2022-02-25, 16:42
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Du verkar rätt korkad själv. Du vet inte ett skit om vad en galen Putin kan hitta på så sitt inte och försök mästra folk i tråden. Det finns olika uppfattningar om vad folk vill och det kommer det alltid att finnas.
Men argument saknar ni minsann.

Vi vet att om Sverige aspirerar på NATO så kommer det komma ett ryskt svar.

Vi vet inte om Ryssland kommer göra något mot Sverige om Sverige förblir alliansfria, precis som att vi aldrig blivit invaderade eller hotade av Ryssland genom vår alliansfria hållning.

Vilket alternativ väljer du? Jag väljer alternativ två därför att det är säkrast. Väljer du alternativ ett så kommer Sverige bli angripet på ett eller annat sätt.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Du kan väl inte lita på Ryssland heller säger en sak gör en annan.

Det är fortfarande extremt dumt att reta upp en redan uppretad Putin. Går vi med i NATO så plockar han Gotland direkt och USA skulle knappast offra några soldater över en sketen ö i Östersjön.

Varför tar vi inte ut HBTQ-dildon ur röven och bygger upp vårt eget försvar istället?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Fan, först såg det iscensatt ut men sen såg man ordeny hur konvojen var demolerad. Gå in på hans profil så kan du se mer filmer han lagt upp, en film där det ligger döda civila som blivit nerskjuta i en driven by.

Men jag är förvånad vad det är för jävla fordon de åker runt i?! Är detta Ukrainsk försvarsmaktens kvalité?! Fordonen ser jag ut som någon Unimog från kalla kriget. Helt otroligt.

Ja de mesta av vapnen är från Soviet tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Är du efterbliven?

Det tar tid att gå med. Det är inget som sker omgående. Ryssland skulle omedelbart stå i beredskap att ta över Gotland. Och någon hjälp under tiden från NATO är bara att glömma.

Du pratar om saker du inte förstår så jag ser ingen anledning att fortsätta diskutera med svagt begåvade personer som dessutom möjllgen har underliggande agenda.
Det svinet Prutte minst av allt önskar angående Sverige är att vi inte skall gå med i NATO.
Jag föreslår att vi inte gör som han önskar..och fort som f-n kommer det att gå också bara viljan finns.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Kollade precis på SVTs livesändning. Där förklarade reportern det väldigt bra att det kommer desinformation från alla håll just nu och att man ska ta alla uppgifter med en stor nypa salt. Reportern sa också att det är viktigt att ta del av så många nyhetskällor som möjligt och bilda sig en egen uppfattning.

Detta skulle rysk stats-tv ALDRIG säga. De säger: lyssna enbart på oss för vi säger sanningen och alla andra ljuger.

Kanske det, har ingen aning. Men stollarna härinne håller ju inte med SVT. De vill bara lyssna på SVT och inget annat.

Eller menar du att eftersom SVT säger detta uppenbara så blir de plötsligt 100% trovärdiga och därför ska man göra tvärtemot vad de själva säger och endast informera sig från dem?

Vart exakt vill du komma?
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vem pratar du med? Har du hallisar?

Ta det lugnt! Putins folk har inte invaderat Sverige än!

Jag förstår att du har suttit i en bubbla och jag förstår också att det finns mycket propagandamaterial därute men det finns en hel del material därute som man inte kan förneka är dokumentation på nationalisternas övergrepp mot den ryska befolkningen i Ukraina.

Det är bara tramsigt och tröttsamt att försöka få er att se detta och påminner om det blinda ögat man gett de "frihetsälskande rebellerna" aka de islamistiska terroristerna i Syrien. Issa-klanens medlemmar i morgonsofforna i TV4 och deras korre gift men en av dem vars klanbröder sysselsatt sig med etnisk rensning och folkmord av kristna i byarna runt Idlib.

Fy fan, säger jag åt ert liberala hyckleri.

Stressigt i fabriken ser jag. Du svarade inte på det jag skrev att inga journalister fått bevaka de ryskockuperade områdena sedan 2014. SVT:s reporter har försökt i fyra år.
Citera
2022-02-25, 16:43
Medlem
Gazprom uppe igen?
hur går det för anonymus?
Citera
Medlem
slashxs avatar
Ryssen dumpar fullt fungerande stridsvagnar?
Enligt ukrainsk sida. Inte bekräftat.
https://mobile.twitter.com/UAWeapons...38632280489986

Möjligtvis gratis t-80bv. Not bad, Ukraina!
Senast redigerad av slashx 2022-02-25 kl. 16:45.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Putin är ju sjuk i huvudet. Hur orkar han låtsas när han vet att alla ukrainare hatar honom? Går det så dåligt för ryssarna? Putin måste ha missbedömt situationen totalt.

Det går nog sämre än Putin hoppats, speciellt i östra delarna. Men det som retar honom mest är att hans trupper inte möts som befriare av gamla sovjetnostalgiker som han själv. Och att inte ukrainska trupper ger upp trots att de har alla odds emot sig. Förut har han krigat mot andra folkslag som alltid hatat ryssarna som georgier, tjetjener etc. Nu när han krigar mot andra ryssar och ukrainare som är ganska lika ryssar, så trodde han att de skulle se honom som befriare. Han tänkte sig det som hur Hitler övertog det tysktalande Österrike.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Ingen bryr sig om källkritik. Folk är lättledda och väljer en sida som på kommando när det blir krig.
När man läser tråden så ser det ut som att det är ett kollektivt medvetande som skriver.
Intressant fenomen.

Det är Wolfgang Hanssons medvetande som sprids via radiovågor över befolkningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Vad ska de göra, attackera Sverige när vi gått med i Nato?

Vi kommer inte att behöva gå med.
Efter det här kommer den redan pågående synkroniseringen av vapensystem och övningar att bli ännu mer intensiv.
Sverige är i praktiken redan en del av NATO.
Så det behövs inget officiellt medlemsskap.
Sen är det inte troligt att Putin ens är intresserad av Sverige.

Finland och Baltstaterna däremot. De är gamla Ryska kolonier och enligt hans historieskrivning så är det inte mer än rätt att de återförs till Imperiet.
Citera
2022-02-25, 16:44
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Här är deras egen strategi formad på 90-talet (ur en bok som många militärer och politiker lär sympatisera med)

Finland should be absorbed into Russia. Southern Finland will be combined with the Republic of Karelia and northern Finland will be "donated to Murmansk Oblast".[9]

Vad gör en bok som politiker och militärer "lär sympatisera" till utrikespolitisk policy? Intenting!
Du gör egna antaganden baserade på önskedrömmar och klumpigt försöker lansera dem som någon slags sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in