Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-31, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Och folket kommer som vanligt i kläm.

Jag har kontakt med en från Ukraina, och hon vill inte ha mera krig. Tyvärr tycker en del att kriga sig fram till fred är den enda vägen att gå, men jag tror inte på det, inte mot en supermakt. Nej, utan fredsförhandlingar är enda hållbara vägen framåt för mänskligheten, allt annat är dumt och medför död och misär.

De som vill ha mera krig, delta själv så tar det nog inte så lång stund förrän ni inser att det där med krig inte var någon bra idé.
Självklart vill ingen med vett i skallen ha mer krig, men att göra eftergifter till angriparen Ryssland är att be om mer krig.

Vad hindrar då Ryssen att starta nya krig? Nej, vägen mot fred är att tydligt tala om för Ryssen att deras angripskrig inte tolereras, och det måste göras på ett språk de förstår. Turligt nog är de ingen supermakt så det kommer inte att kosta oss i väst särskilt mycket att framföra budskapet.
Citera
2022-10-31, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Det landet detta forum finns Sverige tex. har en ammunitionstillverkning på världsnivå sedan 200 år. Många länder inom EU har motsvarande. Du pratar papegoja!!

Och det landet, Sverige, har lovat ,Ukraina fullt stöd fullt ut och det är länder som liksom Sverige står för det man lovar.

Vi talar inte ryzzland där man ljuger konstant hotar konstant och då tycker man är listig och smart.
Krig handlar också om moral, etik och krigets lagar tidigare överenskommelser och avtal. Det har Putins och hans kleptokrater missat helt!

Det spelar ingen roll om ett land har haft eller har en ammunitionstillverkning i världsklass. Försvinner viljan att hjälpa så får inte Ukraina hjälp.

Länder ändrar sig, Jag hoppas att Sverige och väst fortsätter hjälper Ukraina. Det är i Sveriges intresse att göra så. Men kan det ändras? Ja framtiden är inte skriven i sten.
Citera
2022-10-31, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det spelar ingen roll om ett land har haft eller har en ammunitionstillverkning i världsklass. Försvinner viljan att hjälpa så får inte Ukraina hjälp.

Länder ändrar sig, Jag hoppas att Sverige och väst fortsätter hjälper Ukraina. Det är i Sveriges intresse att göra så. Men kan det ändras? Ja framtiden är inte skriven i sten.

Dom något så när utvecklade länderna vågar inte låta Ryssland vinna. Ju längre kriget pågår, desto värre för Ryssland. Det finns fortfarande en chans att dra sig ur men först måste ledargarnityret i Ryssland avlägsnas.
Citera
2022-10-31, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Har diskussionen förutsatt att västs vilja att stötta Ukraina kommer att minska? Om vi bortser från de fabler som alla otaliga Vatniks i tråden hävdar är sanningen? Om inte så är verkligheten nog snarlik med min beskrivning, dvs att den inte kommer minska.

Hypoteser grundade på osanning och teorier utan bäring är lätta att bortse ifrån när slutsatsen pekar på ett divergerande resultat. Tänk om.

Ingen av oss kan se in i framtiden till 100 procent. Jag har inte heller sagt att vad som kommer att hända. Jag endast tagit upp att det finns risker. Inte ens sagt om risken 1 procent eller 99 procent. Risken finns för Ukraina styr inte över sitt eget öde då landet saknar resurser och måste få hjälo av andra.

England är ett problem. Landets ekonomi är jvl dålig och deras nya premiärminister sa tidigare när han var finansminister att man måste spara på militären.
Citera
2022-10-31, 20:42
Medlem
Citat:

Jag har kontakt med en från Ukraina, och hon vill inte ha mera krig. Tyvärr tycker en del att kriga sig fram till fred är den enda vägen att gå, men jag tror inte på det, inte mot en supermakt. Nej, utan fredsförhandlingar är enda hållbara vägen framåt för mänskligheten, allt annat är dumt och medför död och misär.

De som vill ha mera krig, delta själv så tar det nog inte så lång stund förrän ni inser att det där med krig inte var någon bra idé.

Finns nog ingen normalt funtad människa i hela Ukraina som vill ha krig. Däremot så är det nog väldigt många som förstår att om man underkastar sig Kremls ok som man gjorde i så många årtionden så finns det risk att man aldrig eller åtminstone inte under överskådlig tid kan kasta av sig detta ok.
Enda alternativet för Nazityskland var villkorslös kapitulation och ett från rysk sida villkorslöst tillbakadragande med ukrainska krav är väl det enda som finns att erbjuda vid ett förhandlingsbord.
Citera
2022-10-31, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Väst ser just nu tydligt vad alternativet är.

Sluta hjälpa och låta Ryssland bomba sönder och mörda fritt. Igår Syrien, idag Ukraina och i morgon vi.

Just nu gör man det. Men länder ändrar sig. Se USA och Afghanistan som exempel. Jag säger INTE att kommer att hända utan att det finns en risk. Jag hoppas att Ukraina segrar. Men är det 100 procent säkert? Nej

Ingen av oss kan se in i framtiden.
Citera
2022-10-31, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Det är det som är ändamålet med rysstrollen här, splittra och söndra, subtilt eller via direkt whatabout och sanningsföränding.. men de gör ett för jävla uselt jobb, precis som i Ukraina. Men förstår inte, som en retard. Ryssen kommer att krossas oavsett.

Så visst i teorin har du rätt, men kommer inte hända.

Ja klart ryssarna vill minska länders vilja att stödja Ukraina. Om de inte försökte göra det så vore de riktigt dumma i huvudet. Kommer de lyckas? Troligen inte men är jag 100 procent säker? Nej.
Citera
2022-10-31, 20:46
Medlem
Citat:

Citat:
Men kan det ändras? Ja framtiden är inte skriven i sten.[/quote]

Nej det kan ikke ændres. Jo fremtiden er skrevet i sten.

Vestens demokratiske lande kommer aldrig at bøje sig for diktaturet Rusland - Det er skrevet i sten!

Glem jeres ønsketænkning om at i ved snedig retorik kan lure vestens demokratier til at acceptere Russisk overherredømme - det kommer aldrig til at ske - Det er skrevet i sten!
Citera
2022-10-31, 20:46
Medlem
Citat:

Fan vad tröttsamt när ni håller på och vädjar om fredsförhandlingar och försöker spela på att det vore bäst för Ukraina. Varför försöker ni komplicera till det? Det enklaste är väl om Putin drar tillbaka sina trupper?
Försök inte väva in ditt Putinrunkande i något som kan framstå som intellektuellt eller empatiskt. Ondskan lyser igenom och den blir än mer osmaklig och vidrig ju mer du försöker klä in den.
Citera
2022-10-31, 20:47
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ingen av oss kan se in i framtiden till 100 procent. Jag har inte heller sagt att vad som kommer att hända. Jag endast tagit upp att det finns risker. Inte ens sagt om risken 1 procent eller 99 procent. Risken finns för Ukraina styr inte över sitt eget öde då landet saknar resurser och måste få hjälo av andra.

England är ett problem. Landets ekonomi är jvl dålig och deras nya premiärminister sa tidigare när han var finansminister att man måste spara på militären.
Men det är bara spekulationer. Vad händer om Putin får en hjärnblödning. Om det ens fanns något tecken på att det du säger kommer att hända, kan det vara intressant, men det finns inga sådan tecken egentligen, mer är en önskan att du vill att det ska bli så.
Det här handlar inte om vad du vill ska hända.
Senast redigerad av EnCarte 2022-10-31 kl. 20:51.
Citera
2022-10-31, 20:48
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Turligt nog är de ingen supermakt så det kommer inte att kosta oss i väst särskilt mycket att framföra budskapet.

Har du läst det i media? Du borde läsa lite om Rysslands nya supervapen, speciellt RS-28 Sarmat (Satan 2, Natos beteckning) som är en rysk interkontinental ballistisk robot (ICBM) utrustad med kärnvapen. Tydligen kan en sådan robot nå mål i USA och Europa inom loppet av minutrar. Städerna blir pulvriserade och det finns inget sätt för NATO att stoppa dem heller.

Visst låter det inte så bra?
Citera
2022-10-31, 20:49
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:

Höga militära befälhavare inom USA och Nato har förklarat och sagt att 'Ryssland kommer inte tillåtas vinna' när sådana människor säger något så gör dom det en gång och räknar med att övriga begriper att det är vad som gäller. Jag hörde och fattade vad som menades...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in