2022-02-28, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
T ex genom den polska sumpmarken kommer inte många vapen – och det är Polen som amerikanerna diskuterar. Det krävs vägar och vägar är måltavlor. Du kommer att få se, Ryssland har många alternativ för att stoppas dessa vapenleveranser och en av dem är att deklarera att det grannland som hjälper till att smuggla vapen in i Ukraina är en del i konflikten och således en legitim måltavla för ryska missiler - och Putin har redan visat att han inte drar sig för att använda full vapenkraft mot en fiende som hotar Rysslands säkerhet och ytterst sett dess existens.

NATO medlemskap kommer inte att hindra Rysslands militära ledning att vidta de åtgärder som krävs.
Din proryska inställning är osmaklig, du deltar fullt ut i informations-kriget med desinformation. Väst måste stötta Ukraina.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Nu flyttar du på målstolparna.
Mitt inlägg förlöjligade ditt påstående, eller vikten du lägger, vid ukrainsk "kultur". Troligtvis kan du inte nämna något som skiljer rysk/ukrainsk kultur åt. Ditt synsätt är väldigt ytlig, likt de flestas i tråden. Du håller på den ena sidan bara därför att du inte gillar Putin. En fiendes fiende är min vän.

Du hade inte kunnat klura ut vem du ska hålla på om inte MSM styrde dig på rätt spår.
Skitnack, Commie. Du är ingen djärv fritänkare och jag kollar knappt på MSM.
Jag ogillar Putin när han invaderar suveräna stater, annars bryr jag mig inte nämnvärt.
Men han har nu visat så mycket galenfärg så att man måste försöka få bort honom.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
För två fel gör ett rätt menar du?
Nej. Jag tyckte inte om den förra statskuppen, och jag gillar inte den pågående operationen heller. Tillhör troligtvis den konsekventa minoriteten i tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Mycket tragiskt. Zelensky hade fått folket emot sig om de visste vad han gör för att klamra sig kvar vid makten.
Putin då?

Mördat en journalist som.berättade sanningen om kriget i tjetjenien och en gammal kbg officer som sa sanningen?
Citera
2022-02-28, 00:13
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Kanske dags att SÄPO granskar alla ryssälskare här??

En tung natt väntar Kyiv, men de kommer garanterat klara sig! Fanns även bilder på att konvojen bestod av civila fordon. Då behövs inte ens NLAWs, utan räcker med en Molotov

Jag har en känsla av att serberna i tråden som orerar om Rysslands herravälde inte är speciellt intressanta för bängen
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Här är ett klipp från en rätt skaplig bankomatkö i Ryssland idag. Påminner närmast om hur det ser ut på bolaget klockan 14.30 på nyårsafton.

https://mobile.twitter.com/visegrad2...11378018975745

Frågan är dock vad man skall med kontanter till om rubeln nu ändå förvandlas till skit. Kanske kan man ta ut andra valutor ur just den här bankomaten dock?
Växla till dollar?
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Precis de undanhåller information, bra att du säger som det är. Och det är den informationen folk här sväljer med hull och hår. Då har jag sagt mitt.

Du är ju riktigt dum, får be åsnorna om ursäkt för att jag jämställde dom med dig. Det är civila som lägger upp filmerna, skulle du filma dina döda mongolskryska landsmän och lägga upp på nätet?
Citera
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
OT-varning: hittade denna länk via annan länkning här i tråden https://twitter.com/mrdawodzai/statu...23582772531201

Afghansk flykting i Polen gör sig nyttig i Ukrainas sak (och försöker göra sig nyttig så gott han kan annars också, se hans twitter). Skäggbarnen här hos oss borde få honom som mentor på fritidsgården.
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
De ukrainska flyktingarna till EU blir en strategisk allierad med Ryssland.

EU har ju deklarerat att alla som kommer släpps in och får 3 års uppehållstillstånd. Detta kommer garantera att enormt öka antalet som vill till EU och som vill lämna de troligen oerhört besvärande omständigheterna i skyddsrummen, källarna och var de nu än hukar.

Så för Ryssland är detta bara bra, ju fler som lämnar – helst 10 - 20 miljoner, ju enklare blir det att få fred i, vad vi nu kan misstänka blir en del av Ryssland, då Ukraina som politisk och geografisk enhet med inte helt ounderbyggda grunder kan antas försvinna. In flyttar förstås ryssar.

Detta är logiken i konflikten när Väst fortsätter hota Ryssland med att sända enorma vapenmängder till juntan: Ryssland ser sig tvungen att helt ta bort Ukraina, införliva det i Ryssland.

Jag säger inte att det blir så – det är lite för tidigt att dra mer bestämda slutsatser, men en sak är klar: risken ökar så länge juntan vägrar kapitulera.

Jaja, vi vet att ni gillar etnisk rensning, tvångsföflyttningar oh folkmord.
Citera
2022-02-28, 00:14
Medlem
På instagram vinner man inga strider Kiev, den saken är säker. Dags att lägga undan telefonen och fokusera på allvar nu.
Citera
Medlem
Ratis avatar
Kommer Ukraina stå i skuld till i stort sett hela världen efter alla "presenter" som skickas dit från diverse länder?
Citera
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hemsk film faktiskt. Men är det från Ukraina? Det ser ut som de har hästar med sig.

Nej det här är en gammal film.
Från helikopter dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in