2022-02-25, 13:11
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Ja, troligt med alla dessa rapporter om att ukraina slaktar ryssarna överallt. förstör 20 ryska tanks inom loppet av 1 timme..t.o.m slaktar spetnaz...

klart att det överdrivs åt båda hållen men finns flertals med videos som visar massvis med utslagna ryska stridsvagnar och kolonner som blivit sprängda. Även videos på minst 3 helikoptrar som gick ner igår. Rykten på 5-10 helikoptrar men det ska man såklart ta med en nypa salt. Men detta svider för Ryssland. En Ka-52 helikopter går på 150 miljoner sek.
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Kineserna kommer utnyttja Ryssland trängda ekonomiska situation. De man kan köpa snabbt och utan större investeringar är vete. Senare gas och olja, dvs mer än man redan gör. Kina kommer få fina rabatter. Ryssland har även andra råvaror att sälja till Kina. Men det kommer behövas investeringar.

Ungefär samma problem EU har om de ska börja importera gas från andra länder. Det krävs investeringar.

Det kommer definitivt utan tvekan, med tanke på vad vi sett hittills, ske på den ryska befolkningens bekostnad: Oligarker och Vladikill Putlers korrupta inre krets roffar åt sig allt. Skyller på USA.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Får ser nu när pengarna börjar tala https://www.gp.se/ekonomi/ryska-milj...nen-1.66661365
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Pressträff nu:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-kring-ukraina

Äter dom lugnande?

Dom står ju nästan och sover och kan knappt få fram orden!

Sedan så sa dom emot sig själva ang. att ta emot Ukrainska föyktingar. Först skulle vi bara hjälpa "alla andra länder" som tar emot flyktingarna, sedan så skulle "vi självklart ta emot i Sverige också".
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Det kommer färska uppgifter att Putko nu har gått med på att samtala med Zelensky.

Bajsade han på sig mån tro när han såg de tjejenska hoderna?
Jag har ingen aning om var de tjetjeniska horderna befinner sig just nu, mer än att dom precis har landat i Ukraina.

Men jag skulle vara rädd om jag va Zelensky. Dom här tjetjenerna don't give a FUCK om hur du känner.
Citera
2022-02-25, 13:12
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Men hur blir det med Ukrainska idrottspersoner får dom fortfarande tävla för Ukraina ?

Tveksamt, blir nog som med Melodifestivalen, den senaste hade besökt Krim 'illegalt' och en tidigare hade vägrat skriva på ett avtal om att aldrig besöka Ryssland...

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...3W4zmCjrn_7V31
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Demoraliserade trupper kanske. Trupperna verkar ju inte ha fått reda på att de skulle kriga emot Ukraina förrän i sista sekunden.

Det där är nara hitta på. Klart fan de har vetat om vad som är på gång. De har ju preppat i veckor för det här.
Citera
Medlem
Naofumis avatar
Citat:
Det kommer färska uppgifter att Putko nu har gått med på att samtala med Zelensky.

Bajsade han på sig mån tro när han såg de tjejenska hoderna?

Jag hörde tvärtom, att Lavrov sa att det var försent för Zelensky att förhandla och att framtida förhandlingar kommer ske med regeringen Ryssland installerar.

Jag följer denna telegram kanal, den är väldigt informativ och är från pro-ryskt perspektiv så det är radikalt annorlunda än vad som som köttas ut i CNN 24/7.
https://t-me.translate.goog/s/boris_...en&_x_tr_hl=en
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Insiderinfo från Ukraina- Vänner i Donetsk berättar för min bekant, egentligen lite mer än det, att de idag ska tvinga iväg alla civila män att slåss mot Putin och ingen vanlig invånare är glad över det.
Det är inte många som har längtat efter att Ryssland ska invadera och skapa kaos i Ukraina. Bara de terroristseparatister som sponsras av Putin.
Trött men inte förvånad över allt nonsens i tråden.

Du är isf desinformation som du fått. Till och med SVT gick ut med att Donetsk välkomnade Ryssland…

Deras reporter på plats yppa det.

Okända personer på FB och dess information tar jag med extrem stor nypa salt
Citera
2022-02-25, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Men är det inte märkligt att Kiev-gänget inte verkar fatta vad NATO är? Har amerikanska officerare klappat dom på axeln och sagt att det är klar att vi kommer, fortsätt bråka bara ...
Ja, det är precis vad de har. Och otroligt nog gick Zelensky i samma fälla som Saakashvili, när han trodde NATO skulle komma springande till hans hjälp när han bombade Sydossetien för att locka fram björnen ur buskarna.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
https://www.friatider.se/ukrainare-sover-i-tunnelbanan

Verkar som att Ukrainas centrala regering är beredd på att ge upp nu. Tror det vore smart, spara människoliv i ett för ukrainarna meningslöst krig grundat helt och hållet i maktdemonstration mellan NATO och Ryssland. Det var alltid kallsinnigt av USA att försöka förmå både Georgien och Ukraina att gå med i Nato och därmed omringa Ryssland av en för dom fientlig allians. Neutralitet är nog det smartaste sättet för att uppnå fred och få en normal relation med Ryssland som inte består av ständiga provokationer.

Önskar personligen fred för både ukrainare och ryssar, får väl ta att Nato-trollen blir arga på mig för att jag önskar fred.

"Den vitryska oppositionskanalen Nexta har publicerat bilder på ryska trupper i flera områden strax utanför Kievs stadskärna." Trovärdigt!
Citera
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nej det fanns inga uppgifter på det. Det kan vara ganska många.

Jag såg bilder från Kharkiv och där verkar finnas många ukrainska soldater. Dom sprang med ammunitionslåder så tydligen är dom väl motiverade att åtminstone döda inkräktarna. Om dom kan hålla staden kan inte jag bedöma.

Har ryssarna inte ens tagit Kharkiv. Märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in