2022-02-26, 01:15
Medlem
Jag såg video på tjetjerna innan avresa till Ukraina. De verkar sugna på att få döda.

Citera
2022-02-26, 01:15
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Nu har Ryssland skickat sina talibankrigare från Tjetjenien.
Varför? Saknar ryssar sisu?
Varför vill tjejtjener strida för Putin? Jättekonstigt.
Kommer talibanerna från Tjetjenien ses som befriare i Ukraina?
Kämpa Ukraina!!
Lite märklig är han den där Putin. I Syrien bombar han islamister men i Ukraina så använder han dem.
Citera
2022-02-26, 01:16
Medlem
Frickys avatar
Nu uppger en reporter vid Kyiv Independent att häftiga strider pågår i Vasylkiv.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-kring-ukraina
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Ryssland har många vänner i Europa och i resten av världen.

Ibland glömmer vi att världen är större än Europa.

Resten av världen delar Rysslands åsikter eller bryr sig helt enkelt inte utan det kommer att vara business as usual.

Europa/Väst har haft sanktioner länge på Europa och ytterligare sanktioner påverkar inte mycket.

Ja, så är det. Ryssland har under 2000-talet omstrukturerat sin ekonomi österut. Istället för att göra sig beroende av väst har man gjort väst beroende av Ryssland.

Problemet med invasionen nu medför dock att Ryssland utesluts från den stora internationella scenen dvs stora evenemang inom kultur och sportsektorn. Med det skadar man nationens anseende och som i sin tur skadar folkets förtroende för Putins regim. Det är inte roligt att vara ryss när man varken kan resa fritt i världen eller kolla på sitt landslag i ishockey.
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Litet land? 44 miljoner. Apropå kärnvapen, om ukraina hade behållit sina kärnvapen så hade detta aldrig hänt.

Håller med, märkligt skrivet av mig!
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Nej, jag skrev ukrainsk pansarvagn. Ukrainsk. Med ukrainska soldater som är obrydda om pansarvagnens närvaro. Att du har tunnelseende och bara läser ryss ryss Putin kan du inte klandra mig för.
Det var en rysk pansarvagn. Det är Ryssland som invaderar Ukraina. Och det är bara ryssar som saknar pungkulor och dödar civila ukrainare.
Citera
Medlem
Chrizzys avatar
"Ukraine’s ministry of energy says Russian forces not following Chernobyl safety guidelines putting world at risk. “For the second day, the occupiers have been detaining the personnel of the Chornobyl NPP station, not allowing them to rotate as required by technical safety rules.”

https://twitter.com/RichardEngel/sta...-kring-ukraina
Citera
2022-02-26, 01:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NudityMiles
Måste erkänna att du gav mig ett gott skratt. Du har så rätt.
Jag hoppas jag slipper se någon dö och än mer behöva döda någon men än mer behöva dö.
Men om jag kan föra provianter eller skadade människor, civila som soldater, så får jag använda all min livsfärdighet till att INTE dö.
Behöver lite humoristiska svar, är trots att jag är bestämd, väldigt rädd.

Presidenten sa att de ville ha personer med militär erfarenhet. De hinner inte träna upp civila nu.
Citera
Medlem
browneyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Konstigt att du litar på MSM när det passar dej men inte annars.

Vet inget om den här snubben men letar du tillräckligt länge bland 170 miljoner invånare träffar du rätt till slut.
Jimmie Åkesson är också känd om du har tålamod att leta tillräckligt länge, eller nån svensk youtuber.

Vad fan babblar du om? Du har ju totalt missförstått inlägget du citerar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offlife
Vad muslimrunkaren putin sett till kommer hända kvinnorna där efter dom går in, fy fan säger jag bara.
Du vet att Putins flickvän och mamma tills hans barn är en muslim som konverterat till Kristendomen va?
https://en.wikipedia.org/wiki/Alina_Kabaeva

Citat:
Up until 2002, Kabaeva was a practicing Muslim.[51] In 2003, it was reported that she had converted to Christianity.[52]

Dock har hon konverterat innan hon träffade Putin.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Kan du inte svaret på nån av frågorna ska du ju inte yttra dig, jävla tomte
Jag svarade ju till punkt och pricka på din fråga.
Jag tror att du bara får acceptera att ryssarna är ett gäng fega svin som anfaller och mördar sina bröder och systrar i Ukraina.
Citera
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Nu har Ryssland skickat sina talibankrigare från Tjetjenien.
Varför? Saknar ryssar sisu?
Varför vill tjejtjener strida för Putin? Jättekonstigt.
Kommer talibanerna från Tjetjenien ses som befriare i Ukraina?
Kämpa Ukraina!!

Putin har backat Ramzan Kadyrov länge, de är gamla polare. Här kan du läsa om honom:

https://en.wikipedia.org/wiki/Ramzan_Kadyrov
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in