Citat:
Ursprungligen postat av
Hor-Ulla
Ja min respekt för Putin har ju helt försvunnit. Man kan tycka vad man vill om han, men man måste ändå säga att sättet han anekterade Krim på vad imponerande. Att han nu sitter och trycker i nån grotta i Uralbergen visar vilken fegis han är.
Ukrainas president däremot, som stannar kvar trots vetskapen om att han kommer att dö om han blir tillfångatagen. Han visar på ett otroligt stort mod och kärlek för sitt land. Jag har svårt att tro att Maggan Andersson skulle stanna kvar i stockholm och sitta och dricka kaffe i nån källare om Sverige blir anfallen.
Lyckas nu bara Ukraina hålla detta och mota bort Ryssen så kommer nog Zelensky bli helgonförklarade i Ukraina.
Mota bort ryssen kommer de aldrig lyckas med. Ukraina är förlorat givetvis. Det man kan göra är att fördröja kapitulationen och åsamka ryssen så mkt skador som möjligt innan man ger upp.
Personligen hoppas jag de orkar hålla ut någon vecka till, det skulle nog göra att Putin förlorade ansiktet och förhoppningsvis tänker en extra gång innan han funderar på att ge sig på fler länder.
Men jag tror tyvärr inte Ukraina klarar en vecka till. Min gissning är tisdag senast. Men även det är bra, kämpat