2022-02-22, 11:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
”Mata inte djuren”, ”kliv inte på gräsmattan” etc etc…
Ge dem skäl att göra bort sig istället för att göda dem. Vet att det är svårt, men vi måste försöka få ena oss mot detta så att forumet går att använda, för detta börjar spåra ur.

OnT:
Putins ”fredsstyrkor” är steg 1, nu är han inne och håller på att sticka den största offerkoftan i mannaminne. Frågan är vad han kommer fabricera ihop för trams för att rättfärdiga en attack mot Kiev?

Ja du har rätt, ska besinna mig och sluta mata troll.

Jag tror också att någon form av False Flag situation kommer skapasav Ryssland för att rättfärdiga en attack mot Kiev. Putin kommer säkerligen motivera allt med att kalla det för en "fredsbevarande" invasion.
Citera
2022-02-22, 11:54
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollan33
Magdalena Andersson vågar inte kalla det en invasion på presskonferensen som pågår just nu.

I sann socialdemokratisk anda. Olof Palme var väl den enda i det partiet som vågade kritisera Ryssland.
Citera
2022-02-22, 11:56
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
I sann socialdemokratisk anda. Olof Palme var väl den enda i det partiet som vågade kritisera Ryssland.

Nä. Otalet politiker både har och kritiserar ryssland just nu. Inte minst Magdalena Andersson både då och i skrivande stund.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Nja, det var när USA och NATO invaderade Afghanistan och Irak för några påstådda massförstörelsevapen som inte fanns som gjorde att massinvandringen började. Refugees welcome, Sverige var först i kön med att välkomna mellanöstern.

Om jag inte minns fel så var det ni NATO troll som röstade för invandringen!

Varken Afghanistan eller Irak var Natoinvasioner. Nato stödde förvisso invasionen av Afghanistan men det var ingen Natooperation.
Citera
Medlem
barkies avatar
Drömmen är ju att Ryssland invaderar Sverige också och städar upp bland slöddret.

Det är uppenbart att väst är ondskan i det här. Man ser hur de krigshetsar och deras styrda media kommer med falsk infon och ren smörja.

Jag undrar hur många som kommenterar här faktiskt varit i Ryssland? Själv har jag varit där 4 gånger och har flertalet vänner i StPb och Chelyabinsk.

Påståendena om att Ryssland är en jävla ondskefull diktatur är absolut sinnessjuk. Ryssland är inte mer splittrad än Sverige, rent politiskt. Skulle snarare säga att vårt land är bra mer i skiten politiskt med diktaturiskt genus-styre och psyksjuka politiker vid makten.

Dock är det omöjligt för svagbegåvade människor (som de flesta faktiskt är) att stå emot all propaganda som sprutas ut från alla håll.
Det skulle vara lika enkelt om kontrollerad media skulle måla ut Sverige som man gör med Ryssland. Majoriteten har aldrig varit här eller het en aning.

Självklart skulle bilden och påståendena som målas upp i media skapa en bild av Sverige i världen som absolut inte stämmer.

Dock verkar ju var och varannan, enligt sig själva, besitta ett oerhört stort politiskt och historiskt kunnande.

Det jag lärt mig av tråden hittills är att "Putin är ond" och "USA är bäst".
Citera
2022-02-22, 11:58
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Men detta har ju USA med kompisar gjort massor av gånger. Men då har de hyllats trots hundratusentals dödsoffer. Vad skulle USA i Irak eller Afghanistan att göra till exempel?

Jag minns när USA lämnade Afghanistan till exempel och vissa skribenter här var så sura.

Vurmar inte för USA,
Men jag skulle säga att USA spelar fult med de fuskar inte på det sätt Putin gör.
Orkar inte resonera mer kring det, men du kan väl ägna det en tanke i alla fall. <3
Citera
2022-02-22, 12:00
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Enkelt, Sverige är tvingad att ta emot NATO trupper på deras mark enligt avtalet. Sverige tvingades till att öva med B52 plan förra veckan. Sverige är en vassalstat och har ingen egen vilja.

Så demokratiska ni är i Sverige!
Tvingad-avtal..
Jaaa. Nu fattar jag! Du tänker på ett ryskt "avtal".
Typ som nu när Ryssland ockuperar ukrainsk mark och så gör man ett "avtal" med sin egen militär om att flytta dit mer militär?

Jaja. Nädå, inte ett sånt.
Men tack för icke-svaret. Du levererade som förväntat.

Mvh
Citera
2022-02-22, 12:04
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ja du har rätt, ska besinna mig och sluta mata troll.

Jag tror också att någon form av False Flag situation kommer skapasav Ryssland för att rättfärdiga en attack mot Kiev. Putin kommer säkerligen motivera allt med att kalla det för en "fredsbevarande" invasion.

Mest troligt blir dessa fredsbevarande hjältar beskjutna av våldsbejakande Ukrainska soldater.
Kommer säkerligen rapporter om det inom 48 timmar.
Citera
2022-02-22, 12:09
Medlem
Faceless-Voids avatar
Citat:
Jag förstår att det är svårt för dig när sanningen sägs. Var god lämna dina känslomässiga utspel du gör i vartannat inlägg utanför det här.

Putins motivation att ta Ukraina är inte pga några kärnvapen.
Har du inget jobb annat än och skriva i tråden? Vad har du för bakgrund som motiverar ett stöd för att Putins trupper kan gå in i Ukraina.
Citera
2022-02-22, 12:12
Medlem
Var ifrån kan vi förvänta oss korrekt information?
MSM har ingen trovärdighet alls, politiker kan vi glömma.
Finns det objektiva oberoende källor på plats?
Citera
2022-02-22, 12:13
Bannlyst
Varför vågar inte USA och Storbritannien göra med Ryssland vad de gjorde med Irak?

För precis som Irak gjorde med att gå in i Kuwait för att införliva Kuwait med Irak, så gör Ryssland med Ukraina.
Citera
2022-02-22, 12:13
Medlem
jugbandbluess avatar
oförskämt av putin att inte vänta på att ukraina gått med i NATO och fått amerikanska kärnvapenrobotar placerade intill ryska gränsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in