Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-12, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
OKEJ. Och jag tror på fred på jorden och tomten.

Man kan leva i lalala-land och tro att alla älskar varandra och är snälla, eller så lever man i riktiga världen.

I den riktiga världen så har den här konflikten 3 möjliga slut:

1. Ukraina accepterar fredsförslagen
2. Ukraina vägrar och blir jämnade med marken
3. Västvärlden går in i konflikten, och det slutar i ett massivt världskrig med hundratals miljoner döda.

Jag föredrar 1. Vilken föredrar du?
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jaf föredrar 3.
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.guld
Jag med
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja. Vi är nog ganska många.
Jag hoppas att ni förstår att det alternativ (3) ni föredrar lär utkämpas med kärnvapen och bli den mänskliga civilisationens undergång.
Jag har svårt att förstå hur någon människa kan föredra alternativ 3.
Citera
2022-10-12, 16:50
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ryssland bombar sönder viktig infrastruktur och energiförsörjning i Ukraina. En stor del av ukrainare har inte tillgång till el och rinnande vatten. Zelensky har panik.

https://www.youtube.com/watch?v=1u519OI7pPM

Nu har Ryssland slutat dutta runt infrastrukturen. Nu kommer folk dö på riktigt. Zelensky borde ha tagit emot fredsförslaget, nu kommer folk dö i onödigt stor skala.

Har putler gett fan i att invadera Ukraina så har mist 80 000 rySSar varit i livet. Nu har dom dött förgäves eftersom putler kan aldrig vinna kriget. Hur stor del av rySSnaZZarna har endast utedass? Jo en helvetes massa miljoner mer än Ukraina.

Förresten har ni fått igen strömmen i Belogrod? Det visst någon rySS som rökte där........
Citera
2022-10-12, 16:51
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Som sagt bara civila och civil infrastruktur inget militärt befann sig där då.
Skojar du med oss? Eller är du så IQ-befriad att du inte vet vad bron används till? Förutom civiltransporter= civila bilar, buss, tog, lastbilar.

Lägg upp bevis på att militären inte använder bron så kanske någon tror på dig😅😅😅
Citera
2022-10-12, 16:52
Medlem
Citat:
Det fanns fredsförslag, och hade man bemödat sig att lyssna så hade man vetat. Fredsförslagen var:

1. Man erkänner Donbass som en autonom region
2. Ukraina lovar att inte gå med i NATO och husera vapen i landet
3. Vattenförsörjningen till Krim säkras

Ovanstående var på bordet och påväg att signas i april, innan Boris Johnson (på USAs militärindustriella komplex order) åkte till Ukraina och avrådde från fredsförhandlingar.

Förmodligen är detta nu borta från bordet och Ryssland kommer att ta mycket mer än de tidigare ville. De kommer med stor sannolikhet ta Kherson, Odessa, och stora delar av kusten.

Det är ju omöjliga förslag för en självständig nation att gå med på. Ett hånfullt sätt att förklara krig på.
Citera
2022-10-12, 16:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Jag hoppas att ni förstår att det alternativ (3) ni föredrar lär utkämpas med kärnvapen och bli den mänskliga civilisationens undergång.
Eftersom att det alternativet inte finns och än mindre kommer finnas. Taktiska kärnvapen förstör ingen jord
Citera
2022-10-12, 16:53
Medlem
Citat:
Det fanns fredsförslag, och hade man bemödat sig att lyssna så hade man vetat. Fredsförslagen var:

1. Man erkänner Donbass som en autonom region
2. Ukraina lovar att inte gå med i NATO och husera vapen i landet
3. Vattenförsörjningen till Krim säkras

Ovanstående var på bordet och påväg att signas i april, innan Boris Johnson (på USAs militärindustriella komplex order) åkte till Ukraina och avrådde från fredsförhandlingar.

Förmodligen är detta nu borta från bordet och Ryssland kommer att ta mycket mer än de tidigare ville. De kommer med stor sannolikhet ta Kherson, Odessa, och stora delar av kusten.

Tänk att ryska fredsförslag alltid ska vara utpressning. Sen gapar ryssarna att de villl ha fred och att deras "fredsförslag" ignoreras.
Citera
2022-10-12, 16:55
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
OKEJ. Och jag tror på fred på jorden och tomten.
Man kan leva i lalala-land och tro att alla älskar varandra och är snälla, eller så lever man i riktiga världen.
I den riktiga världen så har den här konflikten 3 möjliga slut:
1. Ukraina accepterar fredsförslagen
2. Ukraina vägrar och blir jämnade med marken
3. Västvärlden går in i konflikten, och det slutar i ett massivt världskrig med hundratals miljoner döda.
Jag föredrar 1. Vilken föredrar du?

Det finns bara ett möjligt slut. Ryssland förlorar kriget. De har faktiskt redan förlorat, vad vi ser nu är bara dödsryckningarna. När Ryssland inte förmådde att genomföra några fler offensiver efter Donbasoffensiven var krigets utgång fastställt. Offensiverna mot Siversk, Sloviansk och Kramatorsk uteblev; Ryssland hade förbrukat alla offensiv förmåga. I Juli var kriget förlorat för Ryssland.
Citera
2022-10-12, 16:57
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro

Edit:
En till rysk SPG utslagen av målsökande artilleri (Excalibur?). Här överlever en i besättningen och tar sig ut, och vagnen exploderar inte som de andra två. Men återigen: varför står de bara där. Det finns ju uppenbart trupp till fots bredvid så de verkar inte vara på väg någonstans.

https://twitter.com/uaweapons/status...Tqktff0K_9WEIA

Räcker ju ioförsig att den blir så trasig den inte går att använda efter träff. Ja ryssarnas beteende är märkligt. Om den inte användes borde man ju köra in den i en skogsdunge och kamouflera den. Kanske den gick söder under färd och var sitting duck. Kanske det är sånt kaos nu, dom bara springer runt random och saknar befäl och instruktioner och helt saknar utbildning nu.

Tror Ben Hodges har rätt med tanke på hur otroligt dåligt ryssarna strider att Krym kommer att vara åter i Ukrainas händer till sommaren:

https://youtu.be/g5WztvkeMLc
Citera
2022-10-12, 16:59
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Den/de är kanske jävligt less på all skit i världen och att framtiden ser åt helvete ut vilket som, så varför dra ut på det mer?
Citera
2022-10-12, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Jag har mer o mer börjat acceptera att jag ska uppleva en plågsam död i en kärnvapenattack, dock tycker jag inte att det är värt det. Men det är jag

Ja kärnvapen är ett gissel.
Utan de hade sannolikt haft fler krig men samtidigt kan hela världen (i princip) förgöras när galningar bestämmer sig för att använda de. Terrorbalansen förutsätter att alla som besitter kärnvapen inte vill förstöra världen utan bara gör det om man själv blir attackerad med just dessa vapen.
Citera
2022-10-12, 17:02
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det handlar inte om någon enskild region utan om livet och friheten för väldens alla fria länder. Andra världskriget handlade inte om Polen utan om demokratins och den fria väldens och civilisationens överlevnad. Samma sak nu. Fria människor som står upp mot förtryck och mord.

Fria människor som försvarar Lenins, Krusses, och Stalins gräns. Den ska vi inte ändra! 1 miljon döda är ingenting. Alla världens fria länder, som är nästan lika många som bor i Indien, ska skicka en lastbilschaufför var in i Ryssland, så Putin lär sig. Vem kan tänka sig en viktigare utmaning för demokratin som vi kan nå med mindre ansträngning?
Citera
2022-10-12, 17:02
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Okej. Jag tycker inte att någon obskyr region i östra Ukraina är värt ett kärnvapenkrig och hundratals miljoners liv.
Det är det nog bara Putin och hans gäng och foliehattarna i tråden som tycker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in