2022-02-24, 08:27
Medlem
remixutoheavens avatar
Frågan är om invasionen är för hela Ukraina eller enbart Donbas-området? Kommer man stanna eller känner segervittring när Donbas är övertaget?

Tänker mig att fortsätta in i landet verkar rätt galet iom vädret och tö, blir väl lite som när vintern övergick under operation Barbarossa.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Det vet jag inte. Men de förbekämpade bara en timme innan de gick in med trupp. Jämför med USA som kan förbekämpa i dagar eller veckor.

Ja så de måste kanske vara sparsamma med de som de har.
Citera
Medlem
dwgs avatar
Vänster folket är nöjda, lär tappa många % till valet.

Får hoppas att resterande världen gör Ryssland till en stor grusplan
Citera
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Putin: Vi är inte världens största krigsmakt MEN vi har atombomber"

Sades för knappt en vecka sedan.

"Det samtida Ryssland, efter Sovjetunionens sönderfall är världens mäktigaste land" sades av samme Putin idag vid halv sju-tiden ".. самой мощной державой мира"
-
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronanmam
Kanske en dum fråga men aktuell! Hur mycket skada kan en atombomb av dagens mått göra?

Lokalt mycket, men på en global nivå gör en atombomb eller två ingen större skada.

Blir väldigt förvånad om någon skulle använda sig av någon atombomb dock, det finns en anledning det bara släppts två stycken i krig någonsin.
Citera
Medlem
qups avatar
Fan bjuder dom in Annie Lööf i SRs specialsändning? Jag hyser större respekt för en lobotomerad råttas expertkunskap i ämnet.
Citera
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Men nu är det väl mer vem som använder kärnvapen först och på vilka villkor. Det Putin har gjort (om jag fattat det rätt) är att uttala något som kan tolkas med om ni sätter in vapenskrammel mot denna invasion så kommer jag att svara med kärnvapen
Tror NATO har försuttit sin chans att tukta Putin

Det är ju inte så att hela världen exploderar direkt för att man sänder av kärnvapen
Citera
2022-02-24, 08:28
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackslayer
Vad hände med att Polen och Storbritannien skulle hjälpa Ukraina? 🤦‍♂️

Invasionen har precis börjat så vi får väl se under dagen hur Polen och UK agerar.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Frågan är om invasionen är för hela Ukraina eller enbart Donbas-området? Kommer man stanna eller känner segervittring när Donbas är övertaget?

Tänker mig att fortsätta in i landet verkar rätt galet iom vädret och tö, blir väl lite som när vintern övergick under operation Barbarossa.
Titta på utländska media, trupp rullar in från Vitryssland och Odessa är ockuperat ihop med Mariupol.
Citera
Medlem
Pecka-s avatar
Kommer tredje världskriget att bryta ut nu?
Citera
Medlem
CuckerTarlsons avatar
Jag förstår inte, Ryssland vill inte att NATO ska expandera men i.om. med invasionen av Ukraina kommer opinionen i många länder öka för NATO-medlemskap. Jag själv är egentligen ganska svalt inställd till NATO men om vi nu har en granne i öst som inte har några problem med att invadera grannländer har vi väl tyvärr inte så mycket till val längre.

Snacka om realpolitiskt självmål från Putins sida, undrar vad ryska militären, näringslivet och för att inte tala om vanliga ryssar anser om detta. Tuffa tider väntar framöver för Ryssland och då hänger Putin löst. Ska bli spännande att följa detta, men tragiskt för ukrainarna och ryska soldaterna som offrar sina liv, ja för vadå?
Citera
2022-02-24, 08:29
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det är inga agenter, det är svenska nationalistiska cuckolds som vill bli styrda av Putin, men som inte inser att de är bara andra man på galgen.

2014: Vi måste ner och försvara våra vita bröder i Ukraina. (Hjälpte dagens självständiga Ukrainas makt)

2022: Ukraina är judiska globalisering (hjälpte dagens Ukraina behålla sin makt)

Kappvändare i kvadrat

Andra man på galgen? De duperade, förvirrade nihilistiska incelnassarna är de första hans gyllene euarsiatiska islamiska sovjet hord kommer ställa mot väggen och likvidera när de inte längre fyller någon samhällsförstörande funktion längre. Putin hatar vita nationalister mer än vad till och med många vänsterliberaler i väst gör. Han medger ju själv att han går in i Ukraina nu för att "avnazifiera" landet.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-02-24 kl. 08:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in