2022-02-25, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Kluven till Sveriges påstådda militära stöd till Ukraina, ryska trupper ska alltså befinna sig i närheten av eller i Kiev om man ska tro medierna just nu. Är det så smart att skicka vapen som lätt kan hamna i ryssarnas händer om deras framryckning fortsätter?

Magdalena ger ett velande intryck. Från att först säga att det går emot svensk praxis att inte skicka vapen till ett land i krig till att nu alltså göra det pga förmodliga påtryckningar. Svagt. I ett skede när Putin är som mest oberäknelig känns det inte som det smartaste draget säkerhetspolitiskt. Jag hoppas regeringen tar sitt ansvar och rustar upp försvaret rejält efter detta och står beredda med Gripen-plan och flottan och att alla män mellan 18-70 får ett brev hem i posten att vara beredda att inställa sig om det behövs.

Sluta vara en jävla fegis. Klart vi ska skicka vapen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Från CNN alldeles nyss:

Russia willing to negotiate, says Chinese state media: In a phone call Friday with Chinese President Xi Jinping, Putin said Russia is "willing to conduct high-level negotiations" with Ukraine, according to Chinese state broadcaster CCTV.

Är väl ingen som litar på det? Oavsett så lär ju Ukraina behöva stärka upp sitt försvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du låter som en vänsterpartist. Ingen idé att bygga försvar, det kan ju resultera i våld....
Victim blaiming ägnar du dig åt.

det har jag aldrig sagt. hoppas du och dina fantasier och projektioner trivs i din mammas källare.
Citera
2022-02-25, 13:58
Medlem
SkuttCobains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDragonBorn
Hur i helvete överlever man det där! Snacka om divine intervension

Undrar jag med. Vad är det för bil? Den lär ha 7 stjärnor i EURO Ncap!
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Om det nu stämmer att Maggan har skickat vapen ner till Ukraina så betyder det väl att det finns nån form av avtal med NATO i händelse av att Ryssland går till anfall mot Sverige?

För nu ökade risken något enormt enligt mig.

Zelensky skriver detta på Twitter:
https://twitter.com/ZelenskyyUa/stat...86465494806529

AB:
Citat:
Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj tackar Sverige för stöd.

På Twitter skriver han att landet bland annat fått militärt stöd.

"Sverige har bidragit med militärt, tekniskt och humanitärt stöd till Ukraina", skriver Zelenskyj på Twitter.

Vidare skriver Zelenskyj:

"Bygger en anti-Putinkoalition tillsammans!"
Citera
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
"Alla ljuger"-narrativet är precis vad Putin-Ryssland har spytt ut de senaste 10-15 åren.
Alla ljuger faktiskt inte.

Du är naiv om du tror att det inte kommer skitsnack från ukraina och väst.

Kolla vad USA gör och har gjort. Hur många har de dödat senaste 20 åren, 3 miljoner? Och dessa galningar sitter du alltså och tror på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
ja, men skillnaden är att jag kritiserar ukrainas president för han försöker uppvigla resten av europa att gå i krig. jag argumenterar inte med andra användare. min kommentar har direkt med ukraina att göra, inte användare.

Det är Putin som vill ha krig. Det är Putin som startade kriget. Det är Putin som fortsätter kriget!
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ganska enkelt att måla z på utslagna ukrainska fordon. Krigets första offer är alltid sanningen.
Smartass som listade ut att klottrare smyger bland tanksen och Z- taggar dom som kvaddats för att dölja Ukrainska förluster.
Citera
Medlem
Nestor Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Henry Kissinger var en vis man. Visste mycket väl vad han pratade om. För mig är det glasklart att Europa måste bli fri från det amerikanska hegemoniska styret som fått härja sedan andra världskriget. Först då kan vi börja blicka framåt och göra oss kvitt ryssen och amerikanen som endast bidragit till misär bland vår kontinent med dess dolda agendor.

Henry Kissinger var inte något för han lever fortfarande och fyller hundra nästa år. Kissinger har lika mycket blod på sina händer som krigsfursten Vladimir Putin.
Citera
2022-02-25, 13:59
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Från CNN alldeles nyss:

Russia willing to negotiate, says Chinese state media: In a phone call Friday with Chinese President Xi Jinping, Putin said Russia is "willing to conduct high-level negotiations" with Ukraine, according to Chinese state broadcaster CCTV.
Jag hoppas han får kalla handen, drar tbx trupperna och blir avsatt.
Citera
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDragonBorn
Hur i helvete överlever man det där! Snacka om divine intervension
Fan vad fult gjort av ryssarna.
Nu har dom gått över alla gränser.
Jag hoppas deras befolkning dör en fruktansvärt plågsam död. Från och med nu kommer jag jubla så fort en ryss dör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Om det nu stämmer att Maggan har skickat vapen ner till Ukraina så betyder det väl att det finns nån form av avtal med NATO i händelse av att Ryssland går till anfall mot Sverige?

För nu ökade risken något enormt enligt mig.

Det finns svenska vapen i Ukraina, men de har exporterats till Storbritannien som i sin tur har skickat dem till Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in