2022-09-19, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
På 30-40 talets sosse sverige var de flesta nazister, nu idag antirasister.
Du skriver än värre än du drar ämnet helt åt helvete utanför ramarna. Vad var det som du inte förstod när jag förklarade för dig och din kamrat att vi andra här skiter i vad en balubas tycker om svensk politik? Nu sitter du dessutom och börjar hacka på 30-40 talets personer i sverige, vilka du om någon inte har den minsta anknytning eller vetskap om. Lägg av med skitsnacket nu ok. Det är helt enkelt bra nu, roligt eller ej. Tack på förhand
Citera
2022-09-19, 21:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ukrainarna borde inte ha låtit nato göra sina övningar i dess land samt mörda ryssar i östra ukraina.

Fast har du ju fått reda på - nu i kväll - att dessa påstådda mord inte har ägt rum. Har du redan glömt det?
Citera
2022-09-19, 21:43
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Läste artikeln Jooohnn hänvisade till. Där styrktes det att annekteringen ju är illegal, vilket vi ju visste, men ändå skönt att en ryssvän verkar inse det.

Är det mig du kallar ryssvän? Isf det sjukaste jag hört.
Citera
2022-09-19, 21:43
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
En korkad orch kör omkring med en stridsvagn o väljer att köra utan skydd på ett öppet fält med milsvid utsikt. Naturligtvis får orchen smaka på en antitank missil...

https://www.reddit.com/r/CombatFoota...m_source=share
Undrar om det inte var en mina, han hade någon utrustning framför vagnen och vagnen verkar ha klarat sig.
Notera hur jävla långsamt ryska vagnar backar.
Citera
2022-09-19, 21:44
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Senast igår såg jag en bild då ukrainska presidenten var på en bild som blev borttagen på Facebook där en nazistisk symbol var med kan söka efter det imorgon och skicka till dig.

Ja jag vet att ni tycker att vissa symboler är nazistiska

Dessvärre var det ingen källa eller fakta från din sida. Det var en åsikt från din sida

Slutsatsen är solklar du kan inte visa att Ukraina är nazistiskt och alltså slutar du påstå det !
Citera
2022-09-19, 21:45
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Du skriver än värre än du drar ämnet helt åt helvete utanför ramarna. Vad var det som du inte förstod när jag förklarade för dig och din kamrat att vi andra här skiter i vad en balubas tycker om svensk politik? Nu sitter du dessutom och börjar hacka på 30-40 talets personer i sverige, vilka du om någon inte har den minsta anknytning eller vetskap om. Lägg av med skitsnacket nu ok. Det är helt enkelt bra nu, roligt eller ej. Tack på förhand

Kände du dig förnärmad igen?
Inte så att våga se sanningen i vitögat, ni har blivit lurade på gång och gång. Nu om ukraina "kriget"
Citera
2022-09-19, 21:46
Medlem
Citat:
Vilket land är du ifrån? din intellekt är inte som nordisk.

Grejen är att ni skriver så uselt att det knappt går att förstå. Finlandssvenskar har inte så dålig svenska eftersom svenska är deras modersmål, därav frågan. "din intellekt är inte som nordisk" Ingen med svenska som modersmål uttrycker sig så.
Citera
2022-09-19, 21:47
Medlem
Citat:
Den amerikanska militären levererade i söndags 80 ton ammunition till Ukraina. Försändelsen var den fjärde i ordningen, och kommer i en tid av ökade spänningar vid den rysk-ukrainska gränsen.
November 2021

Då hade USA redan sett att ryssarna hade börjat bygga upp sin SMO i Belarus och längs Ukrainska gränsen, något som förnekades av Putin. Vi har ju facit i hand, Lavrov förnekar väl fortfarande att dom har invaderat Ukraina och snart verkar verkar han ju få rätt, när dom blivit utkastade.
Citera
2022-09-19, 21:48
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Va sjutton är detta man läser nu.

Från Liveuamap:

Occupation authorities in parts of Donetsk and Luhansk regions of Ukraine say "members of public chambers" call for hold referendums on annexation by Russian Federation immediately
Citera
2022-09-19, 21:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Är det mig du kallar ryssvän? Isf det sjukaste jag hört.

Men herre gud. Detta handlar ju om en länk användaren Jooooohnn postade. Han verkar väl ändå vara ryssvän?
Citera
2022-09-19, 21:49
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Senast igår såg jag en bild då ukrainska presidenten var på en bild som blev borttagen på Facebook där en nazistisk symbol var med kan söka efter det imorgon och skicka till dig.

Men snälla, det handlar inte om enstaka bilder, som man oftast dessutom misstolkar.
Det handlar om var landet är på väg. Ungefär som smittokurvan under pandemin. Pekar den upp eller ner.. Hur ser trenden ut. Du kan ju inte peka på en bild som ska reparerandes var landet står.
Det Ryssland och vissa andra inte fattar är hur mycket landet har förändrats sen 2014.
Eller..jo, Ryssland kanske visst förstod nånstans vad som var på väg att hända.

Och vad gör man då?
Citera
2022-09-19, 21:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag är varken ryssvän eller Ukrainavän.

Försök inte. Sitter man och rapar ut den ryska idén att Ukraina är nazistiskt så är man ryssvän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in