• 1
  • 2
2022-02-10, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Det är redan olagligt med inbrott och olaga intrång, varför räcker inte de lagarna?
Det är frågan jag ställer mig med, sedan på vilket sätt ska såna här intrång särskiĺjas ifrån intrång hos en privatpersons bostad t.ex.? Är det specifikt lantbrukare som ska skyddas eller kommersiell verksamhet?

Rent spontant kan jag tycka att tre år är en på tok för hög straffsats för ett intrång av naturen som beskrivs i TS där man kedjar fast sig. Tillkommer sedan skadegörelse eller stöld i form an förstörda lokaler och utsläppta djur som försvinner är det en annan sak som lägger på men själva intrånget rimmar illa med en straffsats på tre år.
Citera
2022-02-10, 18:56
Medlem
Låter vettigt. De har noll verklighetsförankring och lever i en Disneyvärld. Spärra in dem i tre år så kanske de vaknar upp.

Var gärna vegan men tvinga inte på idiotin på någon annan.
Citera
2022-02-10, 20:48
Medlem
BoxInBags avatar
Man behöver djurrättsaktivister för att det ska bli någon skillnad i samhället. Det gäller alla orättvisor och inte enbart djurhållning, aktivism behövs.

Man skrattar alltid åt aktivister i början (eller ja, vita män tenderar att göra det), men i slutändan så får aktivismen alltid resultat och gör stor skillnad. Feminism är ett jättebra exempel på det.
Citera
2022-02-10, 21:10
Medlem
Sladdarens avatar
Samtidigt dum-modiga dessa djur aktivister.
De bara kilar in på en bondgård avsides på landsbygden med långasträckta åkermarks- vidder hos en slumpad bonde. Bonden med ev en dräng kan ju vara psykopater som tycker det är helfräckt med tortyr och kommer ut med hagelbrakaren för och slänga ner dom i nån torr brunn eller stänga in dom i en öde svinstia och då har ju vegan aktivisterna redan gjort halva jobbet genom att kedja fast sig X-D

Men visst ska de få tillräckligt bötes-straff för att förstöra annans egendom, inkräkta på deras mark, inkl fördröja ev arbete som ger inkomst förlust etc
Citera
2022-02-11, 06:53
Avstängd
PalmeKillers avatar
Varför så kort straff som 3 år? Syssla man med den här typen sabotage bör straffet vara i paritet att man t.ex skulle angripa JAS Flygplan . 3 års fängelse är alldeles för kort, med tanke på straffrabatter och liknade.

Gör man intrång på privat egendom så skall man få skjuta ihjäl inkräktare anser jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in