2022-02-26, 12:43
Medlem
Det är fullständigt omöjligt att reda på allt om skrivs här så jag vet inte om någon har tagit upp detta tidigare. 400 miljoner kronor ska hursomhelst fortfarande delas ut i bistånd till Ryssland från Sverige.

https://www.dn.se/sverige/400-miljon...-trots-kriget/

Är detta vårt stöd till Ukraina? Jag hoppas fan detta kan bojkottas på något sätt. Vad talar för att detta inte ska upphöra?
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Käkar man tillräkligt med svamp som du gör blir verkligenheten inte så verklig till slut.

Ryssland är på väg att förlora kriget, det trodde jag aldrig!

Ja men visst har de förlorat kriget nu när det pågått i tre dagar så är det.
Citera
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Med den logiken så kan Putin inta hela klotet.

Någonstans måste Gollums vansinne stoppas. Jag hoppas den ryska militären inser att han är sjuk och skjuter honom så snart som möjligt.
För att han går in och stoppar Kievjuntans folkmord på ryssar i Ukraina? I fablernas värld kanske det skulle hända.
Citera
Medlem
Davys avatar
Om vi håller oss till ämnet.

Finns det några trovärdiga källor på ryska förluster? Ryssarna har ju som vana att mörka sina förluster. Inte som ibusa och uk.

Finns det någon aktiv modersförening nu i Ryssland? Har ju funnits tidigare, mödrar till soldater som organiserad sig.
Citera
2022-02-26, 12:44
Medlem
tarek90s avatar
Är tjetjenska styrkor inne i Ukraina??

Har ej sett någon video på att dom är inne än!
Citera
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Hur det än slutar är dett slutet för putin
Inget civiliserat land kommer att göra affärer med ryssland alla västerländska firmor kommer dra sig ur ryssland. Kuna kommer zvingas vlja antingen uppsving med väst eller riskokning med putin.

Undrar när putin försvinner från scenen och hur?

EU gör just nu affärer med Putin, köper tex deras gas. Hela tiden.

Ledare i väst har lurat in Putin i det här, i hopp om att det ska sänka regimen med ett kostsamt krig. Kreml har en doktrin om att hindra Nato att etablera sig i Ukraina, sedan 90 tal. Då blir det krig enl den doktrinen.
Ledare på båda sidor skiter i Ukrainas folk.

Att Ukraina inte ska gå med i Nato på tex 50 år är kanske en rimlig eftergift. Samtidigt kan man inte i längden ha en ledare ( Putin) som förhandlar med hot om kärnvapen. Men det är inget som förändras med krig.

I längden borde både Ukraina och Ryssland gå med i EU istället. Kristna indoeuropeiska länder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://news.sky.com/story/ukraine-i...tands-12551824

Det är många länder tydligen. Alla skänker nog inte vapen.

Det är en VÄLDIGT spekulativ artikel med få faktapunkter i form av konkreta hjälpande länder
Endast Nederländerna nämns med säkerhet, som sänder Stingers till Ukraina
Citera
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Du tänker att Putin kan komma bomba Kiev efter Churchills exempel i Dresden? Alltså lägga en matta med brandbomber över civilbefolkningen? Med kärnvapen kanske? Som USA i Nagasaki och Hiroshima?

Det var väl lärdomen för Röda Armén av slaget om Berlin 1945, att den första taktiken, infanteri understödda av tank (eller tvärtom) ledde till stora förluster. Så då övergick de till att använda tungt artilleri och skjuta sönder och slå ut så mycket som möjligt innan de avancerade.

Men jag tror inte alla i ryska armén är så glada för att använda tungt artilleri och flygbombningar mot stora städer i ett nära utland. Här är väl dilemmat för den ryska ledningen om motståndet fortsätter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Hoppas mödrarna till dessa 4000 får fatt i Putin.

Ja, jag tycker även synd om de civila ukrainska männen som blev utskickade mot en säker död, tycker synd om deras familjer som lever i ovisshet
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
30 % av svenska folket vill rösta på Sossarna ändå är Magdalena Andersson vid makten. Tror att om du gjorde en opinionsundersökning idag skulle Zelensky få betydligt högre opinionssiffror.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...amat--m-backar

Nu har vi inte presidentval i Sverige så den jämförelsen föll direkt.
Citera
2022-02-26, 12:45
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsinusGallus
Det är fullständigt omöjligt att reda på allt om skrivs här så jag vet inte om någon har tagit upp detta tidigare. 400 miljoner kronor ska hursomhelst fortfarande delas ut i bistånd till Ryssland från Sverige.

https://www.dn.se/sverige/400-miljon...-trots-kriget/

Är detta vårt stöd till Ukraina? Jag hoppas fan detta kan bojkottas på något sätt. Vad talar för att detta inte ska upphöra?

Skicka det till Ukraina istället eller dra in det. Sinnessjukt.
Citera
2022-02-26, 12:45
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
I praktiken har Ukraina aldrig varit ett eget land i modern tid. Republiken Jämtland mår ju bra även om de inte har suveränt styre över sitt territorium. Samma sak med Katalonien och Skottland, även om det såklart finns separatister som har egna idéer.

Snacka om att inte förstå. Jämtland ligger i Sverige. Katalonien och Skottland är egna länder som införlivas i större länder.

Republiken Jämtland för övrigt bara ett studenikost skämt. Surjämte är iofs ett begrepp men det är likadant med misslyckad landsbygdsbefolkning överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in