Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Att du som en putlerist vill få bort NATO förstår jag. Det ger Putin en öppning till att angripa fler länder i Europa.
Dock är USA en väldigt viktig del av Europas militära försvar. USA är vad som gör att Europa och NATO inte går att besegras. Utan USA är situationen mer osäker. I teorin skulle det förstås kunna fungera utan USA, men då måste de europeiska länderna satsa mycket mer på eget försvar. Men vill de det?
USA är en ockupationsmakt i Europa med alla sina militärbaser. Tyskland och Italien är speciellt utsatta och man litar inte på dom utan håller ett vakande öga på sina vasaller. Att dom köpte lite för mycket gas och olja från Ryssland var synden vi nu får lida för.
Jag förstår inte varför du tycker att EU är svaga då många av länderna har en avancerad krigsindustri. Organisationsmässigt är vi mycket bättre än USA. Vi klarar oss bra utan storebror USA som ständigt sneglar över vår axel, vi klarar av att stå på egna ben eller hur. Många använder medlemskapet i NATO för att skära sina egna kostnader och rida på USA:s makt (tex. baltstaterna) men långt ifrån alla. Ska vi nu rusta mot Ryssland ska vi göra det med köp av egna vapen och inte föda USA:s krigsindustri men se Polen och andra länder vad dom köper ägda som dom är av USA. Det är dags att EU och Europa blir självständiga och en region att räkna med i världen ekonomiskt och inte falla ihop på detta ynkliga sätt. Vi skulle behöva billig gas och olja från Ryssland tills vi byggt ut kärnkraften och sparkat bort klimatdårarna men nu är vi beroende av USA vad det gäller energi och det blir så dyrt att vi förlorar all konkurrenskraft gentemot asien.
Jag har inget emot USA som land, det är fantastiskt och har skapat mycket men de senaste årtiondena har Washington fullständig ruttnat upp. Vi måste ta mer avstånd ifrån dårarna så att sådant här i händer igen. Hande vi inte haft dessa landsförädare bland EU-eliten så hade vi ordat upp alla problem med Ryssland och Ukraina hade sedan länge varit medlemmar av EU. Det är ju löjeväckande då USA och NATO har mer att säga till om än våra folkvalda.
Tjänar alla på det så vill alla och jag är övertygad om att vi tjänar stort på det.