2022-10-27, 16:31
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Vad jag tror du missar är att Pentagon ofta sponsrar medicinsk forskning, utan militära syften, har själv varit med och sökt pengar från Pentagon för svensk medicinsk forskning. Sen, om du läser källan, ser du att det delvis var frågan om ombyggnad av gamla sovjetiska vapenfabriker, så där fanns även militära skäl för Pentagon att lägga sig i.

Jag ser att vi börjar närma oss bekräftade av militära intressen..

Steg för steg.. ni kommer komma dit.
Citera
2022-10-27, 16:31
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
När jag skriver om ukrainsk nazism är det detta som är mest framträdande:
Min definition av nazism (extremhöger)
- Hat mot den Andre (i Ukrainas fall, det ryska)
- Totalitarism
- Militarism

- Offerroll
- Nationen ska renas
- Symbolik och estetik är viktigt verktyg.
- Historiskt/ideologiskt tankegods: Bandera
- Helt centrerad omkring den egna nationen (dvs gillar inte förklaringar om möjliga fördelar med världskapitalism, öppna gränser)

Det är särskilt kombinationen av hat, militarism och att det finns en sak som är rätt som är farlig.
Som av en händelse passar samtliga punkter ovan in på Putins budskap och propagandan i rysk stats-tv, inklusive en festlig uniform i bästa Dr Evil-stil:
https://www.thebulwark.com/russians-...gandists-talk/

Till att börja med talade Putin redan från början om motståndare som skadedjur i form av flugor som flyger in i ens mun och stör. Sedan lät man Kirill välsigna ”specialoperationen”.’Det följdes upp vid det okända massmötet där man skickade upp en känd högerextremist som skanderade ”heligt krig” med en läderklädd näve i luften.

För den som är intresserad av symbolik föreslår jag en titt på flaggan i bakgrunden här, med texten ”ortodoxi eller död”:
https://twitter.com/jenniearcheo/sta...57BQ_K-0EFEGqw
Här får vi också njuta av tankar om att ukrainare egentligen är ryssar som drabbats av en ”sjukdom”, som ”män som blivit spirituella transvestiter” (!). ”Hat mot den andre”, var det vad du sade…?

Eller kanske Sovolyovs ”kamp mot Satan”:
https://twitter.com/juliadavisnews/s...57BQ_K-0EFEGqw
Här har du ”offer-rollen” också.

Och så har vi förstås Krasnovsky med eget program i rysk stats-tv som flinande pratar om att dränka barn och bränna ukrainare levande:
https://twitter.com/eldarmamedov4/st...57BQ_K-0EFEGqw

För att vara en skribent som säger sig vara neutral är det helt otroligt hur du lyckad hoppa i fel tunna varenda gång. Det finns ett proto-fascistiskt land i denna konflikt, och det är inte Ukraina.
Citera
2022-10-27, 16:32
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LortJohan
Man skrev 2005 på ett avtal om att hjälpa Ukraina att ta hand om bland annat dödliga patogener som fanns kvar från Sovjets gamla biovapenprogram. Ryssland var också en del av detta projekt fram till att dom invaderade Ukraina 2014.

Här är avtalet ifrån 2005:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/840_138#Text
"Agreement between the Ministry of Health of Ukraine and the Ministry of Defense of the United States of America regarding cooperation in the field of preventing the spread of technologies, pathogens and knowledge that can be used in the development of biological weapons"

Labben var dock finansierade och ägda av Ukraina.

... så vi kan konstatera att det inte är endast Civila BioLab?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
1. Passerat.. jag för längesedan. Gå bak i min ainlägg så ser du att det var en"fälla" för er Shills... som hugger direkt på allt och kräver alla möjliga käller när ni inte är nöjda.. det var precis tanken.. och ni fick serverat Pentagon.
2. Min källa bekräftade de ni Shills från börja förnekade.. att det inte alls fanns några BioLab i Ukraina och allt var en konspirationsteori.
3. Nu förväntar ni er att det i en militär pressrelease ska öppet deklareras att man visst forskar på biovapen.. utan ni går

Säg mig.. tror du fortfarande på att invasionen av Irak handlade om påstådda massförstörelsevapen?

.. varför inte? amerikanske Genraler var mycket bestämda och självsäkra i sina uttalanden.
Dina inlägg är väldigt osammanhängande , vad vill du ha sagt?
Jag förstår att du inte gillar bio-lab .Vad är felet med bio-lab? ,finns ju i alla länder!

Bio-lab är intressanta företag , många på svenska och amerikanska börserna (investera i dem, se möjligheterna inte bara problemen)
Citera
Avstängd
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Fullständigt ovesäntligt vad Indien, Latinamerika, Afrika, "islamistiska världen" eller sydöstra asien tycker eller anser om västs regelverk eller världens fungerande. Alla dessa följer , utnyttjar och har SJÄLVA gjorts sig helt beroende utav "västs" leverne. Utan västs hjälp hade du kunnat stryka 90% av dessa platserna direkt, eftersom att de hade varit några få stammar som lyckats överleva sina egna tillkortakommanden och utomstående påverkan som svält, pest, sjukdomar osv osv. Att dessa sitter och "avskyr" väst samtidigt som de är helt och hållet beroende(självvalt) utav väst säger ingenting mer än hur lätt det är att följa en korkad massa sålänge man är livegen.

För övrigt är huvuddelen utav det såkallade sydöstra Asien i allra högsta grad positivt OCH i levande samarbete med väst. Malaysia, Singapore, PGN, Fillipinerna och Burma är i allra högsta grad exempel på detta. Deras interna religionskonflikter ligger utanför deras politiska och folkvilliga drift efter västliga funktioner.
Nu var det ju inte huvudsakligen dessa länders åsikter som var det relevanta i det jag citerade, men fortsätt gapa du. Jag skiter fullkomligt i dig
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Sluta trassla in dig....

1. Det var ni Shills som påstod att det inte fanns några BioLab. Jag motbevisade er
2. Till pudelns kärna.. detta.. Fokus nu.. just detta och inget annat. Jag motbevisade er.. med Pentagon som källa.. att Ryssland hade rätt i USAs inblandning i dessa BioLab.
Vad som tillverkas eller försegår där vet varken du eller jag... inte ens om du så skulle jobba för MSB, FOI med Psykologiskt försvar.

Det är nog du som trasslar in dig. Du har lyckats bevisa irrelevanta men kända fakta, so what?

1. Jag är inte ni, shills? Är det lite som ändtarmen som en av dina kollegor skrev om igår eller när det var?
2. Precis, och alltså helt ointressant. Tills dess annat visats så var det fråga om precis det som ange och inget annat.

Sen vet ju både du och jag att det du håller på med ingår i den ryska påverkansoperationen där man vill flytta fokus från det ryska folkrättsvidriga angreppet på Ukraina. Varför du gör det får du tänka över själv, är du en nyttig idiot, får betalt, är nazist eller nåt annat? Jag vet att jag arbetar för fred, frihet och demokrati, så oavsett vad du säger eller gör vinner jag den moraliska kampen, för du är en ond skurk av en eller annan anledning. j
Citera
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Biolabs världen över, man skaffar kunskap, biologiska vapen är utdömda. Har ingen framtid. Ukraina använder inte sådana vapen.

Sovjetunionen var beredda att använda sådana vapen och USA hade stor forskning på den tiden också. Men vi kommer ifrån ämnet som gäller den ryska invasionen.

Det var många påståenden utan uppbackning... eller eget "tyckande"

Bättre kan du.
Citera
2022-10-27, 16:33
Medlem
Citat:
1. Passerat.. jag för längesedan. Gå bak i min ainlägg så ser du att det var en"fälla" för er Shills... som hugger direkt på allt och kräver alla möjliga käller när ni inte är nöjda.. det var precis tanken.. och ni fick serverat Pentagon.
2. Min källa bekräftade de ni Shills från börja förnekade.. att det inte alls fanns några BioLab i Ukraina och allt var en konspirationsteori.
3. Nu förväntar ni er att det i en militär pressrelease ska öppet deklareras att man visst forskar på biovapen.. utan ni går

Säg mig.. tror du fortfarande på att invasionen av Irak handlade om påstådda massförstörelsevapen?

.. varför inte? amerikanske Genraler var mycket bestämda och självsäkra i sina uttalanden.
Det är ju bara att kolla in din posthistorik så ser man ju vilken jävla stolle du är.

Håll dig till konspirationsteorier så slipper vi dig här!
Citera
2022-10-27, 16:33
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Har du läst det du själv länkar till?

Det finns inga biovapen-program i Ukraina. Anledningen till att USA stödjer biolab i Ukraina är för att forska på SKYDD mot biovapen och faktumet att Ryssland hade stora mängder biovapen som försvunnit då Ryssland är ett korrupt skitland.

Inte ens du kan vara så dum/naiv?

Byt nu ut USA mot Ryssland.. så får jag se om du resonerar likadant.
Citera
2022-10-27, 16:34
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Allt fler verkar inte tro på en rysk reträtt från Kherson. Ryssarna planerar att stanna? De försöker luras?

https://twitter.com/Flash_news_ua/st...24288102846464

På vadslagningsmarknaden föll sannolikheten för Kherson i ukrainska händer vid nyår till 30% idag. Min bedömning liknar marknadens.
Citera
2022-10-27, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
När jag skriver om ukrainsk nazism är det detta som är mest framträdande:
Min definition av nazism (extremhöger)
- Hat mot den Andre (i Ukrainas fall, det ryska)
- Totalitarism
- Militarism
- Offerroll
- Nationen ska renas
- Symbolik och estetik är viktigt verktyg.
- Historiskt/ideologiskt tankegods: Bandera
- Helt centrerad omkring den egna nationen (dvs gillar inte förklaringar om möjliga fördelar med världskapitalism, öppna gränser)

Det är särskilt kombinationen av hat, militarism och att det finns en sak som är rätt som är farlig.
Och på vilket sätt är Ukraina totalitärt? Har du ens klart för dig vad politiska begrepp betyder?

Skillnaden mellan auktoritär och totalitär är att den första kräver av sina medborgare ständig "mobilisering" med jättelika möten - typ Hitlers i Nürnberg eller Musse på balkongen på Piazza Venezia - medan auktoritära regimer snarare vill att folk ska fortsätta sina liv ungefär som vanligt och inte lägga näsan i blöt.

Inte ens Ryssland är ännu att betrakta som en totalitär stat - även om kursen ditåt är tydlig.

Men Ukraina? Hur tänkte du där? Googla "Ukraine totalitarian" och inte får du många träffar minsann. Men det är väl Zelensky som kontrollerar Google, inte sant?
Citera
2022-10-27, 16:35
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Nej. Ryssland invadera pga Nato, Nato skickar vapen till Ukraina för att kriga indirekt mot Ryssland. Så det är ett proxykrig

Öhhhh krigar Ukraina indirekt mot Ryssland av vad jag har sett så är det rätt direkt, som Ukraina tar tillbaka sitt land, gör dej själv en tjänst och gå om Svenska kursen du fick av GRU, sen förstår att du menar genom att Sverige stödde Finland under vinterkriget med materiel och med frivilliga, så enligt din absurda å helt barnsliga förklaring bedrev Sverige proxy krig mot Sovjet då

fan vilken låg nivå du försöker dra detta till tönt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in