2023-07-13, 13:21
Medlem
Alkibiadess avatar
Jonna och Emma har varit i gymmet igen. Finns i Emmas insta stories.
Citera
2023-10-22, 14:20
Medlem
Gäst hos Hellenius ikväll. Baserat på smakprovet på Jonnas IG kan det nog vara rätt roligt att se.
Citera
2023-11-28, 10:00
Medlem
Alkibiadess avatar
Nyhet för mig att Jonna hade en bristning i en baksida inför VM i Oberstdorf och att hon sedan dess inte riktigt gjort ordentliga fällningar vid målgångar (men gjorde en sådan i Gällivare) samt att hon åkte omkull på träning i Gällivare inför säsongspremiären.
Citera
2023-11-28, 11:43
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nyhet för mig att Jonna hade en bristning i en baksida inför VM i Oberstdorf och att hon sedan dess inte riktigt gjort ordentliga fällningar vid målgångar (men gjorde en sådan i Gällivare) samt att hon åkte omkull på träning i Gällivare inför säsongspremiären.
Nytt även för mig, men hon har ju sällan behövt göra ordentliga fällningar.
Men fallet på träning kan väl inte förklara den något svaga formen? Något förtydligande kring Thomsons uttalande? Minns inte exakt vad han sa, men han antydde något om en tuff november, oklart för mig om det var tuff träning, eller tufft på annat plan.
Citera
2023-11-28, 12:16
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Nytt även för mig, men hon har ju sällan behövt göra ordentliga fällningar.
Men fallet på träning kan väl inte förklara den något svaga formen? Något förtydligande kring Thomsons uttalande? Minns inte exakt vad han sa, men han antydde något om en tuff november, oklart för mig om det var tuff träning, eller tufft på annat plan.

När hon föll på träningen så var det mer att ena skidan skar ut och hon gjorde en faceplant i snön och att det inte innebar någon skada och inte påverkade hennes tävlande något om jag förstod det rätt. Inget sas om att hon hade haft det lite tungt inför premiären. Men detta sas efter Gällivare men före Ruka.
Citera
2023-11-28, 12:38
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
När hon föll på träningen så var det mer att ena skidan skar ut och hon gjorde en faceplant i snön och att det inte innebar någon skada och inte påverkade hennes tävlande något om jag förstod det rätt. Inget sas om att hon hade haft det lite tungt inför premiären. Men detta sas efter Gällivare men före Ruka.
Det är ju något av en prestation att vinna Sverigepremiären och bli tvåa i världscupen och ändå ge intryck av att vara rätt långt från formtoppen.
Citera
2023-11-28, 13:41
Medlem
Corona på Jonna och missar Gällivare.
Citera
2023-11-28, 16:25
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Corona på Jonna och missar Gällivare.
Det var da som f... , og jeg som hadde gledet meg til en sesong hvor vi kunne se de beste konkurrere mot hverandre hele tiden. Men på den annen side var det jo litt bra å få forklaringen også. For den Jonna vi så i Ruka, er ikke den vi vil se. Den lekfulle tekniske eminensen blir jo også dårligere når kroppen ikke er helt 100. Bra gjort å kjempe seg til 2.plass på sprinten i den formen. Ren vilje var det.
Citera
2023-11-29, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Det var da som f... , og jeg som hadde gledet meg til en sesong hvor vi kunne se de beste konkurrere mot hverandre hele tiden. Men på den annen side var det jo litt bra å få forklaringen også. For den Jonna vi så i Ruka, er ikke den vi vil se. Den lekfulle tekniske eminensen blir jo også dårligere når kroppen ikke er helt 100. Bra gjort å kjempe seg til 2.plass på sprinten i den formen. Ren vilje var det.

Ja det var sjukt starkt av henne. Finns mycket kvar där.
Citera
2023-12-09, 08:37
Medlem
Enligt Expressen är hon fortfarande sjuk och riskerar att missa Tour de Ski. Trist.

Citat:
Även kring Jonna Sundling råder osäkerhet. Sprintstjärnan insjuknade i covid efter premiären i Ruka – och det är oklart om hon kan göra comeback nästa helg i Trondheim, eller ens tävla i Tour de ski.
– Vi hördes för några dagar sedan och då var hon fortfarande sjuk. Vi får se vilken väg hon ska ha in i säsongen – och touren är rätt väg att gå. Det får tränarna bedöma, säger Anders Byström.

https://www.expressen.se/sport/valla...ng-sjukt-fint/
Citera
2023-12-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Enligt Expressen är hon fortfarande sjuk och riskerar att missa Tour de Ski. Trist.

https://www.expressen.se/sport/valla...ng-sjukt-fint/

Trodde verkligen att hon skulle vara med och tampas om totalen i år Ska hon verkligen kunna missa Tour de Ski också, seg sjuka det där.
Citera
2023-12-18, 11:13
Medlem
katws avatar
Positiva besked kring Jonna:

Citat:
Torbjörn Nordvall, som är hennes pressagent, skriver i ett sms till SVT Sport att Sundling är på väg tillbaka.

”Träningen går enligt plan för Jonna efter sjukdomen. Målet för Jonna är Tour de Ski om kroppen responderar bra.”

Han skriver också att hon ska åka till italienska Lavazé för att ladda upp på hög höjd inför touren.

https://www.svt.se/sport/langdskidor...t-plan--jh2xrx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in