2022-02-25, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ja, du har många exempel från historien där det fungerat bra för förstås...
Fred i vår tid. Jo tack

Du lever i det förgångna. Putin är inte samma människa som Hitler. Putin har många gånger visat att han går att samtala och förhandla med, på ett sätt som troligen inte skulle gå att göra med Hitler.
Problemet är dock att i princip hela västvärlden demoniserar Putin just nu, och har gjort så även under lång tid innan invasionen, och då kan man inte prata med honom på ett bra sätt om man har den synen på honom.
Citera
2022-02-25, 18:49
Medlem
Kennexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Fortfarande har Putin > 60% stöd. Det räcker långt.
Ryssland är inte USA där folk är känsliga för sånt där.
Man måste ju offra sig för Stor-Ryssland.
Djävlar vad de har slaktats historiskt. Det är ju därför de vunnit krig hela tiden.
Historiskt ja…. Men världen och folk förändras och även i Ryssland.
Men vi får väl se utvecklingen de närmaste veckorna och månaderna….
Citera
2022-02-25, 18:50
Medlem
Alla som sitter och hetsar om att Nato ska lägga sig i militärt borde läsa på om hur bara ett hundratal kärnvapen gör planeten i princip obeboelig för att inte tala om ett fullskaligt anfall. Samma människor som runkar till Greta och klimatkrisen har nu inga problem att chansa med 7.5 miljard döda och en planet där kackerlackor är det högst utvecklade livsformer. Läge att deeskalera nu va.
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ja, vi har en gammal och solid demokrati, kommen från folkdjupet. Inget man kan säga om er. Tyvärr.

Det skulle jag inte vilja påstå. Men om du anser att Sverige är ett demokratiskt land är det helt klart din åsikt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Itq
Vad dillar du om? Ryssland har ju godkänt att Finland går med i NATO, annars hade dom ju aldrig upphävt avtalet, eller hur?
Nej, Ryssland har aldrig godkänt att Finland ska gå med i NATO.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Bolsjevik är han inte. Du bör läsa på om rysk historia. Kolla vad som hände med tsaren och vilka som låg bakom det.

Är allmänt känt att det var judiska sabotörer som infiltrerade Ryssland, mördade tsaren och hans familj och satte igång med sitt djävulskap.

Än idag sitter dessa långsnokar med fingrarna i varenda kaka världen runt. Om inte direkt så indirekt genom banker, media, politik.

Förlåt du har rätt Han är bara en gangster utan skrupler och moral.
Citera
Avstängd
För att visa stollarna härinne som kallar mig ryss-troll dag in och dag ut, och att man inte behöver välja läger, vill jag säga följande.

Det som Zacharova sa om Finland och Sverige idag gillade jag inte alls. Det tyder på antingen desperation eller övermod. Inte heller gillade jag det Putin sa om Kiev-regimen att de är nazister och narkomaner. Att det finns kopplingar till nazister betyder inte att alla är det. En del bara och hur stor del vet vi inte. Det där med narkomaner vet jag inte riktigt vad ham menar med men det är inte statsmannamässigt att uttrycka sig så. Det betyder inte att Putin är galen eller Hitler. Allt inte svart/vit utan nyanser av grått.

Blir det avdrag på lönen nu när jag kritiserat chefen?
Citera
2022-02-25, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Det här är kanske lite överdrivet. Det är inte alla ryssar som är där och slåss. De flesta som är i "hela världen" tycker inte detta är en bra grej.

Självklart.

Men det mänskliga psyket fungerar så.

Alla ryssar kommer att vara hatade utan undantag. Ja möjligen de som är modiga nog att offentligt bränna Putin.
Men det kommer i så fall att kosta dem en dos nervgift i kaffet
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Det är ändå smått komiskt att en komiker (bokstavligen) samt jude lyckas bli president över en befolkning vars nationalistiska front är hårdföra banderister. Liksom hur uppenbart är det inte att det är judarna som styr och ställer trots allt? Glasklart.

Det visar att det är otroligt låg nivå på gojerna i Ukraina och/eller att det har rått väldigt hård censur, propaganda och politiskt förtryck sedan 2014.
Citera
Medlem
Maria Zacharaova hotar med militärt svar om vi går med i Nato.

Dra åt helvete din lilla bullfitta.
Citera
Medlem
https://twitter.com/uaweapons/status...106189313?s=21

Så bra går det för Spetsnaz… lite ”NSFW”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
En president eller överbefälhavare bör ju jobba strategiskt och inte operativt för att militären ska ha någon som helst chans.

Tänk dig ifall Putin sprang runt på gator med en Ak47 och blev skjuten i huvudet, vilket kaos det skulle bli?
Demoraliserande, inte minst.

Glöm inte att här på Flashback lever många användare i någon slags film-verklighet, där statschefer och presidenter ska leda styrkorna längst fram vid fronten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in