2022-02-26, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
När du "atombombar Ryssland till helvetet" så atombombar du dig själv till helvetet samtidigt, men jag har viss förståelse för att du inte förstår vad säger riktigt eftersom du är kvinna och styrs av känslor. De har u-båtar överallt redo att attackera när som helst.

Är nästan värt det. Bara för att se Putins min när svampen stiger över Moskva
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Russofobin försvinner nog snabbt vartefter ryska armén fortsätter göra bort sig. Denna invasion demonstrerar allt annat än styrka. Man verkar ha stora problem att besegra Ukrainas "pitchfork" armé.

Drar konflikten ut på tiden kommer väst att mobilisera och göra slut på Ryssland en gång för alla.

Ryssland stod med ca 180 000 soldater vid gränsen till Ukraina, enligt siffror på Wikipedia mobiliserar Ukraina ca 350 000 soldater + minst 18 000 frivilliga har beväpnats och presidenten har utlyst allmän mobilisering.

Ukraina har ca 44 miljoner invånare, säg hälften är män ca 22 miljoner. Av dessa 22 miljoner bör sannolikt en stor majoritet vara i åldrarna 18 - 60 år men säg 10-12 miljoner för att göra det enkelt.

Det är en jävla massa folk som ryssen i så fall skulle behöva slåss mot om alla skulle ta till vapen. Det Ukraina behöver nu är beväpnas av EU och NATO så att de kan slå tillbaka ryssen från Kiev.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
https://t.me/nexta_live/17775

Ytterligare film från den bombade konvojen.

Jag undrar ju dock vem som gjort detta.... 3ftersom det inte riktigt går att flyga med konventionella flygplan.....

Ser ut som en rysk logistik-konvoj, inga vapensystem där.
Ukrainskt stridsflyg ligger säkert bakom detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Fel. Kriget är inte mellan Ryssland och Ukraina.

Utan kriget är mellan Ryssland och Ukraina mot NATOs lakejer och utländska specialstyrkor som har opererat i Ukraina under lång tid.

Kiev must fall! Kiev must fall!

Fel igen. Kriget är mellan diktatur och demokrati. Det inser nog de flesta. Det ät därför detta krig har så stort fokus jämfört med en del andra och tidigare krig.
Citera
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Va?

Vad i hela friden har USA med Rysslands anfallskrig att göra? Har du redan smakat på flaskan?

Detta är idag från mina vänner i Ukraina.

” Unfortunately usa propaganda made all of this shit” .
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Man får ju väga in det kommande krigsskadeståndet som Ukraina skall betala till segraren.

Eh det kan Puta Putin glömma!

Han är död inom en månad@
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Bortsett från att detta faktiskt är flyktingar och för det mesta kvinnor och barn. Inte de skäggbarn som vallfärdade till Europa för att klippa bidrag 2015.

Putin ämnar ju "avnazifiera" Ukraina. Han vill stampa ut Ukrainsk nationell identitet helt och hållet och stalinisera och till och med kanske islamisera Ukraina för att inlemma det i sitt ny-sovjetiska Eurasien. Han vill avsluta det Stalin och Kaganovich påbörjade.

Jag skrev nog kasst. Jag menade att skägg tomtarna skulle till Ukraina så klart!

Jag öppnar gärna mitt hjärta för Ukrainas befolkning!
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ja kamrat! Det är "logiskt" att putain inte kan acceptera Ukrainas rätt till självbestämmande!

Varför tror du Ukraina vill bli medlem i NATO? Vad tror du var anledningen till att Tjeckien, Ungern, Polen, Bulgarien, Estland, Lettland, Litauen, Rumänien, Slovakien och Slovenien gick med i NATO? Kan det ha något att göra med att dom INTE vill bli invaderad, och ockuperade, av ryssland (igen)?

Vad var sovjetunionen? En kommunistisk diktatur som styrdes med järnhand från Kreml, där oppositionella och oliktänkande förföljdes, fängslades, skickades i Gulag, eller mördades av den ondskefulla regimen.

Vad är ryssland av idag? En kleptokrati som styrs med järnhand från Kreml av den enväldiga diktatorn putain, som bekant är f.d. KGB överste. Ett land där oppositionella och oliktänkande (inklusive journalister som rapporterar om oegentligheterna) förföljs och mördas av regimen.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...lled_in_Russia
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...assassinations

Och vad tror du att Ukraina är? En västlig demokrati? Oppositionella partier i Ukraina har förbjudits.

Detta är ett krig mellan två före detta Sovjetrepubliker, båda lika odemokratiska.

Projicera inte önsketänkande om att det handlar om elaka Sovjet mot lilla stackars demokratiska Ukraina. Inte svart/vitt här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Det låter positivt.

och där börjar WW3[/quote]

ByDan WarburtonNews Reporter
21:09, 5 Feb 2022.

Det där var alltså för 3 veckor sedan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Sätt dig ner din pacifist.

Är inte pacifistisk när det gäller att knäppa ryssar iaf. Nästan lust att ansluta till Ukrainska armen bara för att få glädjen
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Utegångsförbud i Kiev konstant tills på Måndag.
Källa: Många.
Citera
2022-02-26, 16:06
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Jag har tänkt tidigare på ifall "Zelenskys" erbjudande om att alla som vill kan komma till Ukraina och hjälpa till är en ursäkt för Europeiska special förband att gå in i Ukraina och ifall dom skulle bli fångade så är dom helt enkelt "volontärer".
Vill du ha WWIII?

Jag tror att övriga världen ska undvika att ens leverera mer vapen till Ukraina. Åtminstone inte flygvägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in