2022-02-25, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
...För spänningen skull så slänger jag fram detta :

Ukraine reports recapture of Hostomel airport in Kyiv region from Russian forces

https://www.aa.com.tr/en/europe/ukra...forces/2513915
Väldigt mycket större sannolikhet att detta är propaganda. Ryska styrkor är redan i Kiev knappt 1 dag har gått det säger allt..så tar britternas smutsiga propaganda med nypa salt.
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ryssland skapar panik i Kiev, vilket är en del av strategin. Hundratusentals på flykt kommer att bidra till att juntan får svårare att sätta in något slags meningsfullt motstånd mot Ryssland.

Tycker den ryska juntan ska lägga ned vapnen!
Citera
Medlem
Ren idioti att ta dit tjetjenska "soldater" hur dum får man bli?

Jag ser absolut inga gatustrider i Kiev när jag kollar runt. Jag såg bara en vagn som kört fel. Jag har inget nytt att rapportera.
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
På vilket sätt skulle det vara ett hot? Tänker NATO invadera Ryssland?

Ryssland vill ju inte ha Nato i röven på sig.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Tycker du? Han maler bara på med samma skit som alla andra. Tycker mig se lite fake news också, ett exempel:

Jag försöker söka information om bombade turkiska fabriker men hittar bara skeppet som ska ha blivit beskjutet. Kryddar han för effekt eller ligger det något i påståendet?

Du blandar ihop tempus och försöker påskina att du läser kritiskt?

Det står inget om bombade turkiska fabriker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Rysk propagandakanal.
Nej.även mainstream säger samma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Nej, det kan man inte (vara bensäker). Kolla på NATO-medlemmarna Turkiet och Grekland.
Det enda i livet du kan vara säker på är döden. Barnamördaren V.Puttler kan ju skicka in ett par divisioner i Polen och se. Det kanske också gynnar hans bankkonton.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Verkar inte som det. Tog Nato 75 dagar med bombingar innan Serbien kapitulerade tex(ett litet land med 7 miljoner invånare), då va mer än 200 flygplan involverade. Men att ett land på 45 miljoner gör såhär dåligt ifrån sig tyder bara på en sak.

Du menar det faktum att Ryssland tigger om att Ukraina ska lägga ner vapnen? Hahaha, de ryska nazisterna åker på en riktig nit!
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Ja det där var jävligt sjukt. Så sjukt att man undrar vem som sitter i den, Ukraina har ju enligt media tagit ryska pansarvagnar.

Ja, ukrainska soldater tog en rysk pansarvagn och började köra över civila fordon som det sitter folk i, för det låter ju jättelogiskt . Lite jävla reson får du väl ha på ditt trollande om det ska vara det minsta lilla trovärdigt. https://twitter.com/Fconegundes/stat...58246821474310
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Går vi med i nato så skickar ryssland ett paket till Sverige vilket kallas vänliga atombombs hälsningar.

Det du säger är väl lika trovärdigt som att putin är demokratiskt vald. Högst tveksamt att ryssen skulle börja använda atombomber för då skulle de få smaka på samma sak själva
Citera
2022-02-25, 15:03
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Det handlar inte om att underskatta Putin, det handlar om att USA, EU och NATO är så förbannat rädda för att sätta in militärt stöd och trycka tillbaka Putin. Med alla NATO-länder som stöd till Ukraina så kan dom utan problem trycka tillbaka Ryssland på några dagar. Det räcker att bara Tyskland, England och USA går in och stöttar Ukraina militärt så är Ryssland tillbakatryckt.

Jag håller med dig om att sanktioner är ett jävla skämt. Ryssland får härja fritt i Ukraina och vad gör resten utav världen? Inför sanktioner.

Hade jag varit statsminister över Sverige och vi varit ett NATO-land och Finland blivit attackerad. Hade direkt givit order om att stötta Finland. Hade inte tvekat en sekund.

Tur du inte är statsminister då, för då hade vi ju alla varit döda.
Gillar finland, men skulle aldrig offra mitt liv för det.
Citera
2022-02-25, 15:03
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Att Putin indirekt hotar med kärnvapen om parter utifrån blandar sig i kommer medföra en total isolering av Ryssland. Inte ens kina kan ju ställa sig bakom Ryssland om man vill behålla någon sorts anseende på den globala arenan. Väst har ALLT att vinna på att inte blanda sig i just nu.

Kina står redan bakom Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in