Citat:
Ursprungligen postat av
Schlesien
Om inte Jonna Sundling kör en distanstävling i konkurrens i närtid, eller hon eller annan inblandad talar ut så får vi aldrig svar på hur hennes form var veckan efter teamsprinten.
Det retar mig lite, ja det gör det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Intervju med Jonna efter att hon kommit hem. Hon säger bla:
– Det är klart att jag hade velat åka stafetten, det hade jag verkligen velat
– Alla vill åka stafetten så det är klart att det är tråkigt, speciellt när man känner att man hade kunnat hantera en sådan där sträcka
Tack! Hon petades mao. Ingen förkylning eller medaljongdepression eller bråk i tjejkorridoren på gasthauset.
Citat:
Ursprungligen postat av
sportnorden12345
Tycker fortfarande det är helt otroligt att Jonna bänkades i stafetten..
Sedan är det närmast obegripligt hur Maja återigen blir uttagen (precis som i OS) och när hon inte blev det i sprintstafetten, så verkade det skitjobbigt för lagledningen att ställa över henne, trots att Ribom var given..
Ja, Ribom var självklar på teamsprinten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Typ så här:
Jag var ganska utpumpad och matt efter de där otroligt bra tävlingarna innan. Jag var ganska besviken efter den tian och kände att det är inte här jag vill vara. Men det hade varit mycket intryck och mycket energi som gått åt och jag kanske inte hade fått rätt återhämtning. Men jag gör det jag kan den dagen och hade inte kunnat göra något annorlunda, säger hon.
Hon avstod självmant tremilen.
Kanske kombination av för lite vila och lugn, och dåliga skidor på 10f.
Varför står man över tremil masstart? För att den går i klassisk?
Undra om hon hade tagit platsen för Emma eller Linn?
Citat:
Ursprungligen postat av
Impact21
Riktigt svagt att inte kunna säga rakt ut att man petar Jonna, istället för att gömma sig bakom en massa svammel om att hon inte kände sig bra.
När Byströms främsta argument för att peta Jonna som vunnit dubbla guld i mästerskapet är "hon (Maja) ville verkligen åka" blir jag orolig för vad mer han kan hitta på när han blir kvar ytterligare 4 år.
Känns mer som en förälder som tröttnat på dotterns tjat och ger med sig än en ledare på elitnivå.
Fördel Maja och Linn, som har rätt höga tankar om sin egna förmåga, i framtida uttagningar, jämfört med mer ödmjuka Jonna och Emma som låter resultaten tala.
På 3 mästerskapsstafetter har Byström använt 3 olika avslutare jämfört med Grip som använde 2 på 7.
Grip gav Stina fullt förtroende i Seefeld trots att hon varit skadad i en månad. Byström petar Jonna p.g.a. resultatet i ett lopp.
Det ser lite ut som man tar ut med faktorn rättvisa:
De som väl blir uttagna till mästerskapet ska behandlas rättvist, för att hålla ihop damgruppen?
Nån kan få en frukt mer än nån annan men det ska vara så jämnt det går, ingen får två frukter mer än nån annan.