2022-02-27, 17:13
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag tänker det också. Någon behöver sätta ett skott i pannan på honom. Snart inser han själv att det inte finns något sätt för resten av världen att normalisera relationerna med Ryssland så länge Putler sitter vid makten.
Det kommer sluta så eller ngn av militärerna runt han som blivit less på dårskapet, men det är slutet som kommer komma om han inte själv väljer avsluta med en cyanidkapsel likt Hitler och hans bunker...
Citera
Medlem
Ännu en motståndare inom Putin krets.

En hög rysk företrädare bad om ursäkt för sitt lands krigshandlingar under på en konferens med FN:s klimatpanel.

– Det går inte att hitta något berättigande för attacken mot Ukraina, sade professor Oleg Anisimov.

De överraskande orden yttrades under söndagens avslutning av ett stängt digitalt möte med 195 deltagande länder i klimatpanelen IPCC.

Oleg Anisimov agerade efter ett laddat inpass från hans ukrainska motsvarighet Svitlana Krakovska som talade passionerat om sitt lands svåra belägenhet.

– Låt mig lägga fram en ursäkt på vägnar av alla ryssar som inte kunde förhindra den här konflikten, sade han.

Tre källor bekräftar att Oleg Anisimov uttalade sig just så. (TT)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Nu händer det saker i Minsk.
Vad?
Källa
Citera
2022-02-27, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Min optimistiska hållning är att ryssarna slutar låta sig rövknullas av sin vidrige psykopat-diktator och står upp för sig själva.

Undrar om det finns några runt omkring som kan gå samman och ta han i kragen, el t o m se till att han "avgår p g a hälsoskäl". Men det är väl stor risk att börja prata med varandra om, ifall de missbedömer och introducerar någon i planen som visar sig lojal med Putin. Kan nog vara mycket paranoja och ränkspel på toppen. Putin som är från KGB lär ju ha sitt säkerhetstänk...
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Exakt! Lite ironiskt för Putin att hans handlingar senaste veckorna troligen gör att fler länder är benägna att gå med i Nato. Var nog inte hans avsikt..

Samt att EU blivit mer enade än någonsin tidigare. Tjafsandet med Polen och Ungern hör man inte mycket om nu.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Lol vår flotta hade blivit sprängd i bitar av missiler och flygplan, Gotland hade förintas

ahh ryssarna med sin utrustning från stenåldern lär ju ha sprängt våran flotta något jänkarna inte ens lyckats med!
Citera
2022-02-27, 17:15
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Vad händer i Minsk och vart inhämtar du din information ifrån?
Ska tydligen vara massiva protester mot regimen och att dem hjälper Ryssland invadera Ukraina
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Du tänker att man skulle radat upp sig på en åker och sedan marscherat mot mitten för att där avlossa en salva med musköt och därefter gå i närstrid med sabel? Det här är modern krigföring där en mekaniserad armé möter en fiende som till stor del utför eldöverfall och strid i bebyggelse. Räkna inte med några episka slag.
Svamla inte greta, Du vet vad jag menar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Oavsett hur framgångsrik eller misslyckad Rysslands offensiv blir i Ukraina är det väl rimligt att utgå ifrån att detta blir slutet för Putin, åtminstone utanför Rysslands gränser. Tycker att världssamfundet ska villkora lyftandet av sanktionerna inte bara med att Ryssland drar tillbaka alla trupper från Ukraina utan även att Putin utlämnas och ställs inför rätta. Att gå tillbaka till läget innan invasionen får inte vara ett alternativ.

En helt annan fråga: Skulle ni säga att offensiven så här långt har varit framgångsrik, misslyckad eller någonting mitt emellan? Försök bortse från era personliga känslor kring Putin, utan bara en någorlunda objektiv bedömning tack. Jag lutar väl åt någonstans mitt emellan.

Den är solklart misslyckad. Ryssland skulle ju vara en rejäl stormakt, me verkar ha kört fast ganska rejält.
Citera
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Glöm inte...
Det är ju Putins anfall mot Ukraina 2014 som gjorde att Ukraina återupptog tanken på att gå med i NATO.

Förklara gärna för mig varför Putin anföll sina bröder och systrar 2014. Jag vill höra din version, inte via länkar med fakta.

Antar att svaret inte kommer inom den närmsta timmen. Därefter kan jag se över ditt svar med fakta och länkar. Dvs om du har rätt eller fel.

Tror fler dumma i denna tråd behöver din expertis.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Som att Somalierna har rätt till ett eget land i Sverige. Eller.
Nej. Somalier är inte infödda. Separatisterna i Donbas har levt där i århundraden.
Citera
2022-02-27, 17:16
Medlem
WhereIsRussias avatar
Hade vart intressant om medlarsamtalet livesändes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in