2022-02-24, 06:08
Medlem
BAB7s avatar
Explosioner och Flyglarm ljuder i Kiev just nu!
Citera
2022-02-24, 06:08
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Men blev inte den folkvalda presidenten avsatt och sitter inte den populära oppositionsledare bakom galler, inte minst varför släcktes alla kritiska medier? Är det inte exakt det som Putin anklagas för d.v.s tysta oppositionen?

Demokratiska ambitioner jo visst..

Jag har inte sagt att Ukraina är perfekt. Men oändligt bättre än Ryssland.
Citera
2022-02-24, 06:09
Medlem
Flyganfallssirener tjuter i Kyiv nu.
Citera
2022-02-24, 06:10
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Nato och USA bombade Serbien så att ca 2500 civila dog 1999 så dom är inte bättre än Putin.
Än så länge har man bestämt sagt att man inte attackerar några städer utan bara militära anläggningar. Observera att det är vad ryska militären säger. Men lika lite som man ska lita på dem ska man lita på ukrainska rapporter tror jag:

Maxim A. Suchkov@
m_suchkov
⚡️ @mod_russia says they are not doing any missile, artillery or rocket strikes on #Ukrainian cities, citizens of #Ukraine are not threatened, what is happening is precision strikes destroy UKR military infrastructure, anti-air systems, air force and air fields.
https://twitter.com/m_suchkov/status...-1ATsBnSiGnC2A

Så man kanske ska ta det lugnt och avvakta tills vidare.

Helt klart har Putin inlett det han sa att han skulle göra, att gå in i Luhansk och Donetsk för att neutralisera hotet mot befolkningen där.
Citera
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Stollarna har börjat ge sig på SVT nu också efter att ha kallat alla i detta forum som inte håller med dem för ryss-troll. Finns ingen gräns för vissas galenskap.

Vad vill du kalla det för då när SVT öppnar med "Ryssland har inlett militär operation" som om det vore helt kliniskt, när sanningen är kriminell terrobombning av oskyldiga människor.
Citera
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7

https://www.youtube.com/watch?v=K_ktlQnDr8A

Som vilken vanlig dag som helst vad gaggar du om
Citera
2022-02-24, 06:11
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Än så länge har man bestämt sagt att man inte attackerar några städer utan bara militära anläggningar. Observera att det är vad ryska militären säger. Men lika lite som man ska lita på dem ska man lita på ukrainska rapporter tror jag:

Maxim A. Suchkov@
m_suchkov
⚡️ @mod_russia says they are not doing any missile, artillery or rocket strikes on #Ukrainian cities, citizens of #Ukraine are not threatened, what is happening is precision strikes destroy UKR military infrastructure, anti-air systems, air force and air fields.
https://twitter.com/m_suchkov/status...-1ATsBnSiGnC2A

Så man kanske ska ta det lugnt och avvakta tills vidare.

Helt klart har Putin inlett det han sa att han skulle göra, att gå in i Luhansk och Donetsk för att neutralisera hotet mot befolkningen där.

Varför i helvete ska vi ta det lugnt? Videoklipper talar sitt tydliga språk.

TA DET LUGNT? är du helt dum i huvudet?
Citera
2022-02-24, 06:11
Avstängd
Till alla som kallar Putin galen, sjuk i huvudet osv osv så har jag en fråga.

Trodde USA på allvar att ett land som offrat 25-30 miljoner människor i kampen mot nazismen, ett land som har som doktrin att aldrig mer utkämpa krig på egen mark, som bildade Warsawa-pakten (inte Ryssland men USSR) för att skapa en buffert mellan Ryssland och potentiell framtida angripare. Trodde man i USA på allvar att Ryssland inte skulle reagera när Ukraina som är Rysslands födelseplats ville gå med i NATO? Trodde man att det inte skulle sticka i ögonen på ryssarna med en Ukrainsk regim som allierat sig med nynazister?

Om man trodde det så har man gjort en kolossal missbedömning och det kanske stämmer som någon sa att dagens generation av politiker inte har upplevt krig och därför tar väldigt lätt på det.

Jag misstänker dock att man visste exakt vad man gjorde från USA:s håll. Man visste exakt vilken reaktion stödjandet av Ukrainas NATO-planer skulle få. Vad tror ni? Om min misstanke stämmer vad tror ni USA:s motivation är?
Citera
2022-02-24, 06:12
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Kan någon förklara varför väst stödjer Ukraina.

Är du dum i huvudet och tror det är Ukraina som invaderar Ryssland?
Citera
2022-02-24, 06:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det pågår ingen attack mot civila mål eller städer.

Men ganska snart kommer vi att få höra om attacker mot sjukhus och flyktingläger. Jag är ganska säker på att vi har massor av sådana rapporter innan lunch faktiskt.
Citera
2022-02-24, 06:13
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Jag har inte sagt att Ukraina är perfekt. Men oändligt bättre än Ryssland.
Nej, men ditt argument var att Ukraina har demokratiska ambitioner och det rimmar illa med vad jag skrev.

Så jag frågar igen varför ska väst stödja Ukraina?
Citera
2022-02-24, 06:13
Medlem
Lichkings avatar
Flygplatsen i Chuguev, Charkiv

https://twitter.com/Ozkok_A/status/1496713835427860480
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem