2022-02-27, 13:35
Medlem
Raktinyllets avatar
Haha ryssarna får springa hem med svansen mellan benen Alla länder skrattar åt Putler. Slava Ukraini.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Rysk trupp har tagit kontrollen över flera matvarubutiker i Kharkiv.
Ja deras hemland kraschar ju imorgon.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Lajlike
Ja precis, men måste inte ordern vara ganska glasklar då? Kan du länka mig till någon sådan video där det också är översatt så ser jag den mer än gärna.

Kan ju också vara något de bara säger för att spela dumma, typ för att lugna ner folket.

Ta den här istället, den andra var en skitsida 😂

https://m.youtube.com/watch?v=14gVDF2b1vA
Citera
Moderator
Hobbybondes avatar
Jag tror inte Ukraina kan vinna i längden. En del av mig hoppas givetvis det medans om man ska tänka i ett större perspektiv så vore givetvis det bästa att Ryssland vann med mkt ansträngning.. Fan vet vad som kommer hända om ryssen måste retirera helt. Då blir det nog inget roligt för Europa och världen. Stor risk att kärnvapnen åker fram då tror jag
Citera
Medlem
swehardrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serpenttongue
Jag känner 2 st tidigare frivilliga som packar buss idag och beger sig ner, med 3 st till.
Tänker inte namedroppa. I korta ordalag så ska dom se till att Ryssen får smaka bly.

Dom har tydligen redan sina order klara och vet exakt vad deras uppgift är. Vilket ingen av dom vill yttra sig om.
Hedersvärda karlar minst sagt, galna som arga bin, men med hjärtat på rätt ställe.

Har dem militär erfarenhet/utbildning? Det var ju det Zelensky bad om. Om man vill åka ska man nog kolla upp https://www.reddit.com/r/volunteersF...m_source=share
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Rysk trupp har tagit kontrollen över flera matvarubutiker i Kharkiv.
Men de försvann väl sen när de snott vodkan?
Citera
Medlem
Ryssarna möter hårt motstånd. Mycket hårdare än väntat.

https://twitter.com/RALee85/status/1497878028898160641

https://t.me/voynareal/10349

Man märker att ukrainaren är förbannad och förolämpad över att behöva ha med osnutna ryska rekryter att göra.

Och att behöva ha dem i sitt land överhuvudtaget.
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Varför ska det Ukrainska folket kämpa för USAs globalistprojekt? Tror de tröttnat på det vid det här laget.

Därför de anser det avsevärt trevligare att i framtiden kunna låta sina barn resa fritt och göra karriär i Europa jämfört med att rensa rödbetor i Ryssland. Det är inte svårare än så. De har insett möjligheten till ett bättre liv och det ligger i väst. De vill nycker hellre, naturligtvis, vara en del av det öppna Europa.
Citera
2022-02-27, 13:36
Medlem
dannbaggens avatar
Aktuell lägesbild just nu:
https://upload.wikimedia.org/wikiped...kraine.svg.png

Ta gärna fram linjalen och miniräknaren och kolla själva. Borträknat Krim och delar av Donbas som ju varit ockuperade av Ryssland sedan 2014 så har Ryssland lyckats ta .. tadaaa ... under 1% av Ukraina. Och ingen signifikant stad.

4000 döda soldater för under 1%. Det går sådär för Putte i Kreml.

Och Ukraina har mer vapen och drivmedel nu än i torsdags morse...
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nu har jag ju inte frågat dig, men du lyckas ju inte heller visa att ukrainare anfallit civila i Donbas och Luhansk.
Spöken då eller gröna män från Mars?

Eller, de kanske bombat sig själva.

Lev med faktumet att ukrainare har bombat och dödat ukrainare. Det har FN fastslagit i flera rapporter.
Citera
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Jag känner 2 st tidigare frivilliga som packar buss idag och beger sig ner, med 3 st till.
Tänker inte namedroppa. I korta ordalag så ska dom se till att Ryssen får smaka bly.

Dom har tydligen redan sina order klara och vet exakt vad deras uppgift är. Vilket ingen av dom vill yttra sig om.
Hedersvärda karlar minst sagt, galna som arga bin, men med hjärtat på rätt ställe.
Hoppas det går vägen och alla får komma hem helskinnade sen. Vet att Skillt brukade skriva en del på Twitter men nu var han då spårlöst försvunnen. Kanske har han fullt upp med byggfirman.
Citera
Medlem
Citat:

Är det flashbacks egna ukraina-carolus commiesin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in