2022-10-14, 15:10
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seksuroba
I den fällande domens tekniska bevisning finns uppgiften från förundersökningen om Vullums Google-konto. Aktivitet på kontot spårades till Udbyhøjvej under kristallnatten, där begravningsplatsen på Østre Kirkegård ligger.

Det du beskriver är inte teknisk bevisning.
Citera
2022-10-14, 15:31
Medlem
seksurobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Det stämmer inte enligt vad jag minns och uppenbarligen inte heller efter vad Motståndsrörelsen.se skriver om saken. Är väl. AFA/Redox som hittat på detta så som de brukar hålla på att ljuga. Själv verkar du ju inte ens ha läst domen eftersom du inte vågade anta min utmaning (och således är mycket osäker på om du har rätt eller inte).

Enligt vad du minns stämmer det alltså inte att aktivitet på Vullums konto spårades till Udbyhøjvej, där begravningsplatsen på Østre Kirkegård ligger? Till skillnad från dig har jag läst domen. Jag antar din utmaning.

Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Det du beskriver är inte teknisk bevisning.

Teknisk bevisning är ett begrepp som är mer omfattande än exempelvis DNA eller sko- och fingeravtryck. Som teknisk bevisning betraktas också exempelvis telefonavlyssning och framtagning av elektroniska data (för rättsliga ändamål).
Citera
2022-10-14, 18:46
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Enligt vad du minns stämmer det alltså inte att aktivitet på Vullums konto spårades till Udbyhøjvej, där begravningsplatsen på Østre Kirkegård ligger? Till skillnad från dig har jag läst domen. Jag antar din utmaning.

Teknisk bevisning är ett begrepp som är mer omfattande än exempelvis DNA eller sko- och fingeravtryck. Som teknisk bevisning betraktas också exempelvis telefonavlyssning och framtagning av elektroniska data (för rättsliga ändamål).

Det har egentligen ingen betydelse vad ni rödingar och systemet påstår. Viktigast är att NMR anser honom vara oskyldig.
Citera
2022-10-15, 12:13
Medlem
seksurobas avatar
Citat:
Det har egentligen ingen betydelse vad ni rödingar och systemet påstår. Viktigast är att NMR anser honom vara oskyldig.

Det har ingen betydelse vilka faktiska omständigheter eller bevis som anförs -- viktigast är att NMR "anser" att han är oskyldig. Hur korkad får man bli?
Citera
2022-10-15, 13:41
Medlem
Citat:
NMR anser honom vara oskyldig.
En annen mulighet er at de anså at det ikke var riktig å sparke han ut. Muligens på grunn av at selv om man selv ikke hadde valgt det mest gjennomtenkte stedet å utføre aksjonen på så spilte det hele inn i "krystallnattaksjon/autonome nasjonalsosialister"-opplegget man forsøkte seg på på den tiden, og det skjedde i hele Norden og var etter alt å dømme beordret av riks i Sverige. Folk fra NMR havnet i retten for at de ble fersket i Norge også. Da med å forsøke å heise en fane utenfor et minnesenter. Alternativt, og ganske logisk for min del, er at man anså at den nåværende lederen i Danmark hadde vist seg såpass dyktig ellers at anså at det ville være for kostbart for organisasjonen å kaste han ut.

Uansett så er det med "intern domstol" ærlig talt ganske tafatt å kjøre på med. Politiet har egne seksjoner med utvalgte mennesker som skal etterforske korrupsjon i Politiet, bestående av personer som skal være spesielt utvalgte og som har vist seg å besitte den høyeste integritet. Likevel så skjer det gang på gang at de knapt noen sinne straffer politiansatte som har gjort feil samme hvor sterke bevisene er. Det å "granske seg selv" er åpenbart særdeles problematisk.
Citera
2022-10-15, 14:21
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Det har ingen betydelse vilka faktiska omständigheter eller bevis som anförs -- viktigast är att NMR "anser" att han är oskyldig. Hur korkad får man bli?

Som ni rödingar bevisat i den här tråden är ni i särklass de mest korkade. Varför skulle jag bry mig om din bevisvärdering? Du är en röding och därmed en fiende. Att systemet objektivt skulle döma NMR-medlemmar är ett rent skämt.
Citera
2022-10-15, 14:47
Medlem
Lyssnar man på folk som representerar NMR så låter de som väldigt reko folk som bara månar om det svenska folket här i sverige och alla andra i sina hemländer. Så då undrar man varför stämplas NMR mer än tex sd som mest spyr galla över andra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in