2022-02-26, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
I så fall är Putin globalist eftersom kriget är enbart hans förskyllan
Visst är han det, eller en antivit psykopat rättare sagt. För målet med kriget är att vita människor ska dö.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand

Putin bär huvudansvaret och är en bindgalen jävla stalinistisk psykopat på en sorts psykotisk nazistjakt i Ukraina men väst har enablat honom. Det jag menat hela tråden. Det är så äckligt med människor i väst som nu helt plötsligt blivit experter på geopolitik och låtsas visa solidaritet med ett land ni egentligen hade hatat ännu mer än Putin själv ifall de "nazister" Putin är på jakt efter just nu fått styra det. Då hade ni tyckt det var rätt av Putin att göra detta. Ni bryr er bara om Zelenskyj egentligen och vill desperat få honom att se ut som någon sorts hjälte.

Spyr.

”Josef Fritzl hade våldtagit sin dotter i över 20 år men det var hans mamma som födde honom.”

Så låter du ungefär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Ja du lever i en stor förnekelse.
Motbevisa mig tack, det är siffror från Ryssland själva
Citera
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Steven Seagul drev ju t.o.m. en dojo. En bättre liknelse skulle vara att Milli Vanilli var operasångare

Egen dojo är väl vad Putin drivit också kan man säga, nu gav han sig in i UFC och hans strategi och förmåga funkade inte i verkligheten trots att han gick in i en viktklass långt under sin egen.
Citera
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Hur ska han annars kunna få tillbaka alla länder in i imperiet igen som han svamlar om?
Väntar han på att de ska komma frivilligt nu när de ser hur Ukraina har blivit "befriade" från de knarkande nazisterna?

Alltså Ryssland som krigsmakt har inga möjligheter att invadera ett NATO-land.
Då blir det världskrig.
Citera
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
I så fall är Putin globalist eftersom kriget är enbart hans förskyllan

Putin är globalist och vill införliva fler folk i det federativa folkfängelset.

Fredens väg är alla folks, inklusive ryssarnas, frihet som nu är underkastade de federativa globalisterna i Kreml.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Snacka om att inte förstå. Jämtland ligger i Sverige. Katalonien och Skottland är egna länder som införlivas i större länder.

Republiken Jämtland för övrigt bara ett studenikost skämt. Surjämte är iofs ett begrepp men det är likadant med misslyckad landsbygdsbefolkning överallt.

Jag vet. Jag skämtar såklart. Tror du på allvar jag inte vet vad Republiken Jämtland är? Precis som hela skämtet med komikern Zelensky. Ukraina kan också fortsätta vara ett egena länder/autonoma regioner precis som Katalonien och Skottland. Det är min poäng.
Citera
2022-02-26, 12:51
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Mer specifikt, vilka…?Fiaskot i Afghanistan?Hur gick det för USA?

Ja eller hur, rätt hårt att försöka stävja ett land i 20 år för att sen åka hem med svansen mellan benen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Någonting som är viktigt att inte glömma är Ryssland inte är en demokrati.... Vi skulle bli arresterade. .

Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
... Amnesty International...

Kudos Termos! Påminner om det jag skrev i princip samma sekund som dig
Citera
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Tycker jag har hyfsad svenska för att inte var svensk. Ryssarna kommer hugga huvudet av Ukraina när de intagit Kiev.

Kanske fixa en annan inkomstkälla? Var i Ryssland finns du förresten? (har varit där flera gånger, liksom i Ukraina) Tråkigt att Ryssland har gått så oerhört bakåt, till ruta 1 igen, dags för en ny revolution, 1991 igen. Eller tror du verkligen på allvar, handen på hjärtat, att Putin överlever det här?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Jag vet. Jag skämtar såklart. Precis som hela skämtet med komikern Zelensky. Ukraina kan också fortsätta vara ett egena länder/autonoma regioner precis som Katalonien och Skottland. Det är min poäng.

Exakt. Och i nuläget verkar Ukraina kunna finnas till utan att Ryssland ens har något att säga till om, så varför inte ta det...
Citera
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Jo visst kan man konka runt i en T64 eller en T72 och tycka man är tuff de har väl några tusen av dem i körbart skick. Ryssland skulle bli totalt överkörda av väst i ett all out krig som det skulle bli om man attackerade Polen eller Baltikum. Allt annat är livliga fantasier.

T-64??
Jävla trams. Vi talar om moderna attackhelikoptrar en masse vad det gäller Ukraina
Skulle ryssen bli helt överkörd mot NATO finns alltid risken för taktiska atombomber via t.ex. artilleri om Ryssland skulle pressas mot väggen.
Sedan skulle hela helvetet bryta löst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in