2022-02-27, 17:59
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Var det inte svenska nazister som samarbete med nazister im Ukraina för ett tag sedan? Putin har rätt. Ukraina är nazist land!
Azovbataljonen var fristående och tillhörde inte ukrainska armen vid tidpunkten. Bestod av frivilliga och legosoldater.
Citera
Medlem
Opaques avatar
Breaking :

Samtal inleds mellan parterna

https://www.youtube.com/watch?v=CEZyzD-8UR0
Citera
Medlem
Då är detta andra gången på 75 år som Tyskland ska sätta åt Ryssland.
Sist kostade det 10 tals miljoner ryssar livet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Vem vill åka till Ryssland efter detta?

Jag håller på Ukraina så missförstå mig inte men nästan alla flyg från Europa till östasien går via Ryssland, långt ifrån omöjligt att ta längre vägar dock.
Citera
2022-02-27, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Att folk tror detta är allt Ryssland har att komma med är skrämmande.
Putin har själv sagt detta är inte ett krig,utan bara nåt annat som ska försvara deras intresse och folk.
När Putin säger det är krig/invasion av Ukraina (inte när media säger de),då kommer Putin visa kraft och Ukraina är deras på en dag.
Om de misslyckas hålla stridsfordonen med bränsle och ammunition på den 27 km långa sträckan från Gränsen till Charkiv, så kan man ju fundera om det är kavalleri eller cykeltrupper man ska plocka fram när man steppar upp attacken. Puttler-Rysslands enda hangarfartyg är i så dåligt skick att det krävs bogserbåter för att flytta det, kanske kan vara läge för armén att investera i bärgningsbilar att dra runt stridsvagnarna med.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Spetsnaz visar hur man plundrar matbutiker: https://old.reddit.com/r/interesting...ps_looting_at/
Citera
Medlem
Putlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Vart kan man se statsministerns pressträff kl 18 och vad tror ni hon kommer säga?
EUs vapenhjälp till Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Två stora kärnvapen-makter och ingen är villig att backa. Det här kommer att gå åt helvete. Är människan inte smartare än såhär?

USAs fel, de ska lägga sig i allt och allting som inte berör dem själva. De är varken med i USA eller grannland till Ukraina/Ryssland men de ska illa nog ha ett finger med i precis allting.

Bättre om EU/RU/UA får sköta detta själva. Hade jag varit putin hade jag också viljat blåsa av atomspetsar när USA ska hålla på hela jävla tiden.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Hoppas regeringen tänker skicka rbs 57, p-skott 86 och grg m/48. Vi har mängder av p-skott och de äldre m/48rna ligger i malpåse och skall ersättas med nya, tillsammans med ny ammunition. Rbs 57 är det nog mer skralt med, men de behövs i Ukraina för att stoppa rysshorderna.
Citera
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Hur skulle det påverka oss om det händer kärnvapenkrig ?, Orkar inte bläddra flertalet sidor, Är vi skyddade ?, Kommer det bli det ? Vad händer ? Jag är jävligt rädd
Man kan sammanfatta det hela med att om du inte är beredd på ett liv som efter en zombieapokalyps så är det ingen mening med att du försöker förbereda dig.
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Säger du det, var detta verkligen det enda som du kunde uppfatta av denna video?

Ingenting om vilka framgångar styrkorna i Donbass har gjort idag, inte heller uppfattade du att nassesvinen placerat tunga vapen mitt i tätbefolkade områden, precis på samma vis som IS brukar göra. Missade du det också?

Helt otroligt...
Lyssnade ärligt talat inte på honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Lite utrustning? Ett stridsflygplan kostar en halv miljard och en helikopter kostar 50 miljoner.
Flera har blivit nedskjutna. Det är miljard förluster vi pratar om.
I många länders militära sektor hade såna här förluster varit förödande både ekonomiskt och katastrof för sin krigsföring,inte för Ryssland, USA.
De klarar detta med bravur att några plan, helikoptrar,människor dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in