inte ersätter vaccinskador. Men detaljerna är bristfälliga. Artikeln visar en screenshot från någon fransk nyhets-outlet som enligt google translate lyder:
Citat:
Ändring om ersättning för biverkningar avslås.
Vaccinationsbegränsning: JA.
Erkännande av statligt ansvar i händelse av problem: NEJ.
Vad tycker du om de vaccinerade?
Verkar också som att Frankrike har någon slags motsvarighet till läkemedelsförsäkringen, men som bara gäller för
obligatoriska vaccin, dvs inte för vaxx mot covid. Om man "frivilligt" har tagit emot skottet så är man hänvisad till att starta en rättsprocess, eller att ansöka om kompensation från "National Office for Compensation for Medical Accidents".
EDIT: "Medical accidents". Jo tjena!