2022-02-26, 13:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Har du tänkt ut dom siffrorna eller vilka källor använder du? Tusen ryssar behöver inte vara en stor förlust.
Urakinska soldater som rapporterar in.
Även om vi så halverar deras siffror så är det fortfarande hundratals.
Vidare så rullar det in lastbilar nu via från Poland med militär utrustning.
Längre kriget pågår desto fler ukrainare kommer blir beväpnade.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Polackerna kan starta tredje världskriget. Vad ska de där och göra? Ryssland har i stort sett redan förlorat. Om NATO lägger sig i direkt så har Putin hotat med katastrofala konsekvenser.

Det hotet är ett brott i sig. Anledning i sig att gå in med full NATO-styrka.
Citera
Medlem
barkies avatar
Pinsamt att se Ukrainas jävla pajas till president skryta om hur han kämpar och ska stanna kvar. Du sitter och gömmer dig - det är människorna som kämpar. Han sitter på twitter och skrivet som en 14-årig tjej.

Att se den idioten sitta i en intervju med Sean Penn under brinnande krig var också extremt osmakligt. Propaganda via Netflix, snart nära dig!

Än mer fascinerande är att de bilder som publiceras i medier världen runt är tagna 2018 i andra länder. Jag tänker inte "stärka detta" med något, man får undersöka den saken själv.
Citera
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Verkar som att Polen kraftsamlar för att gå in nu

Är det sant? Hoppas det att när Polen och andra grannländer märker hur svaga ryssen är att de då vågar joina fighten.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fulslickare
Ja, det är väldokumenterat. Det är bara att söka, du har även en hel del klipp från journalister som visat båda sidorna. Det är bara att söka på Donbass 2014 eller liknande så får du upp både på wiki och andra webbplatser. Passa på att läsa om Azov battalionen när du är igång och hur dom regelrätt jagar och mördar oliktänkande (vilket inte är konstigt, det är nazister).

Ukraina har inte gjort något för att minska förluster eller skapa fred, därav dagens tråkigheter.
Länka så får vi se då?
Citera
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Polackerna kan starta tredje världskriget. Vad ska de där och göra? Ryssland har i stort sett redan förlorat. Om NATO lägger sig i direkt så har Putin hotat med katastrofala konsekvenser.

Polackerna?? Den enda som startat nåt är den rabiessmittade hunden i Kreml. Bra att någon hjälper Ukraina. Heja Polen!
Citera
2022-02-26, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ok men jag har ju en konservativ syn så vad vänster tycker intresserar mig inte.

Fast om du byter ut ordet Ukraina mot Ryssland i inlägget så stämmer faktiskt ditt inlägg till punkt och pricka.
Men i originalskick är det ju inlägget inte mycket att hänga i julgranen med all sin politiska okunnighet och brist på fakta. Och ren oförfalskad rysk propaganda är jag immun mot tack och lov.

Du får söka nya jaktmarker med lättare villebråd.
Nu blev jag besviken...
Hade i min fantasi förväntat mej att du skulle bemöta mej med ärlig fakta, gärna med källfakta.
Ska jag behöva be dej att läsa på om bakgrunden till den situation vi har idag?
Inbördeskriget, avtal som Ukraina skrev under men ej följde, de drygt 13000 som stupat i inbördeskriget sen Zelinsky tog makten, rena mobbningen av de ryska delarna mm. mm.
Citera
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Det finns ingen god sida i detta meningslösa krig era dumma jävla gojs. Alla förlorar, är det så jävla svårt att fatta det?

Det får Putin bära.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Nu uppmanar usa alla sina medborgare att lämna Belarus omedelbart. Vad kan det betyda?
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Tämligen efterblivet uttalande. Om Ryssland hade allierat sig med Mexiko och Kanada och ställt stridsspetsar vid gränserna riktade mot USA, skulle du anse att USA ska skita i vad Mexiko eller Kanada ska göra och inte göra? Du menar att detta inte hade berört USA minsta lilla?

Du menar att Ukraina innan invasionen hade riktat stridsspetsar mot Ryssland? Källa på det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Om du tar del av fri och varierad media inser du att uppgifterna ovan inte stämmer, det är många försök att utmåla Ukraina som de onda, visst är historien komplicerad. Men Ryssland är angriparen, Putin är den med sanktioner mot sig. Tom ryssar protesterar mot Putin. Ukrainare och Ryssar kommer båda bli offer för Putins vanföreställningar.

Nej, ta del av både gammal journalistik och dagens så ser du att det inte är som du säger. Insatsen är framkallad av väst och Ukraina. Bland annat genom att inte sätta ner foten och lösa konflikterna i dagen utbrytarområden.

Det är väl inte konstigt att folk protesterar mot dödsfall och militära insatser? Amerikanska medborgare har öppet demonstrerat mot i princip alla krig de deltagit i, de flesta nationer har haft samma. Det finns alltid folk som protesterar, det säger ingenting.

Du hade både Kosovarer och Serber som protestera under det kriget också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Inte för att jag tror att Polen kommer intervenera, men gör de det kommer de göra det unilateralt. Putin kanske kommer kalla det för NATO-angrepp, men jag tror han har mer att tänka på än att försöka ge sig på hela NATO för tillfället.
Unilateralt? De är ju nato medlemmar. I så fall hade hela nato kunnat gå in och säga att de gör det Unilateralt.
Jag hoppas verkligen nato ledningen säger till dem att hålla sig i skinnet. Ukrainarna klarar sig själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in