2022-02-25, 17:31
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Du har rätt ryssland kommer inte bemöda sig med Sverige. Finns inte mycket att vinna för dem i det. Och nej vi ska inte gå med i NATO och bli en lydstat till USA. Det finns nog många svenskar som tom hellre sett ryssland invadera än att låta svenska soldater döda i NATO:s namn för att göra USA rikare.

Din sista mening är fan i mig det sämsta jag läst i den här tråden. Och det säger en hel del. Vad lever du i för en vinpimplande vänstergruppering?
Citera
2022-02-25, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det förklarar en hel del. Att soldaten som blir skjuten här har Ukrainsk uniform och varför inte fordonen var märkta med Z som alla andra ryska fordon.

https://twitter.com/ua_industrial/st...24523309068291

Fult att ta på sig fiendens uniform kan jag tycka.

De två soldaterna som ses skjuta - mot de i Lastbilen - har väl mörkare uniform?
Senast redigerad av ModeratSkeppet 2022-02-25 kl. 17:39.
Citera
Medlem
goosehunters avatar
Postat av Chic

"I Ryssland är det tillåtet att kritisera staten, du sätts varken i fängelse eller får böta så länge du inte bryter några lagar"

Dagens foliehatt går till Chic.

Navalnyj försökte man först giftmörda. Nu sitter han fängslad. Vakna, FÖR HELVETE!!!
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Meood
Är inte så bra insatt i detta, hur kommer det sig att Ryssland inte attackerade de baltiska länderna när de gick med i Nato?

Precis! Ryssland bombade inte heller Ungern, Polen, Slovenien, Tjeckien och Slovakien när de gick med.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Du har rätt ryssland kommer inte bemöda sig med Sverige. Finns inte mycket att vinna för dem i det. Och nej vi ska inte gå med i NATO och bli en lydstat till USA. Det finns nog många svenskar som tom hellre sett ryssland invadera än att låta svenska soldater döda i NATO:s namn för att göra USA rikare.

Skulle USA få bestämma om invandringskvoter, skattepolitik, Snusets framtid eller aborträtt om vi gick med i NATO?

Det är ett försvarsamarbete det handlar om
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Flyglarm i kiev igen
Citera
2022-02-25, 17:33
Medlem
baggebo1s avatar
Här har ryssarna slagit ut en lång rad ukrainska militärfordon. Det är tre delar av filmen och raden bara fortsätter och fortsätter. Ska vara utanför Kherson.

https://twitter.com/200_zoka/status/1497227095847620614
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Talibanerna vädjar nu till Ryssland och Ukraina att "avstå från intensiva krigshandlingar", men istället lösa sina mellanhavanden genom dialog och fredliga metoder.
-

Good ol' talibaner med lite vett och lugn!

Sitter säkert med en shisha i sina trevliga utstyrslar och manar omvärlden till lugn!
Citera
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robnaldo
Det är säkert fritt fram att anmäla dig till frontlinjen i diverse krig om du är sugen på att ta ditt ansvar och visa världen vilken tuff man du är. Jag kanske är egoistisk men för mig är det bra mkt viktigare att jag själv inte blir bombad, än att riskera att bli det pga en konflikt mellan länder som inte har ett skit att göra med mig eller Sverige i en annan del av världen. Vi har ingenting att sätta emot Ryssland, men om något så är det väl bara en ynkrygg som springer och gömmer sig bakom uncle Sam så fort stora stygga ryssen kommer. Alla snackar om Nato är att ta sitt ansvar. Det är bara en muta för att få beskydd, vi själva bidrar med i princip noll för denna militärallians.

En jävla tur för dig att andra länder och människor är beredda att stå upp och försvara den livhanke som du verkar värdesätta så högt.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Nu verkar Ryssland ha kört fast igen. Tror Kina ledsnar snart. Ryssland har säkert fått en viss tid på sig att klara av det här för jag har mycket svårt att tro att Kina går med på att det blir ett långvarigt krig.

Om Kina tröttnar och Putin inte ger sig så tror jag att han kommer att bli mördad av sina egna faktiskt.
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
F1 och champions league finalen också

Bra, allt annat vore orimligt. Det är ju helt orimligt att lägga några som helst evenemang i Ryssland eller låta Ryssland delta i några former av internationella tävlingar.

Vi väntar väl fortfarande på besked om playoff till fotbolls-VM?
Citera
2022-02-25, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Postat av Chic

"I Ryssland är det tillåtet att kritisera staten, du sätts varken i fängelse eller får böta så länge du inte bryter några lagar"

Dagens foliehatt går till Chic.

Navalnyj försökte man först giftmörda. Nu sitter han fängslad. Vakna, FÖR HELVETE!!!

Precis och alla som demonstrerar mot krig blir gripna...

Vilket stolpskott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in