2022-02-25, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Lite taktiska kärnvapen fixar det. Bara att ladda robotarna med små kärnladdningar

Ja och då har Finland redan gått med i NATO så då lär något NATO land sudda bort Moskva från kartan, kanske även Kaliningrad och några andra ryska skitstäder.
Citera
2022-02-25, 18:36
Medlem
SwizzerNöts avatar
Angående ormön, "Snake island". Stört av Ukrainska politiker att kräva att soldater skall dö helt i onödan. Om mitt land krävde av mig att jag skulle gå naken mot pansarvagnar som bad mig ge upp, men mina politiker krävde att jag skulle dö kan de alla fara åt helvete. Det är fan värre än ryssarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Du tro att Ryssland ”tar över ett land på 2 dagar”?

Ryssland har redan knäckt stora delar av Ukrainas militära infrastruktur, demilitariserat landet – slagit ut dess flygvapen, flygplatser, radarstationer etc - vilket är målet.

En månad till så är troligen fredsförhandlingarna här. Ukraina skriver på det avtal som Moskva säger åt det att göra.

Vilket "Ukraina" menar du de ska skriva avtal med?
De kommer att skriva avtal med sig själva efter att ha tillsatt en ryss som ny diktator i Ukraina efter att ha dödad den demokratiskt valde
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonslayerxoxo
Finland blir nog väldigt svårt o ta med låt oss säga 200 000 man som Ryssland samlade ihop i Ukraina. Iof blir Sverige också svårt att ta när vi tagit in hundratusentals veteraner från div krig i mellanöstern

Kommer ryssen med ca 200 000 man kommer han aldrig att återvända till moder Ryssland igen utan begravs i jorden på Karelen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Vart är fegisen Putin?

Vrf strider han med sina soldater?

Råttan sitter under marken i en bunker och möter sina militära vid ett 15 m långt bord.
Citera
2022-02-25, 18:37
Medlem
Citat:
Det kommer att ta många år

Så du är 100% säker det kommer ta många år? Du lämnar i alla fall inget utrymme för tvivel i din argumentation. Vad baserar du detta på?

Inget är säkert har jag lärt mig, men du uttalar dig som du redan sett framtiden?

Hur?! Jag vill lära mig!
Citera
Medlem
Jag frågar igen, har UA en armé? Hur kan man ge upp på sin huvudstad inom 48 h?

Var är kanoner och flyg? Jag förstår inget.
Citera
Medlem
Kennexs avatar
Citat:
Det finns väldigt många ryssar att ta av, Flera miljoner faktiskt.
Det där liksom ingen bristvara. Bara att mata på flera.
Men frågan är hur länge ryska folket skulle finna sig i att bli kanonmat, särskilt om man tycker kriget är fel..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ja och då har Finland redan gått med i NATO så då lär något NATO land sudda bort Moskva från kartan, kanske även Kaliningrad och några andra ryska skitstäder.

Det tar lång tid att gå med i NATO.
Putin är snabbare än så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Inför reseförbud för alla ryska medborgare. Det hade bitit gott i svansen på diktatorn kreml.

Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Nu är det så att jag inte är någon psykiatriker och inte heller någon tankeläsare, så du får allt försöka att formulera dig så det blir begripligt för vanliga dödliga...

Du säger att den bilden säger mer än tusen ord.

Jag frågar dig på vilket sätt. Den säger många ord, men inga kloka sådana.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Ryss fabrikerna misslyckas med sin stormakt?

https://mobile.twitter.com/EJ_Burrow...056855fc7e%2F0

Spännande. Det där låter nästan som att de redan existerande fältsjukhusen inte räcker till.

Vi hoppas det är så och att många, många mongoler har träffat på Herr Kalasjnikov.
Citera
Medlem
Ryss trollen försökte lura oss.

ZELENSKYJ: VI ÄR HÄR

President Volodymyr Zelenskyj fram

träder i fredagskvällen i en film från regeringskvarteren i Kiev. Tillsammans med premiärministern och nära medarbetare avvisar han rykten om att ha lämnat landet.

– Vi är här. Vi är alla här. Vi kommer att försvara Ukraina, säger han
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in