Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-10, 11:56
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
"Inte känd av Stockholmspolisen" stod det vill jag minnas. Lite udda formulering.

Lokalkändis i något annat polisdistrikt?
Citera
2022-02-10, 11:58
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Sju gripna måste alltså innebära sju kraftiga skadestånd om ett tag.
Skattebetalarna är redo.

Tolkar omni.se som att det handlar om 7 baaarn.
Citera
2022-02-10, 12:12
  #123
Medlem
hijodejuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Tolkar omni.se som att det handlar om 7 baaarn.
Svt skriver 7 unga män
Citera
2022-02-10, 12:19
  #124
Medlem
Shaitan666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Ingen av namnen nämnda är rätt person. Tycker mod ska ta bort så att fel personer inte blir uthängda som döda.

Inte? Vem är det då??
Citera
2022-02-10, 13:17
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etttryggareland
Framgår att BO inte är från Stockholm och inte känd sedan tidigare av polisen.
Enligt uppgift från någon som känt personer nära de inblandade så rör sig BO om en gambiansk man vars föräldrar bor i området. Skälet ska ha varit en knarkuppgörelse av något slag.
Citera
2022-02-10, 14:05
  #126
Medlem
Vad fan har man i 'fiskis' att göra?

Otroligt långt att åka för lite knark (om inte inkassera skuld) för det måste finnas grejer närmare.
Om man inte kommer från trakterna.
Citera
2022-02-10, 14:31
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Fisksätra är väl numera det sämsta området utmed Saltsjöbanan. Lite av ett område för ”White trash” som nu säkert befolkats med invällare.

Har du åkt Saltsjöbanan någon gång? Det är inte som att sätta sig på tunnelbanan till Hallonbergen eller Norsborg. Finns inga som helst "dåliga" områden utmed Saltsjöbanan förutom just Fisksätra. Möjligtvis Henriksdal men då måste man gå minst 20 år tillbaka i tiden.

Jag såg att någon här tidigare skrev att Fisksätra är ett av de farligaste områdena i Stockholm. Jag har inte besökt "Fiskis" på cirka 10 år nu och kanske har det blivit värre, men förr i tiden när jag fick frågor från vänner och bekanta som var på jakt efter ett boende i Stockholm (ofta människor som bodde utanför Sthlm) brukade jag säga att det är en helt okej förort att fixa ett 2:a handsboende i medan man letade efter något bättre.

Jag har via tidigare jobb spenderat stora delar av mina arbetsdagar ute i de olika problemområdena i Stockholm och skulle jag behöva välja mellan 10-15 "skitområden" i Stockholm att bo i (t.ex Fittja, Rinkeby, Tensta, Alby, Husby, Norsborg, Hallonbergen, Malmvägen, Skogås etc), skulle Fisksätra hamna väldigt högt på den listan.
Citera
2022-02-10, 14:38
  #128
Medlem
De är i åldrarna 16–20 och hemmahörande i kommunen. Tre av dem är tidigare dömda för mindre allvarlig brottslighet medan de övriga är ostraffade.

Vad fan är detta. Offret inte känt av polisen - hälften av dom gripna inte heller kända av polisen och ostraffade.

Märkligt allting tycker jag.

PS: Om någon av GM är 18 bast då är det livstid numera för skjutmord va? Den rabatten är ju avskaffad.
Citera
2022-02-10, 14:46
  #129
Medlem
postaposcouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svante25cm
Har du åkt Saltsjöbanan någon gång? Det är inte som att sätta sig på tunnelbanan till Hallonbergen eller Norsborg. Finns inga som helst "dåliga" områden utmed Saltsjöbanan förutom just Fisksätra. Möjligtvis Henriksdal men då måste man gå minst 20 år tillbaka i tiden.

Jag såg att någon här tidigare skrev att Fisksätra är ett av de farligaste områdena i Stockholm. Jag har inte besökt "Fiskis" på cirka 10 år nu och kanske har det blivit värre, men förr i tiden när jag fick frågor från vänner och bekanta som var på jakt efter ett boende i Stockholm (ofta människor som bodde utanför Sthlm) brukade jag säga att det är en helt okej förort att fixa ett 2:a handsboende i medan man letade efter något bättre.

Jag har via tidigare jobb spenderat stora delar av mina arbetsdagar ute i de olika problemområdena i Stockholm och skulle jag behöva välja mellan 10-15 "skitområden" i Stockholm att bo i (t.ex Fittja, Rinkeby, Tensta, Alby, Husby, Norsborg, Hallonbergen, Malmvägen, Skogås etc), skulle Fisksätra hamna väldigt högt på den listan.
+1! Kanske inte guds bästa barn. Men helt klart ett av det bättre av de sämre...
__________________
Senast redigerad av postaposcout 2022-02-10 kl. 14:50.
Citera
2022-02-10, 14:50
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
De är i åldrarna 16–20 och hemmahörande i kommunen. Tre av dem är tidigare dömda för mindre allvarlig brottslighet medan de övriga är ostraffade.

Vad fan är detta. Offret inte känt av polisen - hälften av dom gripna inte heller kända av polisen och ostraffade.

Märkligt allting tycker jag.

PS: Om någon av GM är 18 bast då är det livstid numera för skjutmord va? Den rabatten är ju avskaffad.

Offret är inte känd av polisen, och de misstänkta är knappt kända av polisen. Men åtminstone en av dem hade med sig en laddad pistol som han inte tvekade att avfyra.

Livstidsstraff för en 18-åring? Det kan du glömma. Det här är Sverige.
Citera
2022-02-10, 15:07
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Offret inte känt av polisen
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Offret är inte känd av polisen
Inte känd av Stockholms- eller Nackapolisen. Med en så specifik formulering är han sannolikt känd av polisen i sitt område som de av någon anledning inte går ut med.
Citera
2022-02-10, 15:17
  #132
Medlem
BoISarens avatar
MASSOR av OT raderat. Inga varningar utdelade men fortsätter det så kommer dom
Topic är det specifika brottet

//Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback