2022-02-27, 07:38
Avstängd
Tror det hela kommer sluta i att Ryssland delar landet och tar över de rysktalande områdena vilket innebär ca en tredjedel av landet, hela kustområdet. Det är förstår väldigt tråkigt men nödvändigt på sikt för att få lugn och ro. Extremisterna i Kiev får skylla sig själva. Kan man inte respektera minoriteter är det bättre det blir så här. Sedan 2014 har de jävlats med de etniska ryssarna och dödat ca 23000 civila.

Vi får hoppas det inte blir ett utdraget krig men det beror också till stor del på Europa och USA som pumpar in vapen till mestadels nazistiska enheter då den reguljära ukrainska armen verkar ha upplösts av vad jag hör. Ska bli intressant att se hur väst i framtiden ska bortförklara att de stöttande extremister.
Citera
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Exakt, bara ryssar som enligt dig alla borde dö. Hitler och nazisterna ansåg att ryssarna är undermänniskor och skall dö. Ohyra, precis som du kallade dem.

Du tjatar om att du inte är nazist men du uppfyller alla kriterier. Inte mitt fel om du inte förstår definitionen. Var glad att jag någon försöker upplysa dig.
Ger man sig på oskyldiga förtjänar man att dö.
Det har ingenting med nazizt att göra.

Snälla lämna tråden nu, du är som ett barn som inte vill eller kan förstå.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Bra att tsmc hoppar på sanktionsvågen så att ryssarna inte kan tillverka sina chip.

https://www.tomshardware.com/uk/news...raine-sanction
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Vad är det som händer menar du som tyder på det?
Finns även uppgifter som tyder på att de är väl motiverade att "rädda" ryssar boendes i Ukraina från västpakten Nato. Och från Ukrainska nationalister.
Googla "40 people burned in Odessa".

Där ukrainska nationalister och nazister brände inne 40 pro-ryska i House if trading 2014 i hamnstaden Odessa.

Hela denna konflikt är mer problematisk än vad 99% av naiva svensken förstår.

Som du säger, Ukraina är inte heller några änglar. Men som du säger kan tänka mig det finns många motiverade, men finns säkert dom som satt på cs för två veckor sen med sina ukrainska vänner etc och nu plötsligt ska belägra dom.

Men som du säger vi blir matade av propaganda från alla håll dagligen.
Citera
2022-02-27, 07:39
Medlem
När tror ni Ryssland tagit över Kiev ordentligt?
Citera
2022-02-27, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
A-laget verkar befinna sig här på Flashback.
Njae det tror jag faktiskt inte Det är så mycket ovidkommande i tråden och störrt omöjligt att få ett samlat grepp om det som skrivs. Men kortfattat så har Putin helt missbedömt läget och om det är rådgivarnas medvetna val eller inte låter jag vara osakt.
Citera
2022-02-27, 07:40
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ryssarna fortsätter att skämma ut sig. Är det nån av Putins kompisar som har planerat operationen?:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-kring-ukraina

Ditt inlägg förtjänar ett seriöst svar också, och inte bara ett där man skämtar om ryssar.

Man undrar om informationen verkligen kan stämma. Från Kharkiv till Kiev är det över 40 mil och det är terräng som ryssarna inte kontrollerar. Det kan bli tufft för förbanden bara att ta sig fram och under tiden utplånar de kanske inga mängder ukrainska förband, som får någorlunda gott om yta att köra med fördröjningsstrid.

Hur som helst bådar det illa för Putin och liksom hans store föregångare rullar han nog runt på golvet och tuggar på mattan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Så det kommer inte trappas upp mer och mer som du hävdade för att Putin bryr sig om dessa människor menar du?
Som sagt..dom ger folk en chans att fly sedan börjar helvetet på riktigt.
Citera
Medlem
En 6 årig pojke sköts ihjäl i natt i Kiev ! Ute på landsbygden skjuts barn ihjäl. Ryssarna bombar barnsjukhus ! Ryska specialtrupper lägger ut mobiltelefoner på gatorna som egentligen är minor och bomber som barn plockar upp !!

Väst har börjat skicka vapen men borde också skicka trupper. Putin börjar bli alltmer desperat för det avslöjas nu att den ryska armen är dåligt informerade, dåligt förberedda, saknar vilja, saknar bränsle, kör vilse i städerna, dåligt materiel, krigskassan sinar snabbt...

Med vapen och soldater från väst kan ryssen ganska snart inte bara slås tillbaka men även krävas ansvar för det brott som begås...
Citera
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Ja min respekt för Putin har ju helt försvunnit. Man kan tycka vad man vill om han, men man måste ändå säga att sättet han anekterade Krim på vad imponerande. Att han nu sitter och trycker i nån grotta i Uralbergen visar vilken fegis han är.

Ukrainas president däremot, som stannar kvar trots vetskapen om att han kommer att dö om han blir tillfångatagen. Han visar på ett otroligt stort mod och kärlek för sitt land. Jag har svårt att tro att Maggan Andersson skulle stanna kvar i stockholm och sitta och dricka kaffe i nån källare om Sverige blir anfallen.

Lyckas nu bara Ukraina hålla detta och mota bort Ryssen så kommer nog Zelensky bli helgonförklarade i Ukraina.
Mota bort ryssen kommer de aldrig lyckas med. Ukraina är förlorat givetvis. Det man kan göra är att fördröja kapitulationen och åsamka ryssen så mkt skador som möjligt innan man ger upp.

Personligen hoppas jag de orkar hålla ut någon vecka till, det skulle nog göra att Putin förlorade ansiktet och förhoppningsvis tänker en extra gång innan han funderar på att ge sig på fler länder.
Men jag tror tyvärr inte Ukraina klarar en vecka till. Min gissning är tisdag senast. Men även det är bra, kämpat
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djvlad
Zelenskyjuden får ge ukraina tillbaks till ryssland
Sen kan kan åka till israel och jobba på folkutbytet i palestina
Varför?
Citera
2022-02-27, 07:41
Medlem
IT-snubbens avatar
Gillade den här videon. Några ryska soldater som fått soppatorsk och en ukrainare stannar till.
https://www.youtube.com/watch?v=14gVDF2b1vA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in