Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
Det var just detta. "Vad den ukrainske gruppchefen på plats berättade". Är det verkligen objektiv och pålitlig information i det pågående propagandakriget?
Är du från vettet människa? Kan du bara inte kolla på det klipp du talat om och åter berätta vad du ser...
https://twitter.com/Igor_from_Kyiv_/...vARcjDnTzEoodQ
Ser du en ukrainsk stridsgrupp gå omkring på ett fält? Ser du hur de under promenaden överraskas av en stridsvagn som hissar vit flagg?
Ett klipp som detta är inget ovanligt alls, jag har sett massor av liknande filmer där ryssar antingen sträcker upp armarna i luften eller 'viftar vitt'. Jag har också sett det motsatta- att ukrainska soldater kapitulerar. Vad är det som är så himla märkligt med allt detta? Säkert är det inte till fullo objektiv information eftersom dessa filmer läggs ut av båda sidor men det verkar finnas en skillnad mellan dig och många andra- du förstår inte vad som visas, inte ens efter förklaring.
Nu har jag ändå försökt att hjälpa dig till att förstå vad som händer i klippet- se till att du har någon annan i din närhet (kanske någon vuxen) då du sitter vid datorn eller TV:n... någon som kan hjälpa till med att förklara vad som visas, varför det visas och hur det skall tolkas.