2022-02-26, 09:35
Medlem
JamesWebbs avatar
Någon som kan ryska och vill sammanfatta vad denna gubbe säger till soldaterna?
https://twitter.com/olex_scherba/sta...3LQgP-DcvdEGMA
Citera
2022-02-26, 09:35
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Precis.

De svär mest åt honom och frågar varför de kommer dit och krigar, att alla ryssar ändå bara kommer dö, att ukrainarna aldrig kommer ge dig och sedan svär de en massa mer

Lägg av han är ju för faaan inte en tillfångatagen rysk soldat, ren jävla hittepå video.
Citera
2022-02-26, 09:36
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Det har avhandlats ett flertal gånger i tråden. Då vi redan nu har ett samarbetsavtal med NATO så är ett sätt att initiera en övning tillsammans där mycket NATO-trupper finns positionerade i Sverige under tiden ansökan behandlas. Detta är tillräckligt, Ryssland skulle aldrig våga riskera att liv från NATO-trupper offras.

Nu har jag själv inte en stark åsikt i frågan, men den börjar bli mer intressant. Detta var bara för att svara på din fråga.
Du verkar tro att detta är en lekstuga. Övningar håller man inte i månader. Bort från din fantasivärld.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Men dom ryssarna är döda nu . Dom möter hårt motstånd därav inga ryssar inne i centrala Kiev

Ok vi säger så
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Vad fan gör du i den här tråden då, ditt jävla klappträ?

Myser med er?
Citera
2022-02-26, 09:37
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.von.Svensson
tror inte syftet är att förstöra staden/landet. Man vill ta över regimen med så lite dödsoffer och skador som möjligt.

Jaha du då är bästa taktiken och invadera ett land med vapen.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Förmodligen. Det är knepigt med länkar på rysska / ukrainska.. Ibland vill andras läsare tolka om det och tvpngs översätta, då fungerar det inte trots att det är delbara länkar.

Ok, ja, fungerade inte i dolphin men i Chrome
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Det är nonsens för vi ser med egna ögon att det inte händer nånting där.
Jag bor i Stockholm men det är inte innerstan utan ligger ett par mil därifrån. Samma måste gälla i det här fallet. Onödigt att skriva centrala. Det räknas som en lögn kan jag tycka.

Man kan höra dova smällar då och då
Citera
2022-02-26, 09:38
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Och? Det finns fortfarande en verklighet att förhålla sig till

Absolut, och sanningen är att vill du bestämma över dig själv utan mäktiga vänner så blir du hotad och invaderad. Hela världen ser det. Det är verkligheten. Alla ser precis vad Putin gör.
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Nej, det är tämligen så välkänt att det är så det går till i alla krig, för alla sidor. Fiendens förlustsiffror kommer snabbt och är otillförlitliga. Egna förluster hanteras mer varsamt. Detta är inte hjärnkirurgi, detta är inte speciellt svårt att förstå.

Det är inte heller svårt att förstå att när man sammanfattar hur bra man är, så tar man inte med egna förlustsiffror, utan bara den skada man åsamkade fienden. Detta gör man vare sig man avser dölja eller vara ärlig med egna förlustsiffror. Det är en annan post, s.a.s.

Du kan kalla det vad du vill, men det hör till krigets realitet. Att man går ut med fiendens förluster som en pressrelease är självklart krigspropaganda. Ingen har påstått något annat och allt jag skrev förutsätter det, eftersom det är så självklart.

...vilket ju var exakt vad jag skrev. Men då kallar du det för "skitsnack". Är det för att jag faktiskt uttrycker mig mer nyanserat och har en jävla susning som du kallar det jag säger "skitsnack", varefter du upprepar det jag säger, fast med egna, lite mer obildade ord?

Återigen, det handlar inte om att rapportera eller inte rapportera egna förluster. Det är vilket som. Oavsett om man avser göra det, så gör man det givetvis inte samtidigt som man berättar om senaste framgångarna! Förlustsiffrorna kommer efteråt, därför att man är mer varsam med dessa, vill redovisa dessa separat. Eller helt förneka, som Ryssland brukar göra. Ukraina har väl rapporterat förlustsiffror nu för torsdagen. Om de är tillförlitliga kan jag naturligtvis inte svara på (man behöver ju gå en balansgång här, man kan t.ex. inte tiga ihjäl civila förluster hursomhelst), men att de kommer i efterhand är s.a.s. systematiskt.

Dessa självklarheter har väl egentligen bara ifrågasatts av s.k. iranrunkare här på forumet tidigare.

Det vi diskutterade var bland annat om dey var stora förluster eller ej.
Varför är du arg?
"Iranrunkare" tyder INTE på ett bildat intellekt. Sorry
Citera
Medlem
https://t.me/nexta_live/17629

En annan soldat, troligen från samma konvoj.
Rapporteras vars väldigt ung.

De svär år honom, etc. Men säger också att de inte kommer göra honom illa utan överlämna honom till militären, och att de hämtar vatten åt honom.
Citera
2022-02-26, 09:39
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Någon som kan ryska och vill sammanfatta vad denna gubbe säger till soldaterna?
https://twitter.com/olex_scherba/sta...3LQgP-DcvdEGMA

Han säger att han vill ha mer sprit å röka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in