2022-02-26, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
https://twitter.com/war_noir/status/1497599551116615686

Nu vaknar ryssarna verkar det som och skickar in betydligt fler. Ryktas om att bara 50% av armén nu finns kvar i Ryssland. Alla andra har order om att befinna sig i Ukraina.
Ryssland har 800 000 man i sin arme..och 20 000 tanks.exempelvis..
Citera
Ser att kameran över torget togs ner för en kvart sedan.

Är det ryskt sabotage eller från ukrainskt håll för att inte avslöja positioner?
Citera
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Mer trovärdigt än din morgontidning, DN.

Är det du som klippt ihop den fina filmen? Du verkar ta det personligt.
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Vad yrar du om nu? Skrivit flera gånger att på karta så har Gotland 0 värde för världen och att Sverige är helt ointressant för NATO. Är du övertygad nu och de därför du yrar vidare nu om hur mina känslor är 😂.

Skriver enbart fakta och man märker att du tror hela världen bryr sig om Sverige, så är ej fallet. Vi ska vara tacksamma om Danmark eller Norge tar emot oss som flyktingar ifall ryssen kommer.

Ger Sverige Max 3 dagar sen är armén bortblåst. Vi snackar om Sverige där stridsmoral lär vara i någon timme eller två sen ger de flesta upp

Haha! Oss? Jag slår vad om tusen spänn på att du är invandrare. Du kanske tror att svensken är feg för att vi låter invandrare komma hit och göra lite som de vill. Kan man iof tycka. Men när det gäller ett yttre och mer direkt hot så flyr vi inte.
Citera
2022-02-26, 16:59
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Frågan är inte om han invaderade eller inte. Det vet ju alla att han gjorde. Frågan är varför?

Är han galen eller finns det orsaker?

Nu finns det Putin supporters som inte använder orden "invasion" utan... "fredskapande operation".. så visst är det inte alla som säger att Ukraina blivit invaderat.

Anledningarna är många, genuin och förståelig oro över vilka gränser Ryssland har, lite Sovjet nostalgi och påhittade historier. Klart jag fattar att han bekymrar sig om vilka gränser som finns, det är hans jobb att göra. Sedan så betedde han sig som en galning, inte korkad men galen och attackerade. Har detta planerats länge som jag tror så har han likt en galning dolt sin agenda, bara för ett tag sedan så kallades det ju bisarrt att Ryssland skulle attackera (Ryssland förnekade). Nu kommer få lita på honom.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Ja okej, du bemöter inte fakta öht och är bara full av hat. Jävla hycklare. Hoppas Putin tar över och skickar idioter som dig åt helvete.
Jag bemötte precis din propaganda-skit, men du ville bara inte lyssna. Putins propaganda-maskineri har kanske inte manus som sträcker sig så långt?
Citera
Medlem
Bostonroses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Finns det låtsasnazister också?
Så en jude styr alltså en nazistarmé. Vilket intressant värld, det svänger fort alltså.

Och här kommer den kommunistiska diktatorn och ska frigöra världen från dessa onda krafter..

Hur slutar sagan?

Japp! Varför tror du Vlad säger att han ska spöa nazisterna i ukraina? För att han själv är nazist? Låter rimligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose
Du är medveten om att Zelensky har riktiga nazister som soldater?

Sluta överdriva, Azov är ungefär 300 st män med nazistisk bakgrund som strider som frivilliga.
Skulle Ukraina avfärda frivilliga soldater bara för att de har nazistisk bakgrund? Det var inte Zelensky som öppnade upp för paramilitära grupper att delta i kriget. Du får det att låta som om han med flit anlitar nazister.. ”Är du nazze, bra du får jobbet!”

Många legosoldater i världen har högerextrem bakgrund. Att delta frivilligt i krig gör man oftast för att slipa sitt CV.

Folk från Azov räddade dessutom människor från proryska folkmördare under Majdan-revolten.
Det säger väl mer om vilka djur ryssarna är när faktiska nynazister är the good guys i sammanhanget?
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag har svårt att tro att det funnits något systematisk dålig behandling av ryssar i Ukraina eftersom många ukrainare bor i Ryssland och många ryssar bor i Ukraina. Ukrainare och ryssar är generellt tajta och goda vänner och ser varandra som broderfolk.

Sedan kan det säkert ha inträffat att några ryssar blivit dåligt behandlade, men jag har inte set några andra bevis på detta än att ett några få vildhjärnor vill bli självständiga i östra Ukraina.

Fundera på varför de ryska trupper som sätts in i anfallet mot Ukraina är rekryterade från östra delen av Ryssland!?

Ja en del saker vill man inte ta in. Ungefär som hur Sverige behandlat Samer!
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Läs några historieböcker så blir dina slutpoänger kanske bättre.
Okej, du har rätt. Jag ger mig. Hitler var en toppenkille 👍 Putin gör helt rätt som tar efter honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Kriget startades när demokratiska valde presidenten kuppades 2014 av nyp nassarna som har judiska rötter som den här NATO lakejen Zlatan.

Nassarna med judiska rötter? om inte det förklarar hur hopplöst vilsen du är så vet jag inte vad.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Fler och fler Europeiska länder stänger helt sitt luftrum för ryska flygplan, alltså även civila bolag. Det en gång så stolta Aeroflot är rökta.

Hittills har Storbritannien, Polen, Modavien och Tjeckien helt stängt luftrummet.
Lägg Estland till den listan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in