Citat:
Ursprungligen postat av
herter
När tycker du att Ryssland ska ge sig på Estland, Lettland och Litauen? Vad mer får Ryssland bestämma när det gäller grannländerna?
När dessa tre länder bestämde sig för att bli medlemmar i NATO, och innan de blev medlemmar. Nu när de redan är medlemmar av NATO så har Ryssland inte rätt att att anfalla dem längre, eftersom det sannolikt blir världskrig då och det är fel att starta världskrig.
Men som jag förklarade så tycker jag att Ryssland förlorar rätten att anfalla Ukraina, även om Ukraina försöker bli medlemmar i NATO, om Ryssland har provocerat Ukraina till att vilja bli medlem i NATO.
Och det vet jag inte om Ryssland har gjort, och därför vet jag inte vem som gör rätt och vem som gör fel i den här konflikten.
Och hur som helst så vill jag att det ska bli eld upphör från båda sidor så snart som möjligt, gärna innan helgen, och att de förhandlar om fred och om att bli vänner med varandra, istället för att vara fiender med varandra och istället för att alliera sig med varandras fiender.
Det är bättre för fredens skull att både Ukraina, Estland, Lettland och Litauen, allierar sig militärt med Ryssland som är deras grannland, än med tex USA som inte är deras grannland.