2022-09-10, 18:42
Medlem
Sqrbankens avatar
'Jag oroas lite inför de ukrainska motoffensiver som nu planeras sett till de tidigare försöken' - ungefärlig innebörd av mina inlägg från i somras där uppbyggandet av den ukrainska motoffensiven diskuterades,

Citera
2022-09-10, 18:43
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Den stora frågan är nu vad som händer i Kreml? Orcherna har förlorat initiativet och bedriver ett hopplöst försvar med en given utgång. Givetvis är detta uppenbart även i ryZZland.

Putin måste nu förstå att han kommer bli utmanad och att många vill ha bort honom.

"General SVR" on Telegram wrote on Frid. that Putin was challenged by a rep. of the Stavka: "...he said that our troops have no more offensive capabilities, and soon there will be no more opportunities for defense, and further summarized: 'You lost Vladimir Vladimirovich!'."

Förbereder Kreml krigsrätt mot putler? Balashikha ligger precis öster om Moskva.
Citat:
Panic in Moscow . They blocked the Moscow Ring Road, the equipment of the Russian Guard is heading towards Balashikha. What is happening is not clear yet...
https://www.reddit.com/r/UkraineWarV...cow_ring_road/
Citera
2022-09-10, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
'Jag oroas lite inför de ukrainska motoffensiver som nu planeras sett till de tidigare försöken' - ungefärlig innebörd av mina inlägg från i somras där uppbyggandet av den ukrainska motoffensiven diskuterades,

Oroats i onödan. Gått hur bra som helst.
Citera
2022-09-10, 18:46
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Drar han tillbaka ryska styrkor för att han förlorar så förnedras han. Vilket han aldrig tillåter. Sarmat är Putins sista kort och det är det korten han verkar använda nu
Varifrån har du fått uppgifter om att ryssarna har avfyrat nån Sarmat?

Vad träffade de med den? En potatisåker?
Citera
2022-09-10, 18:47
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=WS0D...ngsandGenerals

Bra video om sommarens offensiver! Hoppas på en ny video inom kort.
Citera
2022-09-10, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Och det verkar han inte vilja göra!

Hellre blir han totalt förödmjukad och utskrattad av hela världen?

Jag tror att Putin kommer förklara totalt krig mot Ukraina. Han har tur att han har stort manskap, så en mobilisering är hans näst sista kort
Citera
2022-09-10, 18:49
Medlem
Citat:
Varifrån har du fått uppgifter om att ryssarna har avfyrat nån Sarmat?

Vad träffade de med den? En potatisåker?

Nej dom har inte använt den än. Jag menade att hans sarmat är en sista panikåtgärd.
Citera
2022-09-10, 18:51
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Nej dom har inte använt den än. Jag menade att hans sarmat är en sista panikåtgärd.
Du sa ju att han verkade använda Sarmat nu?
Citera
2022-09-10, 18:52
Medlem
fitz-humes avatar
Ukrainsk kvinnlig soldat:
https://video.twimg.com/ext_tw_video...KKX.mp4?tag=12

Med lust att slakta ryska våldtäktsmän... hoppas de får vad de förtjänar.
Citera
2022-09-10, 18:52
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Och det verkar han inte vilja göra!

Hellre blir han totalt förödmjukad och utskrattad av hela världen?
Kanske anledningen till att inte mobilisera är att Putin är rädd för opposition inom militären såväl av ryssen i gemen. Efter bakslagen senaste tiden ligger han nog illa till om han dristar sig att försöka. Speciellt om det läckt ut att 50 000 unga ryska män fått plikta med livet för hans galna tiltag. Låt Mammorna ta hand om fanskapet .
Senast redigerad av Taggad 2022-09-10 kl. 18:57.
Citera
2022-09-10, 18:53
Medlem
Citat:
Du sa ju att han verkade använda Sarmat nu?

Nu = om några veckor. Så menade jag
Citera
2022-09-10, 18:55
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Kanske anledningen till att inte mobilisera är att Putin är rädd för opposition inom militären såväl av ryssen i gemen. Efter bakslagen senaste tiden ligger han nog illa till om han dristar sig att försöka. Speciellt om det framkommit/läckt ut att 50 000 unga ryska män fått plikta med livet för hans galna tiltag.
Klart att det har läckt. Informationen finns redan överallt.

Ryssland har ju inte genomgått hela förvandlingen till Nordkorea 2.0 ännu. Internet existerar fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in