Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-06-18, 14:54
Medlem
Slabbefusks avatar
Blå Lotus är något som jag intresserat mig för lite och jag undrar om blomman i sig är laglig att inneha och odla i Sverige? Är den lämplig för en nybörjare som bara vill chilla lite och varva ner?

smartbar.nu säljer Blå Lotus.
Citera
2006-06-18, 17:07
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slabbefusk
Blå Lotus är något som jag intresserat mig för lite och jag undrar om blomman i sig är laglig att inneha och odla i Sverige? Är den lämplig för en nybörjare som bara vill chilla lite och varva ner?

smartbar.nu säljer Blå Lotus.
Ja, den är laglig, men inte särskilt potent... Visst blir man lite lugn, ungefär som om man tar en valium, men det är ju absolut ett överprissatt alternativ... Däremot tycker jag té gjort på blue lotus är otroligt gott, så om växten massodlades skulle den kanske kunna konkurrera ut téerna i butikeran om den såldes till samma pris...

Om du provar blue lotus, se till att blanda med alkohol, annars kommer effekten inte riktigt fram...
Citera
2006-06-18, 17:31
Medlem
Finns en jävligt bra domukmentär om Blå lotus blomman, den heter sacred weeds - blue lilly.... finns här bland mina andra filmer :

http://www.flashback.org/showthread.php?t=338417

Det dom visade i dokumentären var att man skulle plocka den när den precis hade öppnat sig för att blomma och sedan lägga den i vin, så om du kan få tag i färska nyplockade blå lotus så funkar dom mycket bra tydligen.

Mvh
Citera
2006-06-18, 17:40
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racid
Finns en jävligt bra domukmentär om Blå lotus blomman, den heter sacred weeds - blue lilly.... finns här bland mina andra filmer :

http://www.flashback.org/showthread.php?t=338417

Det dom visade i dokumentären var att man skulle plocka den när den precis hade öppnat sig för att blomma och sedan lägga den i vin, så om du kan få tag i färska nyplockade blå lotus så funkar dom mycket bra tydligen.
Att lägga lotusen i vin är inte nödvändigt, visst, det var så egyptierna gjorde och man brukar ju behöva lite alkohol för att ta fram effekten, men man kan lika gärna dricka alkoholen skilt...

Tack för länken annars!
Citera
2006-06-18, 18:55
Medlem
Slabbefusks avatar
Ok, ger tet nån effekt annat än att det smakar gott då?
Citera
2006-06-18, 21:42
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slabbefusk
Ok, ger tet nån effekt annat än att det smakar gott då?
Jag tycker som sagt att jag sinnet blir väldigt avslappnat och skönt av blue lotus + alkohol, men som sagt, man kan få ungefär samma effekt av att ta en Valium, så det är definitivt en överprissatt drog... Nåja, det var kul att prova detta naturpreparat ändå...
Citera
2006-06-19, 16:23
Medlem
Hur mycet alkohol och vilken sort blandade du med lotusen?

Lät du det stå å dra eller bara drack alkohol och te för sig?
Citera
2006-06-19, 16:26
Medlem
Trollishs avatar
Citat:

Jag har rökt, gjort te, ätit och druckit blå lotus med rom.

Fick aldrig nån effekt av den, fast jag blev full på romen.
Citera
2006-06-19, 16:27
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:

Drack alkoholen och téet skilt... Det var mer än två år sen jag provade, så mitt minne är inte riktigt klart, men det var något i stil med 5-10g + 1 liter 4,7% alc... Dock så väger jag inte särskilt mycket och är dessutom också lättpåverkad, så andra kan nog behöva mer...
Citera
2007-09-28, 12:47
Medlem
moned00s avatar
hej hej

snälla kan någon förklara för mig om blå lotus syns i blod/kiss prov eller inte?
Vad är ND för något?
ska man bara rulla örterna i en joint sen röka det?
Citera
2007-09-28, 15:17
Medlem
West-ens avatar
snälla kan någon förklara för mig om blå lotus syns i blod/kiss prov eller inte?
Ehm...svar nej.
Vad är ND för något?
Naturensdroger.nu, men spelar ingen roll, de är nere för gott nu. Fanns dock ett tag etnobotanik.se, där det såldes 50gram för en hundring, tyvärr la dem ner det rusgivande efter att dom bombades med beställningar på HBW...
ska man bara rulla örterna i en joint sen röka det?
Precis det är väldigt smart att göra med Blå Lotus. Ruset blir helt klart starkare, dock är det svårrökt för den ovane.

Jag tror dock du blir besviken, Blå Lotus är ingen potent "drog" precis, det är svagt sedativt och muskelrelaxerande.
Annars fanns det Vit Lotus (näckros) för ett tag sedan här i Sverige helt gratis.
Citera
2007-09-28, 16:08
Medlem
Blue Lotus funka ok men inte som rå ört utan som extract 10-20 %
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem