2022-02-25, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Jag står på Ukrainas sida i detta men att beväpna civilbefolkningen känns som ett jävligt fult och desperat drag.
Okej att det är frivilligt men det kommer också bli oerhört tacksamt att senare beskylla ryska soldater för att döda civila. Blir man beskjuten kommer elden besvaras oavsett vem den kommer ifrån.

Tycker för övrigt inte att detta bådar gott för Kiev och dess befolkning. Av bilder att döma är det någon tafatt sprängd bro, improviserade vägblockader gjorda i sista minuten och uråldriga vapen även i militärens händer. Nej, jag har ingen bra känsla inför resten av detta dygn.
Zelensky använder sin befolkning som mänskliga sköldar, human shields. Precis som IS gjorde.
Citera
2022-02-25, 16:08
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Dagens hjälte https://twitter.com/SlavinskyAndrew/...25188504649757
Kan ju inte kännas trevligt att vara ryss idag. Hela jävla världen hatar dom. Putin låter sitt eget folk få bära skulden för hans vansinne.
Citera
2022-02-25, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Putin är som sagt galen. Något har gått fel i hans huvud. Kanske är han rentav döende - Fuck it! I'll take the whole world with me.

Inget varken du eller jag behöver bekymra oss om likafullt eller hur.
Har svinet Putin gått full tilt så har han.
Svaret kommer att bli att nationen Ryssland upphör.
Inget att oroa sig för...f-n jag tror detta är en generationsfråga..:-)
För oss som verkligen växte upp i skuggan av Sovjetunionen och Warsawapakten är det här bara kattskit faktiskt.
Ta det från mig,jag har den erfarenheten.
Det lönar sig extremt illa att vara rädd..göm undan syltryggen nu och visa lite ryggrad istället.
Det är enda sättet oavsett hur du känner skall du veta..:-)
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Ryssland måste demilitariseras.

Och utplånas!
Citera
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpamTrapper
Jag har inte missat något av det. Men om det är sånt som får dig att krypa in i ditt skal å gömma dig är det något fel på dig och du lider av brist på insikt om vad som händer hela tiden på nätet.
Kryper inte in någonstans bara för att jag inte utesluter nya (och mer omfattande) cyberattacker mot oss. Du får givetvis utesluta det. Utöver det så tycker jag det är intressant med prepping och överlevnadskurser.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Värt att nämnas är ju att Ryssarna flera gånger föreslagit om att gå med i både NATO och OSCE sedan Sovjetunionens fall, men alltid blivit nekade av en mystisk anledning.

Man undrar då varför?
Skulle inte Europa vara säkrare för alla om ryssarna ingick i någon av dessa organisationer och man kunde istället koncentrera sig på andra problem?

Vad tror ni?
Räven har många gånger erbjudit sig att vakta hönshuset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Stollarna härinne vill inte ha ett annat perspektiv. Har du inte fattat det?
De har det perspektiv som räcker, Aftonbladet, och de vill inte veta eller höra något annat för det kan rubba deras verklighet.
Ja rysk statsmedia som ej får kritisera regimen är ju bättre?
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Putler verkar slut nu. Sover han nåt? Vodkan tar på omdömet hos honom.
Citera
2022-02-25, 16:10
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilacwine84
Du tror på fullaste allvar att NATO riskerar ww3 för att hjälpa Sverige? Herregud Wake up and smell the fucking coffe..

Varken NATO eller Sverige befinner sig i krig med Ryssland så vad menar du kommer föranleda WW3 om vi går med? Menar du att Putin kommer anfalla vilket land som helst om de går med i NATO?
Citera
Medlem
Enligt the Telegraph har ukrainska styrkor sprängt en bro nära Ivankiv i norra Ukraina, för att hindra ryska ryska pansarkolonner.
Citera
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ukraina har vackra och spännande städer. En underbar grönska på våren och sommaren. Att för skojs skull ta in på en stort gammalt slitet sovjethotell är som att bli inkastad i en James Bond film från 60-70-talet. Prova att resa lite.

Missförstå mig inte, jag är intresserad av rysslands/övriga rysstalande länders mat och kultur. Jag kan en del ryska men skulle nog inte säga att jag kan föra en konversation flytande.

Finns säkert fina områden i Ukraina, men just att dömma av dessa bilder från alla höghus så ser det sjukt fattigt ut. Rena ghettot, ser ut som ett foto från förra seklet. Har dom inte uppdaterat ett skit sedan soviet eller?
Citera
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
De där stackars specialförbandet som luftlandsattes för att ta flygplatsen i Kiev igår, och som sedan slogs tillbaka. Rätt taskigt läge. Inget understöd långt in i fiendeland. De ligger väl i magarna på ett antal av alla vildhundar som finns i Kiev
Det var en reporter på plats som filmade nån trupp som hade landat. Han stod i bakgrunden och filmade precis när de landade. Var det den du menar, är det dom som är döda nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in