2022-02-27, 18:12
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Varför i helsike bombar inte Ryssland försörjningslinjererna i Ukraina?

Det kan bero på att Ryssland inte har lika bra system för att övervaka fiendens truppförflyttningar som NATO har. NATO förser Ukraina med sådana upplysningar och hjälper dem således att både undvika och överraska angriparen.
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Vad är desinformationen i hans inlägg? Du vet uppenbarligen ingenting om kärnvapen. En konfrontation mellan Ryssland och Nato innebör en massdöd då kärnvapen högst troligt skulle användas. Vi är stekta om det går så långt. Hela mänskligheten.

Nj det är "vi" inte. Jag är tämligen säker på att jag vet avsevärt mer om kärnvapen, deras funktion och användning är alla här, du inkluderad.

Uppenbarligen kommer din "kunskap" också från film och romaner. Antar att du tror på "strålningsmoln" och att "havet kommer att dra sig tillbaka"

Återigen Fiction är inte fakta.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
5000 hjälmar
och 5000 spansarskott.

Jag dör. Hon går helt på Tysklands förra och totalt utskrattade linje.

Just pansarskott är precis vad Ukraina bett dem om. De har ju använts väldigt effektivt hittills att slå ut ryska Konvojer med både lastbilar och pansarfordon.
Citera
Medlem
Ratis avatar
Känns som att krigssituationen har svalnat av.
Fredssamtal hålls imorgon mellan Ukraina och Ryssland. Putin har nog insett att han har förlorat och har gått tillbaka till sina tomma kärnvapenhot istället.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Nej, Sverige ska inte gå i krig eller skicka vapen. Det här är inte vår konflikt. Det här är mellan Ryssland och Ukraina, eller egentligen mellan Nato och Ryssland. Allt Ryssland ville ha var garantier för att inte Ukraina skulle bli medlem i Nato.

Ryssland har ingen rätt att ställa några som helst krav på Ukraina. Och Ukraina ligger i Europa och jag anser vi ska vara solidariska mot våra medeuropeer. Ju mer vi hjälper till mot Putler destu bättre
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Rysslands försvar grundar sig till stora delar på kärnvapen så den som hotar Ryssland måste vara beredd på att det är kärnvapen som använts om Ryssland måste avvärja hotet.
USAs försvar består också till det mesta av kärnvapen, EMP-vapen och tiotusentals stealh-flygplan, och även kungen av stealth-flygplan - B-2 Spirit
Citera
Medlem
Rengardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
5000 pansarskott till Ukraina från Sverige

Kommer nog inte vara populärt att vara förare av stridsfordon i den ryska armen framöver..! Bra att vår regering har vaknat, detta beslut borde fattats redan i torsdags men ändå bra!
Citera
2022-02-27, 18:13
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Vi får se vad som händer.

Jag litar inte riktigt på Ukraina.

Mmm kan inte precis säga att jag litar på rysen som mycket som ni ljugit sista månaderna!
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Okej, nu är 3e värlskriget officielt. Maggan våran nya stjärna har förklarat krig mot Putin, act of war. Lycka till

Som vanligt agera Sverige idiotiskt! Våra politiker sätter hela Sveriges befolkning i fara.

Jävla idioter!
Citera
Medlem
samtron12s avatar
”Kampen handlar om demokrati och frihet”

Haha jojo, ådärkomdenja!
Gamla jävla trötta gubbjävel. Prova något nytt
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengarde
Det är ju helt ovidkommande, ändra punkt två till "Слава Україні" istället för "heil Hitler" så har vi en passande jämförelse. Och jag tror vi båda två vet svaret på frågan isåfall.
Hitler var väl ändå värre? Han ville erövra hela Europa, Putin vill bara freda sitt närområde och slippa ha Nato vid gränsen. Tyvärr fick han inte det, och se nu hur det blev. Nato kunde faktiskt ha varit lite med tillmötesgående så skull vi sluppit det här kriget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duckyyy
Sverige pumpar in 1,4 miljader

Hur mycket får vi i sverige bistånd varje år och från vilka länder ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in