2022-10-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Jag fattar inte hur de kan bo sådär. Såg en film där Ryska soldater var inkvarterade i en svinstia och börjar fatta att stian nog är rätt plats för dem trots allt.

Därför förstör detta grisfolk så mkt i Ukraina när de ser fina, rena, välstädade städer och byar. avundsjuka när de tänker på sina grishålor. Russischer schweinen som tyskarna sa under WWII.
Citera
2022-10-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackArrow
Ukrainas Head of the Armed Forces bär på en armband med nazist swastika symbolen. Zooma in.

https://twitter.com/CinC_AFU/status/1578083916296192000

Jag gissar på att fjärde riket lever fortfarande i gamla Khazaria. Samt här i Sverige bland alla tvättäkta rasbiologer.

Redan klarlagt som rysk fake news.
Citera
2022-10-11, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Vafan, det finns ett stort gäng tillverkare av den här ammunitionen som enbart under första halvåret byggt upp ny kapacitet i Australien, Saudi m fl ställen.

Det är absolut INGA problem att förse väst med tillräcklig mängd ammunition.

Källa?
Citera
Avstängd
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Underskattar gör jag nog inte. Jag utgår bara från vad vi sett hittills i kriget. Vet du vilken typ av missil det är som träffat Kyiv? Gör du inte det så sitter du och gissar bara.

Precis, när du säger att "Amerikanerna sköt också civila Irakier i Bagdad" så har det ingenting med det Ryssland gör just nu och berättigar absolut inte beteendet.

EDIT: Såg nu vad du syftade till. Whataboutism är inte när man tar upp en händelse i samma krig utförd av samma sida fattar du väl?
Hur fan ska jag kunna veta vilka missiler man använder? De har liksom ett batteri att välja mellan.

Jag har inte diskuterat bombplan med vare sig dig eller någon annan så du sitter och bygger halmgubbar.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det finns några eftersatta hålor. Ryssland är världens till ytan största land, det tar tid även för en kreatör som Putin att modernisera allt.

Hur ska det gå till nu när han säger att han ska återuppbygga Ukraina efter att han pulveriserat allt? Hur många århundraden?
Citera
2022-10-11, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Du upprörs över att 8 ukrainare har dött i robotattacken mot Kiev. Jämför det med de 50.000 ryska soldater som har dött i kriget. Värderar du ukrainare så mycket högre..?

Varje död är en tragedi.
De döda ryska soldaterna var dock brottslingar som helt utan anledning gick till våldsamt angrepp mot oskyldiga människor.
Citera
2022-10-11, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Att vi skulle kunna agera neutralt i denna situation,förstår du nu!
Självklart ska vi inte vara neutrala här. Jämför med Sovjets anfall på Finland. Sverige stöttade enormt med både manskap och materiel. Lika självklart stöttar Sverige detta fall där Ryssland oprovocerat attackerar Ukraina.

Är du verkligen ”vi”? Det tror inte jag Vatnik.
Citera
2022-10-11, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Jaja, när du skriver det i fet stil så behövs inga källor antar jag.

Livesändning från franska parlamentet. Kommer kanske laddas upp nånstans senare
Citera
2022-10-11, 19:32
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Hur fan ska jag kunna veta vilka missiler man använder? De har liksom ett batteri att välja mellan.
Ett batteri av kryssningsmissiler att välja mellan?

Du säger att den har skitbra precision och sprängkraft men har inte en aning om vilken missil det är?

Gå och lägg dig nu.
Citera
2022-10-11, 19:33
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Jag vet inte om man kan uppfatta det så efter 1992 då det ändrades.
Sveriges nuvarande säkerhetspolitiska doktrin lyder: ”Sveriges militära allians-frihet syftande till att vårt land skall kunna vara NEUTRALT i händelse av krig i vårt närområde består.”

https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/...anser_GL02U407
"Ska KUNNA vara neutralt!" Inget man behöver vara mao!
Citera
2022-10-11, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackArrow
Ukrainas Head of the Armed Forces bär på en armband med nazist swastika symbolen. Zooma in.

https://twitter.com/CinC_AFU/status/1578083916296192000

Jag gissar på att fjärde riket lever fortfarande i gamla Khazaria. Samt här i Sverige bland alla tvättäkta rasbiologer.

Helvete vilket patetiskt tramsande.

Inte enbart att det är uppenbart fejk - det är DEBUNKAT I TRÅDEN minst 10 GÅNGER bara det senaste dygnet.

Din tragiska vattenskalle!
Citera
2022-10-11, 19:34
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Typiskt Elon Musks megalomani. Han tror sig stå över alla andra, uppenbarligen.

Logan Act som Musk eventuell bryter mot. Tror det är fängelse på straffskalan:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Logan_Act
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in