2022-02-14, 21:41
Medlem
SkoterFreaks avatar
Tja! Ska flyga till Dubai i UAE om ngra veckor och r lite osker p hur det r med snus dr? Kan jag ta med mig typ 3 dosor i handbagaget utan att jag landar vid flygplatsen och det slutar i massa arabiskt skrikande och sedan x antal ntter i dubais fngelse? Har aldrig varit i mellanstern frut s r lite extra nojjig.
Citera
2022-02-14, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkoterFreak
Tja! Ska flyga till Dubai i UAE om ngra veckor och r lite osker p hur det r med snus dr? Kan jag ta med mig typ 3 dosor i handbagaget utan att jag landar vid flygplatsen och det slutar i massa arabiskt skrikande och sedan x antal ntter i dubais fngelse? Har aldrig varit i mellanstern frut s r lite extra nojjig.

Jag skulle lmnat det hemma dags och sluta, hnt antal gnger att man ftt sitta i tullen. Ofta lnge fr det vill veta ifall man stoppat upp ngot -_-
Citera
2022-02-14, 22:16
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Har inte landat i Dubai, dock kan de vara lite knepiga nr det kommer till saker som de anser vara "knark". Jag hade nog inte vgat.
Citera
2022-02-14, 22:23
Medlem
Milton.Millss avatar
Ingen fara att lgga det i incheckat bagage. Been there done that med snus i Dubai. Sen lr de ju vara rtt vana med vad snus r ven i handbagaget s det BR inte vara ngon fara men om du kan lgga det incheckat bagage s gr hellre det.
Citera
2022-02-14, 22:48
Medlem
TheJackets avatar
Dubai r knepigt. Dock s bor det mnga svenskar dr samt att mnga svenskar resar dit s personalen lr ha sett snus innan.
Citera
2022-02-14, 22:51
Medlem
Milton.Millss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Dubai r knepigt. Dock s bor det mnga svenskar dr samt att mnga svenskar resar dit s personalen lr ha sett snus innan.
Fr att vara p den skra sidan kan man ocks se till att ha en eller flera stockar som r inplastade s de ser att det r orrt snus.
Citera
2022-02-14, 23:08
Medlem
Anti-WOGs avatar
500 gram fr man ta med sig till Dubai: Frenade Arabemiraten 500g
https://www.skyscanner.se/nyheter/ta...-sa-funkar-det
Citera
2022-02-15, 07:02
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:

Aldrig varit ngra problem ngonsin.
Citera
2022-04-11, 13:43
Medlem
Senaste gngen jag var dr s frgade dom vad det var sen fick jag g igenom som vanligt.
Citera
2022-04-13, 13:51
Medlem
Vaclav-Korunkas avatar
Citat:

Det var inga problem nr jag reste dit fr tjugo r sedan, ett antal gnger dessutom. Och d var vl tull-araberna betydligt mindre vana vid snus n idag. Dremot skulle jag vilja avrda alla som lser detta till att beska denna blandning av Las Vegas och Saudiarabien. Dubai saknar komplett charm.
Citera
2024-02-03, 16:06
Medlem
Vi flyttar hela familjen till Dubai nu 15/2. Finns det snus att f tag p? Hur mnga stockar kan man ha med sig?

Det r vrt strsta dilemma nu.
Citera
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3393669

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in