2022-02-25, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Zelensky skriver detta på Twitter:
https://twitter.com/ZelenskyyUa/stat...86465494806529

AB:
Maggan föll för tårarna och öppnade sitt hjärta. Mer vapen och förläng kriget och lidandet för ska det tjänas pengar på vapen och skattebetalarna betalar, för det kommer Ukraina aldrig att gör.

Anti-Putinkoalition, är dom på riktigt? Vad ska koalitionen heta efter Putin då?
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbara777
Du brydde dig inte så mycket om barn som mördades under åren 2014-2022 i Lugansk, va?

Den ryska ockupationsmakten har inte tillåtit journalister att bevaka området under alla dessa år...
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Färre än dagen innan för Putin har mördat ukrainska barn.
Jag misstänker att ukrainska mödrar snarare tar sina barn mot polska gränsen än sätter dem på dagis idag.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Samma här. RT har svajat under morgonen, men nu helt oåtkomlig. Förmodligen västvänlig DDOS-attack. Jag läser enbart RT från ett "know your enemy"-tänk.
Anonymous har varit på dem hela natten.
Citera
Medlem
letspanics avatar
EU:s medlemsstater har beslutat att frysa den ryske presidenten Vladimir Putin och utrikesministern Sergej Lavrovs tillgångar i ett nytt sanktionspaket, uppger en tjänsteman enligt Reuters.
Citera
Medlem
majkenofdooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
MA sa nej till det på pressträffen nyligen.

Vem trodde att man kunde nyttjar twitter så pass effektivt mitt i ett krig som Zelensky gjort. Skickar ut diverse meddelande där han taggar olika länders ledare för att sätta press på länderna att agera. Han skapar opinion i andra länder för att ge ytterligare stöd och agera mer än vad försiktiga politiker annars skulle gjort.
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Om Putin har problem med ukrainare så blir det komiskt att se hur han skall hantera alla kineser som kommer att springa runt med skuldsedlar efter att han har misslyckats med sin invasion och skall betala sina lån för att finansiera skiten.

Inte nog med det. Den politiska motstånd Ryssland nu kommer att få utstå lång tid framöver gör att Kina inte lär ställa sig vid Ryssland sida. Varför skulle de göra det? Kina är hyperrationella, ser enbart och enkom till sina egna intressen och vänder kappan efter vinden.

De enda värderingar Rysslands och Kinas stat delar är de totalitära aspekterna. Det finns ingen kulturell eller etnisk allians överhuvudtaget. Tvärt om så är Kina extremt xenofobiskt och nationalistiskt. Ryssland blir en belastning för Kina eller något att utarma tills det ryska folket inte har någonting kvar längre.
Citera
Medlem
Barbara777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag är kluven. Det är förstås ett elände att Biden och Stoltenberg fortsatt att hetsa ryssen angående Ukraina, men som läget är nu kan inte NATO backa för långt. Och även fast vi inte är med i NATO, så står vi förstås betydligt närmre andra europeiska länder och USA än vi gör Ryssland, Kina och Indien.
Vi? Inte jag iaf.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av herter
När tycker du att Ryssland ska ge sig på Estland, Lettland och Litauen? Vad mer får Ryssland bestämma när det gäller grannländerna?

När dessa tre länder bestämde sig för att bli medlemmar i NATO, och innan de blev medlemmar. Nu när de redan är medlemmar av NATO så har Ryssland inte rätt att att anfalla dem längre, eftersom det sannolikt blir världskrig då och det är fel att starta världskrig.

Men som jag förklarade så tycker jag att Ryssland förlorar rätten att anfalla Ukraina, även om Ukraina försöker bli medlemmar i NATO, om Ryssland har provocerat Ukraina till att vilja bli medlem i NATO.
Och det vet jag inte om Ryssland har gjort, och därför vet jag inte vem som gör rätt och vem som gör fel i den här konflikten.

Och hur som helst så vill jag att det ska bli eld upphör från båda sidor så snart som möjligt, gärna innan helgen, och att de förhandlar om fred och om att bli vänner med varandra, istället för att vara fiender med varandra och istället för att alliera sig med varandras fiender.
Det är bättre för fredens skull att både Ukraina, Estland, Lettland och Litauen, allierar sig militärt med Ryssland som är deras grannland, än med tex USA som inte är deras grannland.
Senast redigerad av eoku 2022-02-25 kl. 14:17.
Citera
2022-02-25, 14:11
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Du menar invasionen av det land som huserat och tränat terrorister (som lyckades med konststycket att bränna ihjäl 3000 amerikanska landsmän), och som eventuellt hade kärnvapen? Ja det är ju verkligen samma sak som att en senil och paranoid Hitler-kopia bestämmer sig för att invadera ett oskyldigt land. Idiot.

Dom hittade aldrig några massförstörelsevapen i Irak din korkade amöba. För övrigt var de som begick 9/11 till mestadels saudiaraber så hela din tes fallerar redan där
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
UKRAINA: FÖRSKOLA OCH BARNHEM TRÄFFAT

Ukrainas utrikesminister Dmytro Kuleba uppger att det förekommit en attack mot en ukrainsk förskola och ett barnhem i dag.

"Det är krigsförbrytelser och kränkningar av Romstadgan. Tillsammans med den allmänna åklagarmyndigheten samlar vi in denna och och andra fakta, som vi omedelbart kommer att skicka till Haag", skriver han.

https://twitter.com/DmytroKuleba/sta...e-6310a96279d3

Och det har inte ukrainska nazist militären gjort mot Donbass regionen??

https://youtu.be/dPomFQIFXcY
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
Bra slutsats. Toppen. Inget agg eller känslomässigt alls.

Och ditt Putin vurmande i denna tråd är säkert helt objektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in