Citat:
Ursprungligen postat av
DjILY
Nej, det är tämligen så välkänt att det är så det går till i alla krig, för alla sidor. Fiendens förlustsiffror kommer snabbt och är otillförlitliga. Egna förluster hanteras mer varsamt. Detta är inte hjärnkirurgi, detta är inte speciellt svårt att förstå.
Det är inte heller svårt att förstå att när man sammanfattar hur bra man är, så tar man inte med egna förlustsiffror, utan bara den skada man åsamkade fienden. Detta gör man vare sig man avser dölja eller vara ärlig med egna förlustsiffror. Det är en annan post, s.a.s.
Du kan kalla det vad du vill, men det hör till krigets realitet. Att man går ut med fiendens förluster som en pressrelease är självklart krigspropaganda. Ingen har påstått något annat och allt jag skrev förutsätter det, eftersom det är så självklart.
...vilket ju var exakt vad jag skrev. Men då kallar du det för "skitsnack". Är det för att jag faktiskt uttrycker mig mer nyanserat och har en jävla susning som du kallar det jag säger "skitsnack", varefter du upprepar det jag säger, fast med egna, lite mer obildade ord?
Återigen, det handlar inte om att rapportera eller inte rapportera egna förluster. Det är vilket som. Oavsett om man avser göra det, så gör man det givetvis inte samtidigt som man berättar om senaste framgångarna! Förlustsiffrorna kommer efteråt, därför att man är mer varsam med dessa, vill redovisa dessa separat. Eller helt förneka, som Ryssland brukar göra. Ukraina har väl rapporterat förlustsiffror nu för torsdagen. Om de är tillförlitliga kan jag naturligtvis inte svara på (man behöver ju gå en balansgång här, man kan t.ex. inte tiga ihjäl civila förluster hursomhelst), men att de kommer i efterhand är s.a.s. systematiskt.
Dessa självklarheter har väl egentligen bara ifrågasatts av s.k. iranrunkare här på forumet tidigare.
Det vi diskutterade var bland annat om dey var stora förluster eller ej.
Varför är du arg?
"Iranrunkare" tyder INTE på ett bildat intellekt. Sorry